FANDOM

Abeloth, znana również jako Zwiastun Chaosu, Królowa Gwiazd i Matka, była żoną Corellae i matką Molla Corellae.

Biografia Edytuj

Początkowo była tylko służką u Władców Mocy z Mortis. Z upływem czasu stała się częścią rodziny i pełniła rolę matki. Razem z Ojcem próbowali utrzymać pokój między Synem a Córką, gdyż dochodziło do ich wielu zatargów. Abeloth była w przeciwieństwie do rodziny śmiertelna i przerażała ją perspektywa śmierci. W desperackiej próbie wydłużenia sobie życia wykąpała się w sadzawce wiedzy i napiła się ze studni potęgi. Poprzez te wydarzenia Abeloth stała stała się nieśmiertelna. Ojciec odkrył co się stało i oddalił się wraz z synem i córką, którzy pomagali KIlikom w budowaniu nowych budowli, których zaawansowanie wyprzedzało ówczesną technologię. Jedną z nich była stacja Centerpoint. W tym czasie Abeloth była uwięziona. Zawsze, gdy zdołała uciec, była wtrącana do lochu przez Syna i Córkę. Powtarzało się to przez tysiące lat aż do śmierci rodzeństwa w 21 BBY. Została ona obudzona ze swojego „snu” przez Jacena Solo, podczas jego prób zmieniania czasu, gdy podróżował po nurcie. Stało się to podczas jego przejścia na ciemną stronę mocy w 40 ABY. Gdy stacja Centerpoint została zniszczona podczas kampanii zbrojnej, którą przeprowadził właśnie Jacen, znany wtedy pod imieniem Darth Caedus. Kilka lat po śmierci Sitha, Abeloth wzywała do siebie młodych Jedi, którzy szkolili się w otchłani, czyli dawnego Laboratorium Otchłani, co doprowadziło ich do swoistego rodzaju choroby psychicznej. Polegała ona na tym, iż Jedi, którzy na nią zapadli myśleli, iż wszystkie osoby w ich otoczeniu nie są tymi za których się podają. Zachorowali między innymi Valin i Jysella Horn. Obecność Abeloth wykrył Luke Skywalker i jego syn Ben, podczas ich podróży w poszukiwaniu motywu przejścia Jacena na ciemną stronę. Udali się w tą podróż podczas wygnania przez Admirał Daalę, która została obwołana nowym przywódcą. By zniszczyć Abeloth, Jedi i Sithów z zaginionego plemienia połączył sojusz. Ostatecznie Abeloth została pokonana przez Luke'a z pomocą Dartha Krayta. Dokonali tego stosując jedną z technik odłączając swe świadomości od ciała. Po walce Luke był nie do końca przekonany o śmierci Abeloth, więc postanowił zacząć poszukiwania sztyletu z Mortis, by ostatecznie ją zniszczyć gdy Abeloth powróci.

Umiejętności Edytuj

Abeloth mogła spożywać energię życiową oraz wpływać na umysł osób wrażliwych na moc. Posiadała ona również moce telekinetyczne oraz mogła wcielić się w osobę, której energię pochłonęła. Podczas pierwszego spotkania ze Skywalkerem ukazała mu się jako Jedi, Callista Ming.