FANDOM

Alternatywy
alternatywy

Amerigo Skarabo Gato był wiernym poddanym Molla Corellae. Miał rangę oficera. Jego kuzynem był Alginate Crespo Gato.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Amerigo Skarabo Gato urodził się w 43 BBY na Alderaan. Jego rodzicami byli Bremus i Mazicia Gato, wierni poddani Molla Corellae. W 37 BBY, gdy jego rodzice zginęli podczas bitwy o Barabbak VI, Amerigo został kadetem i wychowankiem Imperium Corellaeów.

Pierwsza bitwa Edytuj

W 29 BBY, gdy Gato miał 14 lat, został wysłany na bitwę o Elgan I, która była jego pierwszą misją. Po wylocie z Belli Prime na Elgan I zaczęła się bitwa i walka. Gato wraz z innymi dowódcami, Mollem i Mollettą, doprowadzili do końca bitwy (więc dlatego bitwa o Elgan I byłą najkrótszą bitwą wojen corellaeńskich).

Koniec szkolenia na Kadeta Edytuj

Gdy Amerigo miał 20 lat, skończył trening na kadeta, po czym za dokonania dostał tytuł oficera i nauczyciela dla kadetów.

Lata walk Edytuj

W okresie wojen klonów Amerigo miał dosyć ważną rolę. Na przykład podczas bitwy o Nariiman Gala pełnił rolę wiceprzywódcy i dowódcy wojsk, a 2 lata później został jednym z głównych dowódców Imperium Corellaeów. Gdy jedna z ostatnich bitew wojen klonów o Salimu Amerigo ponownie został wiceprzywódcą

Koniec wojen klonów i powstanie Imperium Galaktycznego Edytuj

W 19 BBY, jak pewnie wiecie, Republika upadła, a Imperium powstało. Ale wojny corellaeńskie nadal były. Przez następne 17 lat Gato był dalej dowódcą i oficerem. W 7 BBY dostał od Molla tytuł kapitana. Przez następne lata dostał jeszcze więcej tytułów.

Bitwa o Fandail i śmierć Edytuj

W 2 BBY nastąpiła bitwa o Fandail. Po przylocie na Fandail zaczęła się bitwa. Gdy Imperium Corellaeów walczyło z Fandailanami, Gato przebywał w bazie z Mollem, Mollettą i innymi dowódcami. Po zniszczeniu bazy Moll i Molletta znaleźli się w niebezpieczeństwie. Amerigo poświęcił życie Mollowi i Molleccie, dając się postrzelić.

Post mortem Edytuj

Po śmierci Amerigo został pochowany wraz z innymi, co zostali pokonani podczas bitwy o Fandail. Jego grób znajdował się na Bella Prime w siedzibie Imperium Corellaeów w sali zmarłych.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego pierwsze imię nawiązuje do twórcy historii Ameryki, Amerigo Vespucciego.
  • Jego drugie imię w języku esperanto oznacza żuka, chrząszcza lub skarabeusza.
  • A jego nazwisko Gato oznacza imię aligatora z pewnej książki.