FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Ten artykuł jest częścią serii
Twin Story
Losowa stronaZobacz wszystkie

Ball Smitcheck był zabrackim mężczyzną pełniącym służbę sołtysa wsi Kywalker na Dantooine w 1 BBY, który zakończył pojedynek w Kywalker pomiędzy Feeldbergiem a Xittorem poprzez nieznaczne okaleczenie tego drugiego.

Biografia Edytuj

Wczesne losy Edytuj

Ball Smitcheck urodził się w czasach Republiki Galaktycznej w miejscowości Kywalker na planecie Dantooine w jednej z tamtejszych zabrackich rodzin. W pewnym momencie swojego życia wytatuowano mu twarz, a w chwili, gdy był już uważany za osobę starszą, został wybrany sołtysem swojej rodzimej miejscowości.[1]

Pojedynek Xittor – Feeldberg Edytuj

W 1 BBY wysłannik Imperium Galaktycznego w osobie Xittora, użytkownika ciemnej strony Mocy szkolonego przez Dartha Vadera, przeprowadził pościg za Jedi Barash imieniem Feeldberg. Akcja została zwieńczona pojedynkiem w Kywalker, w czasie którego Gunganin, gotowy do obrony, przyjął tymczasem dobrze znaną pozycję formy IV. Po chwili jednak Xittor został namierzony i postrzelony przez ukrywającego się na górami Balla Smitchecka. Ranny w bok mroczny Jedi w okamgnieniu upuścił swój miecz świetlny, w następnej kolejności łapiąc się za obrażenie i czując krew sączącą się przez przypalone ciało. Nadal mierzący w jego stronę Zabrak powiedział w sposób niepoprawny gramatycznie, że nie wydaje mu się, po czym zza pagórków okalających miejsce starcia wyłonił oddział owadopodobnych postaci humanoidalnych — tak zwanych Ludzkich Pszczół, unoszących się w powietrzu za sprawą swoich przezroczystych skrzydeł ulokowanych na plecach. W sposób dosłowny idąc za ciosem, Smitcheck rozkazał Weegueyowi odejść i nigdy nie wracać. Pozbawiony chęci na kontynuowanie starcia uczeń lorda Vadera po raz ostatni odwrócił się, by spojrzeć na Feeldberga. Następnie podniósł z ziemi swój miecz świetlny i kulejąc, udał się w stronę swojego myśliwca, którym wkrótce odleciał.[1]

Jak tylko odleciał, zabracki mężczyzna podszedł do Feeldberga, po czym wyciągnął swoją lewą rękę i przedstawił się Jedi jako sołtys, o dziwo od razu znając profesję swojego rozmówcy. Dialekt, którym się posługiwał, zaczął jednak grać na nerwach żonie Feeldberga imieniem Aldebara, która w okamgnieniu go skorygowała przy jednoczesnym niezadowoleniu swojego wybranka życiowego. Eksponując swój dystans do samego siebie, sołtys odparł, że dialekt jest pozostałością po zanikającym języku kywalkeriańskim, po czym spojrzał na Gunganina, mówiąc mu, że w Kywalker nie było żadnego Jedi od czasów Cerawy Agotty. Feeldberg natomiast spytał, skąd wiedza, że jest on Jedi, jednak gdy zdał sobie sprawę, iż omyłkowo przyznał się do swojej małej tajemnicy, usiłował zmienić temat, pytając, kim są otaczające go stworzenia. Nie znając rzeczownika, jakiego użył jego rozmówca, sędziwy Zabrak spoważniał i poprosił o definicję, którą Aldebara jednak obeszła, używając synonimu istoty. Zabrak podrapał się wtedy po głowie, najwyraźniej zrozumiawszy sens wypowiedzi swojej rozmówczyni, i powiedział, że są to Ludzkie Pszczoły, czyli owadopodobne stworzenia służące Kywalker od początku jego istnienia. W następnej kolejności rozkazał nowo przybyłym iść za nim, zapewniając o zaopatrzeniu ich w statek o wystarczającej mocy, by dotarli do najbliżej usytuowanych przemytników, którzy zawiozą ich, gdzie tylko chcą. W reakcji na propozycję Smitchecka Feeldberg podziękował za troskę, na co przygarbiony Zabrak zaśmiał się lekko i powiedział, że im dalej są, tym bezpieczniejsi są. Zrobiwszy już parę kroków, Aldberara zatrzymała się wtedy, chwytając sołtysa za ramię i pytając o niebezpieczeństwo, do którego się odniósł. Ball spoważniał wtedy i wskazał na płonący myśliwiec, którym nowo przybyli rozbili się przez paroma minutami.[1]

Osobowość i umiejętności Edytuj

Ball Smitchek był zabawną osobą z dużym dystansem wobec samego siebie; nigdy nie pojął jednak poprawnej gramatyki ani wymowy tzw. języka Basic, zamiast tego posługując się dialektem kywalkeriańskim. W walce posługiwał się pistoletem blasterowym.[1]

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Ball Smitchek był osobą o jasnej karnacji i skórze pokrytej zmarszczkami oraz bruzdami. Miał niebieskie oczy i siwe włosy, a także tatuaż nad swoim prawym okiem.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Ball Smitcheck zadebiutował w serii Opowieści z Kywalker (20152016, Mustafar29), serii fanonu alternatywnego pod tytułem One Story. Do fanonu kanonicznego Twin Story wprowadziły go Przypadki mistrza Feela (2016, Mustafar29), aby po ich kasacji powrócić w remake'u pod tytułem Przypadki Feeldberga (2019, Mustafar29).

Pojawienia Edytuj

Przypisy