Star Wars Fanonpedia

Infoboksy przechodzą restrukturyzację!
Za dyskomfort stylistyczno-wizualny przepraszamy

CZYTAJ WIĘCEJ

Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Star Wars Fanonpedia
Autor:Yodek 300
Fanon alternatywny
alternatywy

Bashyyyk to planeta w Środkowych Rubieżach. Księżyc Kashyyyka. Mieszkańcy rasy wookie i rdzenni Bashiekowie posługiwali się językiem Bashyyyckim

Historia[]

Bashyyk zasiedlali Bashiekowie,rasa podobna do Wookiech. Później na planetę przybyli Wookie i Ludzie.Z czasem inne rasy.

Handel[]

Bashyyyk słynęło z Lerdenów,stworzeń bogatych w substancje odżywcze,a ich pióra służyła jako dekoracja.

Czasy Republiki[]

Bashyyyk nie było nastawione na wojnę.Tylko raz w 20 BBY Separtyści przeprowadzili nie udaną inwazję.Była tam tylko jedna baza Republiki zlikwidowana w czasach Imperium.

Czasy Imperium[]

Na Bashyyyku powostało lądowisko myśliwców TIE i niszczycieli. Planeta nie była dażona zainteresowaniem przez Imperium Galaktyczne.

Przytułek Jedi[]

W 19 BBY po wydaniu Rozkaz 66 Mistrzyni Kyberu Sy Ravros szukała schronienia przed Imperium.Schroniła się w lasach Bashyyyku niedaleko wśi Lennor. Odkryła wrażliwego na moc Tholothiańskiego chłopca imieniem Ferenn Kel i zaczęła go uczyć.Nie długo po tym odkryła inne dzieci i dorosłych wrażliwych na moc. Założyła mini świątynię w grubych drzewach.Jedi odkryli jaskinię pełną kryształów Kyberu. Podczas patrolów szturmowców ukrywali się za pomocą odchylenia roślin za pomocą mocy. W 12 BBY było juz tam 190 Jedi,a mieszkańcy Lennor zaprzyjaźnili się z Jedi i dawali im jedzenie.

Nowa Republika[]

Kiedy upadło Imeprium, Bashyyyk chętnie się do niej przyłączył. Sy Ravros ujawniła Jedi szkolonych przez nią i jej uczniów,którzy zostali mistrzami,lub rycerzami.Nie długo po tem Lennor stało się dużym miastem, a Luke Skywalker wybudował tam świątynię Jedi.

Advertisement