FANDOM

Autor: Cashao
Alternatywy
alternatywy
Kan
Kandydat na polecany na listopad i grudzień 2015

Bitwa o Matagar to jedna z pierwszych bitew wojny atrońsko-republikańskiej. Bitwa ta składała się z trzech faz, które różnią się planami oraz środkami obu sił.

W pierwszej fazie flota Atronu rozgromiła flotę Pontana Seuda i rozpoczęła desant wojsk na planecie. W drugiej fazie przybyły posiłki w postaci floty Nowej Republiki oraz Qan Rioun skupił wszystkie oddziały Pontana Seuda w okół stolicy. Atron znalazł się w kryzysowej sytuacji na orbicie, ale udało się zrekompensować to Dun Xarowi, który pojmał Pontana Seuda. Qan Rioun za to zginął, a jego wojska zostały pokonane przez Fana Liersa. W trzeciej fazie Exer próbował odbić Pontana Seuda, zmiażdżyć flotę Duna Xara oraz wygrać starcie na lądzie poprzez wysłanie tam brygady Arela Thawna. Niestety przybycie posiłków w postaci floty Screama Ntrasa oraz floty Yuana Xara doprowadziło do rozbicia floty Exera Magnusa. Uwolnienie zakładnika się nie udało ostatecznie, a Atron szybko ewakuował swe wojska z planety.

Historia Edytuj

Przyczyny Edytuj

Pierwsza faza Edytuj

Druga Faza Edytuj

Trzecia faza Edytuj

Exer próbując osiągnąć choćby drobny sukces wystrzelił głowicę nuklearną w statek flagowy Duna Xara, ale tenże statek zdołał skoczyć w nadprzestrzeń przez co głowica spadła na planetę i zniszczyła stolicę Matagaru oraz zdewastowała okolicę. Flota Nowej Republiki została pokonana i zmuszona do odwrotu.

Skutki Edytuj

W międzyczasie flota Rena Kaasa zaatakowała Gonm. Flota Exera, która tam przybyła wpadła w pułapkę i po ciężkich walkach wycofała się w okolice planety Lum, która w międzyczasie została zaatakowana przez połączoną flotę Dun Xara, Yuan Xara i Screama Ntrasa.