FANDOM

Autorzy: Cashao i GorgonzolaSW

Bitwa o Nahem to starcie militarne, które objęło swoim zasięgiem całą planetę Nahem, włącznie z jego orbitą. Było pierwszym i zarazem ostatnim starciem Krwawej Wojny Nahemskiej. Nazywano tę bitwę też Oblężeniem Nahema.

Peludium Edytuj

Związek Rubieży zaatakował skalistą planetę Nahem w 34 ABY. Atak był niespodziewany, dlatego też Krresowie i Zolanie nie udzielili wsparcia na czas. Jeden z dowódców zolańskich, Dhyparr, zdążył przylecieć z armią w porę i zajął strategiczne pozycje. Miał też poparcie Nahemian co pozwoliło mu zająć cześć planety i całą stację bojową umieszczoną na orbicie planety.

Przebieg Edytuj

Atak Zolan (34 ABY) Edytuj

Gdy Nahemianie stracili nadzieję na ratunek, Dhyparr przyprowadził armię. Bitwa była jedną z najkrwawszych. Verange, jeden z najlepszych dowódców ZR, ze swoją armią wybił część Zolan walczących na południu. Wysłał oddział specjalny aby ten zniszczył tymczasową stację Nahemian. Oddział znacznie osłabił Zolan. Dhyparr i jego asystent Figlan odpierali ataki, jednak ustalona taktyka Związku Zdradzieckiego wygrała. Dhyparr poprosił Krresów o ratunek.

Dosłanie wsparcia (34 ABY)Edytuj

Kilak, dowódca Krresów wysłuchał prośby i przyleciał tam z armią swoich pobratymców. ZR musiało się wycofać, jednak potem uderzyli ze zdwojoną siłą od dwóch stron. Na Krresów i Zolan poleciały nowe pociski, co spowodowało osłabienie ich sił. Jednak potem Kilak dosłał więcej wojowników. Związek musiał się wycofać. Dalsza walka przekształciła się w wojnę pozycyjną, która trwała ponad rok.

Atak posiłków Związku Zdradzieckiego (35 ABY)Edytuj

Verange chcać ukrócić oblężenie poprosił Naczelne Dowództwo o dosłanie wsparcia. Na jego szczęście wysłano do niego posilki, ale nie było to armia, której się spodziewał, tylko elitarny oddział ZR - Betraynów. Dowodził nim Alten Raxe, który wykorzystał zaskoczenie Zolan i Krresów, którzy się nie spodziewali ataku, i zmiażdżył ich główne północne siły i zaatakowali pobliską platformę wiertniczą. Jeden z droidów Krresów strzelił w pojemniki z benzyną przez pomyłkę. Eksplozja wysadziła całą platformę, a większość Betraynów została ranna. Brecker (zastępca Altena) nakazał odwrót. Gdy się wycofywali zostali otoczeni przez Zolan. Niespodziewanie przyleciały kanonierki ZR po swój elitarny oddział. Do jednej kanonierki wsiadł Alten i Brecker, a do pozostałych kilku wsiadła reszta żołnierzy. Nagle zostali ostrzelani przez kilka eskadr dronów Kilaka. Alten został przez strzał sparaliżowany, a Brecker wypadł ze statku. Pozostałe statki ZR zostały strącone. Z Betraynów do Verangego dostał się tylko Raxe, którego zawieziono na front zachodni.

Odwet Verange'a (35 ABY) Edytuj

Verange był wściekły. Wysłał swoją armadę by "przerobiła flotę Nahemian na szrot". Na początek przeciwko stacji Tsenexst wysłano 11 eskadr, których celem było wypłoszenie ukrytych posiłków wroga, których spodziewał się Verange. Wróg posłał niszczyciel, który został związany walką z eskadrami. Niespodziewanie wszystkie myśliwce się wycofały z wyjątkiem jednego statku, na którego pokładzie była bomba jonowo-wodorowa, która została aktywowana w ostatnim momencie. Wyłączyła ona wszystkie systemy niszczyciela w tym osłony. Niespodziewanie myśliwce ZZ wróciły i zniszczyły wrogi okręt. Dhyparr był zaskoczony tym posunięciem. Wysłał więc kolejne niszczyciele by pomściły ofiary ofensywy Związku. Okazało się, że bomba była aktywna nadal i do tego zwiększyła swoje pole rażenia dezaktywując kolejne okręty. Verange wyłączył bombę jonowo-wodorową i wysłał swoją flotyllę, która starła na proch flotę Krresów i Zolan. Verange osobiście dokonał szturmu stacje Tsenexst i zajął ją wspierany przez swoją gwardię i kilka oddziałów abordażowych. Szala zwycięstwa przechyliła się na stronę Związku.

Zdrada Figlana (35 ABY) Edytuj

Oddział Figlana został wysłany na misję zniszczenia centrali radiowej ZR, jednak Figlan wiedział o przegranej Zolan, dlatego też dopomógł przeciwnikom i zdradził Dhyparra. Zamiast zniszczyć centralę wzmocnił ją, a samego Dhyparra zaszedł od tyłu na polu bitwy i zamordował. Kilak przejął dowodzenie.

Zmasowany atak Verange'a (35 ABY) Edytuj

Strata Dypharra oraz zdobycie stacji i zdrada Figlana zaskutkowały znacznym obniżeniem morale żołnierzy Kilaka. Verange dokonał desantu za linią wroga i zaatakował miasto Tap - stolicę Nahema i po krótkiej bitwie złapał dowódcę partyzantki Nahemskiej i go publicznie zdekapitował na oczach tłumu. Następnie posłał swych generałów by zaatakowali zachodnie pozycje Zolan i Krresów nocą. Alten Raxe dowodził atakiem na centrum wrogich pozycji. Armia Raxego dokonała pierwszego ataku i zaatakował wrogą silnie ufortyfikowaną pozycję. Pomimo zmasowanego ostrzału obrońców Alten dopadł Naxa - dowódcę zachodniego frontu i go zabił. W międzyczasie oddział Verange'a zajął się zniszczeniem artylerii na zachodnim froncie. Armia Naxa została rozgromiona. Krresowie i Zolanie stracili 1/4 swej armii w tym starciu.

Zima i partyzantka Kilaka (35 ABY - 40 ABY) Edytuj

Kilak postanowił przeczekać zimę i osłabić nią wroga. Armia Zolan i Krresów rozproszyła się i przeszła do walki partyzanckiej. Żadnej ze stron nie udało się uzyskać przewagi. Kilak swym własnym oddziałem zaatakował armię Figlana. Figlan go ścigał, ale wpadł w pułapkę i zginął wraz z dwoma tysiącami żołnierzy. Nawet to wydarzenie nie zmieniło wyniku bitwy.

Dalsze walki (40 ABY - 44 ABY) i następstwa Edytuj

Jedynym moim błędem w tej bitwie było wzięcie w niej udziału. Verange tuż przed śmiercią z powodu zmasowanego ostrzału Zolan

Walki trwały bardzo długo, prawie do zakończenia konfliktu. Kilak otrzymał wkrótce posiłki i zmiażdżył przewagą liczebną Verange'a. Jednak poświęcenie żołnierzy Związku nie poszło na marne. Dzięki nim spora ilość wojska Zolan i Krresów była związana przez długi czas.

Nahemianie do końca wojny pozostali wierni Krresom i Zolanom. Dlatego też Nahemianie zostali ukarani w trakcie tzw. Wielkiej Eksterminacji. Z tego powodu na zawsze pozostali wrogami NR.