FANDOM

Autor: HickRatch
Alternatywy
alternatywy
Bitwa o Ord Rathtar - bitwa stoczona w 7 ABY pomiędzy tymczasowo rządzącym planetą Trantrallion Protektoratem a członkami Miażdzyciele rinnialańscy będących częścią Związek syndykatów trantralliańskich. Był to fragment powstawania Imperium Trantralliańskiego.

PreludiumEdytuj

Ord Rathtar Alpha i Ord Rathtar Beta to dwie, bliźniacze planety położone w systemie Ord Rathtar. Są drugie co do ważności światy w Sektorze Tranta - pod względem populacji i gospodarki ustępują jedynie Trantrallion. Po upadku Imperium Galaktycznego wraz z całym sektorem zostały przejęte przez organizacje zwaną Związkiem syndykatów trantralliańskich.

Działająca na Trantrallion organizacja zwana Ruchem Oporu wysłała wiadomość do imperialnego admirała Mantrellusa Altakana, by ten zakończył rządy "ścierwa" i przyłączył z powrotem świat do Imperium Galaktycznego. Ponieważ znalezienie "nowej osłony przed Nową Republiką" byłoby dla 29. floty ostatnim ratunkiem przed siłami Nowej Republiki i coraz silniejszym zjawiskiem dezercji wśród załóg okrętów Marynarki Imperialnej, Altakan postanowił zaatakować sektor.

Najważniejszym wydarzeniem podczas zajmowania terytorium piratów było Wyzwolenie Trantrallion, podczas którego usunięto niemal całe siły półświatka. Po tej bitwie powołano tymczasowy Protektorat Trantralliański, który po stabilizacji sytuacji miał zostać przekształcony w pełnoprawne państwo.

Piraci gromadzili też trochę sił na innych planetach, między innymi na Ord Rathtar Beta, gdzie stacjonowały wojska rasy Rinnialan, znane z swojego egzotycznego okrucieństwa i charakterystycznych nas dla swoich statków kosmicznych oraz rang w flocie. Ponieważ były to jedyne siły zdolne zagrozić nowym rządom, Altakan wydał rozkaz ataku na Ord Rathtar.

Dywersja olkipeskaEdytuj

Mantrellus Altakan postanowił samodzielnie dowodzić atakiem, obawiając się, że któryś z jego oficerów wykona rozkaz po swojemu, to znaczy źle. Jego plan założył odwrócenie uwagi swojego przeciwnika od Ord Rathtar i skoncentrowaniu uwagi Rinnialań na gazowym olbrzymie Olkipes położonym w systemie Ord Rathtar. Dwa Gwiezdne Niszczyciele - Dictator i Diablo z pozycji stacjonarnych na orbicie Trantrallion weszły w nadprzestrzeń i po kilkunastu minutach[2] wyłoniły się na orbicie gazowego olbrzyma Olkipes będącego 5 planetą w systemie. Zgodnie z oczekiwaniami geniusza strategii, jakim był Mantrellus Altakan - Drok[3] Threlik Romb, który zapewne wiedział o upadku swoich pirackich sojuszników - uznał wyłonienie się Gwiezdnych Niszczycieli w pobliżu jego siedziby za atak, co zmusiłoby go do odparcia ataku.

Romb, który zauważył wroga dzięki sondom umieszczonym na księżycach Olkipes 13 i Olkipes 68 nakazał swoim okrętom podążyć w kierunku nieprzyjaciela. W celu eksterminacji Gwiezdnych Niszczycieli wysłał 5 gurabów[4] i 8 mniejszych zupkenów w kierunku Olkipesa. Kiedy załogi tych statków doznały kontaktu wzrokowego z swoim przeciwnikiem, imperialni zaskoczyli swoich wrogów używając AS-TE[5].

Battle of Bothawui TCW

Siły trantralliańskie zaskakują miażdzycieli rinnialańskich.

Mimo ataku na tyły przeciwnika i wielkich strat, jeden z dowódców nakazał załodze swojego już dość mocno uszkodzonego guraba, by przeznaczono większość mocy na silniki i staranowano jeden z okrętów wroga[6] Rozkaz wykonano i lecący na kursie kolizyjnym statek rinnialan uderzył w ogromną siłą w Gwiezdnego Niszczyciela Dictator. Zgodnie z oczekiwaniami kapitana Dictatora, zdążą zniszczyć statek wroga przed uderzeniem, ale niestety to się nie udało. Według błędnych obliczeń komputera pokładowego na gurabie eksplozja spowoduje uderzenie resztek o Diablo, jednak do tego nie doszło. Imperialny kapitan Lann Horston, domyślając się planu przeciwnika, odsunął swój statek od drugiego niszczyciela, co spowodowało brak większych szkód.

Mimo poświęcenia się jednego z swoich statków, flota Miażdzycieli została rozerwana na drobne strzępy. Jedynym okrętem, jaki ocalał, okazał się być zupken o nazwie Irim. Został później przechwycony przez imperialnych i przemianowany na okręt typu Fregata klasy Olkipes o nazwie Vendetta.

Przejęcie Ord RathtarEdytuj

Po całkowitemu zniszczeniu floty wroga, Altakan zabrał się za realizację drugiej fazy swojego planu - przejęcia pozbawionego już większej floty planety Ord Rathtar Alpha i Ord Rathtar Beta. Jedynym większym problemem było pozbycie się straży rinnialańskiej, pilnującej Ord Rathtar Alpha City. Została ona zniszczona przez imperialne wojska, które bez problemu wylądowały niedaleko najważniejszego miasta w systemie. Następnie Mantrellus Altakan aresztował miejscowego Droka i go własnoręcznie zabił. Poza pojedynczymi komórkami na innych światach cały sektor był gotowy do rządów byłego imperialnego admirała.
The isd flyby by swissada-d5fbhml

Gwiezdne niszczyciele nad powierzchnią Ord Rathtar Alpha. W tle widać bliźniaczą planetę.

Przypisy

  1. Protektorat Trantralliański to istniejący przez dwa tygodnie rząd, który w imieniu Imperium Galaktycznego rządził planetą Trantrallion. Po ostatecznej eliminacji piratów z sektora, mieszkańcy ogłosili jego przywódcę Mantrellusa Altakana swoim królem.
  2. Systemy trantralliański i Ord Rathtar są położone jedynie 13 parseków od siebie.
  3. rin. Namiestnik planetarny - osoba sprawująca władzę nad jedną planetą. Ponieważ w ramach Związku syndykatów trantralliańskich planety Ord Rathtar Alpha i Beta zostały przydzielone do grupy terrorystycznej z Rinnialu, planetą zaczął rządzić Drok Threlik Romb
  4. rin. Krążownik przechwytujący - ze względu na egzotyczność tego języka ciężkie jest dosłowne przetłumaczenie tego pojęcia, jednak pierwotnie w systemie rinnialańskim statki te broniły światu ojczystego swojej rasy poprzez przechwytywanie okrętów najeźdźców.
  5. Asteroid Tactical Enforcer - wzorowany na AT-TE łazik, którego zadaniem było chodzenie po asteroidach i toczenie tam walk. Ponieważ w trakcie Bitwy o Endor nadal były w fazie testów, wśród wojsk byłego Imperium Galaktycznego nie były popularne. 29. flota zajęła ich fabrykę położoną na Uqratii Prime i wcieliła je do swojej armii.
  6. Sprzyjała temu budowa imperialnego niszczyciela, ponieważ potrzebowały czasu na rozpoczęcie manewrów. Mało mobilna konstrukcja Gwiezdnych Niszczycieli była często wykorzystywana przez Sojusz Rebeliantów parę lat wcześniej.