FANDOM

Autor: Cashao
Alternatywy
alternatywy

Bitwa o Risamię to jedna z bitew Drugiej galaktycznej wojny domowej.

Historia Edytuj

Po klęskach Nowej Republiki na froncie Exer i Gorgon rozpoczęli kontratak. Pierwszym celem kontrofensywy była Risamia. Pech chciał, że Dun Xar miał wtedy inspekcję na Risamii. Fortyfikacje były w złym stanie i nie nadawały się do długotrwałej obrony. Generał rozkazał je ulepszyć. Republika tymczasem nie wiedziała o tym, że Atron ulepsza obronę.

Natarcie Republikanów początkowo szło łatwo, gdyż Dun Xarowi nie udało się naprawić zewnętrznych umocnień. Nagle za krążownikami wyleciał niszczyciele Atronu, planeta została otoczona wielką osłoną, która blokowała krążowniki, działa planetarne otworzyły ogień. Republika wysłała masę kanonierek w stronę planety. Kyle włamał się na statek dowodzenia Atronu. Wszedł na mostek, pokonał Dun Xara i skierował statek w działa planetarne. Dun Xar próbował zabić Kyle'a, ale mu się to nie udało. Szeregowy tuż przed kolizją wyskoczył przez szybę i wspiął sie na najwyższy punkt statku.  Wskoczył do jednej z kapsuł i lądował na planecie. Gorgon wraz z oddziałem specjalnym zniszczył część generatorów osłon. Transportowce Republiki wylądowały na Risamii. 102. Armia ruszyła do ataku.  Maszyny kroczące wspierane z powietrza przez kanonierki pokonywały metr po metrze Atron.

Dun Xar zbomardował część statków Republiki, potem uciekł wraz z resztą floty. Republika zniszczyła resztę wojsk Atron. Badżdża zebrał Spamusów - swoich gwardzistów oraz resztki swych zwolenników. Liczył, że uda mu się salwować ucieczką. Nagle wpadł Kyle i rozbił gwardię na kawałki, a Gorgon zastrzelił Badżdżę.