FANDOM

Autor: HickRatch
Alternatywy
alternatywy

 Bitwa o Trantrallion – Bitwa stoczona w 30 ABY pomiędzy Imperium Trantralliańskim.

PreludiumEdytuj

Najwyższy Porządek, junta militarna przebywająca w Zachodnich i słabo zbadanych regionach galaktyki z stolicą na planecie Sularn, planowała przez kilkanaście lat atak na galaktykę. Starannie zaprojektowane plany Snoke'a obejmowały zniechęcenie mieszkańców przeróżnych stron galaktyki do lokalnych rządów i przyłączenie się do Nowej Republiki. Wyglądałoby to na wzrost jej potęgi, jednak była to delikatna i zdemilitaryzowana struktura polityczna, którą łatwo zniszczyć.

Pierwszym celem było Imperium Trantralliańskie rządzące większością sektora Tranta na północy Zewnętrznych Rubieży. Władca Imperium, Mantrellus I, znany był w podręcznikach Najwyższego Porządku jako zdrajca, który "wolił siebie od Imperatora". Mające flotę, którą można porównać do zasobów zbrojeniowych Najwyższego Porządku jak kurczak do niedźwiedzia, Imperium Trantralliańskie było mocno uzależnione od stolicy, przez co wystarczyło zająć, ją co doprowadziłoby do przejęcia administracyjnego innych planet bez obaw powstania planet-państw.

Przygotowywując się do Bitwy o Trantrallion, wojska Snoke'a postanowiły przypuścić atak na mały posterunek floty wojska, aby zasiać niepewność u mieszkańców. Szpiedzy dostarczyli informacje o korweicie Princess Gemmana, stacjonującej w systemie Nao'moriańskim. Po zniszczeniu korwety mieszkańcy byli w panice i strachu przed nieznanym wrogiem.

Operacja: Bobki MynockaEdytuj

Pierwsza faza planu Snoke'a obejmowała wysłanie paru Gwiezdnych Niszczycieli (głównie najnowszego nabytku z stoczni Kuat-Entralla, typu Resurgeny oraz starszych, typu Imperial). Snoke od swoich szpiegów dowiedział się, że wrogowie mają tajną broń, więc wysłał trochę swoich wojsk, by Trantrallianie zużyli to, co mają na pierwszą falę.

Gwiezdne Niszczyciele bombardowały planetę słynnymi bombami AYB, które charakteryzowały się celnością zrzutu i niską masą. Nie wyrządzały większych szkód, tylko swoimi pojedynczymi wybuchami denerwowały mieszkańców.

Wielki Mistrz organizacji Eiktes Potes o imieniu i nazwisku Matzeen Macorrus przebywał w poszukiwaniach starożytnych ruin, które podobno nasączone były mocą w okolicach Mount Graser. Dostał wiadomość od stolicy, żeby uruchomił superbroń i skierował ją na flotę wroga na orbicie.

Niestety ta superbroń została aż zbyt przemyślanie zbudowana. Uruchomienie jej wymagało naciśnięcia przycisku w jednej z ukrytych jaskiń, co skutkowałoby śmiercią "posłańca". Dla potężnego użytkownika obu stron mocy poświęcenie było niezbędne, by zniszczył najeźdźców. Odpalił przycisk, a przed wybuchem mocą poinformował swojego najlepszego ucznia Allandera Hertenberka o tym, że przekazany mu zostaje droid R2-E2, który zastąpi zniszczonego przez bombę R5-J8, która spadła z wrogiego okręta o nazwie Concordator.

Nad pozbawionym Wielkiego Mistrza zakonem Eiktes Potes kontrolę przejął Gullen Kark, uzdolniony Eiktes Potes.

EwakuacjaEdytuj

Morator wraz z resztą swojej floty wystartował z gigantycznych hangarów i poszybował w kierunku kosmosu, zabierając większość oficerów i uzbrojenia Imperium Trantralliańskiego.

Desant Wojsk Najwyższego PorządkuEdytuj

4c924c8eddb65073bca1d648a84574a1

Nieliczni żołnierze Imperium Trantralliańskiego usiłują odeprzeć najeźdźców.

SkutkiEdytuj

Przypisy

  1. Trantrallian Year - kalendarz używany na planecie Trantrallion. Bitwa o tą planetę toczy się 10 dnia 5 miesiąca 30 roku 3 ery. Jest on wyznaczany w oparciu o lokalne informacje astrofizyczne, jak długość doby czy roku.