FANDOM

Kanon
kanon
Kan
Kandydat na polecany na maj 2018

Cesarstwo Lothalskie, znane też jako Wielkie Cesarstwo Rubieży, to historyczne państwo obejmujące ponad 100 układów, ze stolicą na planecie Lothal.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Początek podbojów Edytuj

Powstało ono około 28 tysięcy lat przed bitwą o Yavin. Ówczesny król Lothalu Firmus IV, będąc pod wrażeniem własnej najbardziej zaawansowanej floty w regionie, rozpoczął podbijanie nowych nieodkrytych jeszcze światów na Zewnętrznych Rubieżach. Natykając jednak opór, nowo powstałe cesarstwo połączyło siły z Mandalorianami. Rozpoczęciem współpracy miał być ślub Firmusa z młodą księżną Mandalory Fatine Kryze. Padł jednak ofiarą spisku zabity we śnie przez Mandalorian.

Panowanie Artura Wielkiego Edytuj

Gdy król padł ofiarą spisku na Mandalorze, jego syn Artur Wielki zerwał pakt i zaatakował Mandalorian. Oblężenie Mandalory trwało trzy miesiące, a obie strony nie odnosiły sukcesów. Mimo dezaprobaty doradców nowy przywódca przerwał atak. Odtąd żadna strona bezpośrednio nie miała w interesie atakować drugiej.

Podbój Zewnętrznych Rubieży Edytuj

Artur Wielki podbił i odkrył wiele światów. Za jego panowania cesarstwo dorobiło się fortuny dzięki handlowi nowymi towarami między innymi z Toydarianami czy innymi niezależnymi państwami.

Upadek Edytuj

Cesarstwo Lothalskie nie leżało w interesie Huttom, którzy w tamtym momencie posiadali wiele szlaków handlowych i wprowadzali stałe prawo, do coraz chętniej dobrowolnie dołączających światów. Zapłacili więc bardzo rozwiniętej, lecz izolującej się cywilizacji Umbarian, by Ci najechali na cesarstwo niszcząc je. Po dwóch latach wojny cesarstwo upadło i Lothal pozostał z paroma koloniami, które niedługo później król Dagonet musiał sprzedać, by zyskać finanse na odbudowę samej planety.

Osiągnięcia Edytuj

Stosunki Edytuj

  • Mandalorianie – Cesarstwo Lothalskie i Mandaloranie prowadzili wiele wojen, głównie o nowo odkryte światy.
  • Jedi – Cesarstwo współpracowało z Jedi i utrzymywali dobre relacje. Na terenie Lothalu powstała nawet świątynia Jedi.
  • Imperium Alderannskie – utrzymywali przyjazne stosunki.
  • Toydarianie – mimo generalnej niechęci obywateli obu państw przez siebie Toydarainie i cesarstwo posiadali korzystne handlowo układy, a nawet zdarzało się brać udział we wspólnych operacjach wojskowych.

Ciekawostki Edytuj

  • Flaga Cesarstwa pojawia się w Mrocznym widmie w momencie wyścigu ścigaczy.
  • Prawdopodobnie to z Cesarstwa wywodzi się gra w Sabaka.