Star Wars Fanonpedia

Szablon:Autor przechodzi restrukturyzację!
Za dyskomfort stylistyczno-wizualny przepraszamy

CZYTAJ WIĘCEJ

Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Fanon kanoniczny
kanon
Kandydat na Artykuł Roku 2021Poziom 1 (5 000+ bajtów)

Coe Goot: Szach mat!
Qu'ra: Daj spokój, kochana, przecież nie gramy w ping-ponga.
Coe Goot i Qu'ra w czasie gry w karty[2]

Coe Goot (czyt. /koʊ gʊt/) była ludzką archiwistą Jedi w randze mistrza, która w schyłkowym okresie istnienia Republiki Galaktycznej stacjonowała w świątyni Jedi na Coruscant. W 31 BBY wraz ze swoją towarzyszką Qu'rą weszła w skład ekspedycji mającej na celu zdobycie kamiennej maski z planety Koraband.

Biografia[]

Eeth Koth: To jest mistrz Rose Forp, szef ekspedycji.
Coe Goot: Dzień dobry. Pan też jest Jedi?
Qu'ra: Ależ Coe! Jedi jest niecałe 10 tysięcy w galaktyce. Skąd pomysł, że akurat ten pan będzie jednym z nich?
Coe Goot i Qu'ra nie pojęły, że przedstawiony im przez Eetha Kotha mistrz Jedi Rose Forp również był mistrzem Jedi.[1]

Na pewnym etapie swojego życia Coe Goot (ur. 68 BBY[2]), ludzkie dziewczę, została włączona w struktury Zakonu Jedi, aby z czasem dorobić się rangi mistrza i stacjonować w świątyni Jedi na Coruscant (gdzie była archiwistką[2]). W 31 BBY Coe wskazała mistrzowi Ya Nushowi drogę do mistrza Lude Vicka, trafnie określając jego lokalizację. Jeszcze tego samego dnia wraz z mistrzyniami Qu'rą i Beth Azile została odgórnie umieszczona w ekspedycji prowadzonej przez mistrza Rose Forpa, której celem było zdobycie kamiennej maski z Koraband. Przed wejściem na pokład Przysięgi Ladira, mimo iż Forp de facto został im przedstawiony jako Jedi, zarówno Qu'ra, jak i Coe sądziły, iż w istocie nim nie był, bowiem szanse na spotkanie jednego spośród 10 tys. Jedi uważały za nieprawdopodobne. Oprócz Coe, Qu'ry i Beth w ekspedycji udział brali Trams, Andal, Ya Nush i Lude Vick oraz sam Rose Forp.[1]

W czasie podróży Coe Goot i Cu'ra zajęły się grą w cashao. Kiedy pierwsza z dam powiedziała „szach mat”, druga zwróciła uwagę, że przecież nie grają w ping-ponga, po czym rozpierdzieliła stół do gry i obraziła się na towarzyszkę, obiecując już nigdy w niej nie zagrać. Usiadła wtedy na skrzyni, którą przygniotła swoją tężyzną i z której wyłonił się You Reck, padawan Tramza, którego ten spakował na pokład bez wiedzy pozostałych. You Reckowi i Bethie zdarzyło się potem obgadywać obydwie archiwistki, jednak te nic sobie z tego nie zrobiły.[2]

Osobowość[]

Przypadek tych dwóch ponad wszelką wątpliwość udowadnia, że archiwistów w naszej świątyni nie szuka się przez pryzmat kompetencji.
Beth Azile o Coe Goot i Qu'rze[2]

Coe Goot sprawiała wrażenie nieobecnej, a także rozkojarzonej, a inteligencją nie grzeszyła. Beth Azile uważała ją za doskonały przykład tego, że przy nominacji archiwistów nie brano pod uwagę kompetencji, a pozbywano się osób niezdatnych do pracy w innych sektorach.[2]

Wygląd zewnętrzny[]

Coe Goot była kobietą o jasnej skórze, piwnych oczach i brązowych włosach. Sprawiała wrażenie jak gdyby nieobecnej.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen[]

Coe Goot jest jedną z postaci stworzonych dla serii Między murami (2021) autorstwa Mustafara29. W najwcześniejszej wersji opowiadania Między murami: Rozdział 3 – Tu i z powrotem, część II jej imię brzmiało po prostu „Indyk”.

Pojawienia[]

Przypisy

Advertisement