FANDOM

Autor: Luke02
Legendy
legendy

Colnay Doherty był rebeliantem i członkiem Sojuszu dla Przywrócenia Republiki.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Jakiś czas po bitwie o Yavin Conlay wraz z innymi rebeliantami wylądował na planecie tak odległej od jądra galaktyki, że nie miała ona nawet nazwy. Mieli tam do wykonania misję – założyć urządzenia mające na celu podsłuchiwanie Imperium Galaktyczne. Gdy technicy wyładowywali sprzęt, Conlay postanowił udać się na przechadzkę. Zachwycając się pięknem planety, natknął się na kanonierkę szturmowców z czasów wojen klonów, a obok niej groby. Zaskoczyło go to, gdyż planeta była niezamieszkana. Pobiegł do swojego dowódcy, by poinformować go o znalezisku, ale wtedy wszyscy zostali zaatakowani przez imperialne jednostki.

Stacjonowanie na Hoth i Endorze Edytuj

Około 3 ABY oddział Gronda został wysłany wraz z głównymi siłami Sojuszu na Hoth. Rebelia miała tam wybudować bazę. Colnay pomagał przy jej budowie oraz fortyfikowaniu przedpola bazy na wypadek ataku Imperium.

W czasie bitwy o Hoth drużyna Colnayego broniła przyczółka Echo Pięć Siedem. W pewnym momencie Doherty zauważył, że piechota Imperium szturmowała stanowisko artylerii jonowej. Poinformował o tym dowódcę, który kazał opuścić stanowiska i ruszyć z pomocą atakowanym. Mothma podzieliła oddział na dwie grupy; Colnay wraz z Herianem miał zaatakować stanowisko od flanki, a reszta drużyny miała podążać za dowódcą. Colnayowi i Herianem udało się wedrzeć do zajętej już przez szturmowców placówki.

Jego poświęcenie nie poszło jednak na marne, ponieważ drużyna odbiła stanowisko i wsparła ewakuujących się z planety rebeliantów ogniem artylerii jonowej.

W 4 ABY brał udział w misji na Endorze. Wraz ze swoim oddziałem opanował bazę Imperium, a następnie pomógł w podłożeniu ładunków wybuchowych. Baza wyleciała w powietrze.