FANDOM

Legendy
legendy

Jadru – pochodząca z planety Endor czarodziejka mieszkająca w grocie nieopodal jednej z wiosek Ewoków.

Biografia Edytuj

Podczas fabuły serialu Edytuj

Jadru była użytkowniczką Mocy z leśnego księżyca Endora. Około 3 ABY chciała wejść w posiadanie jednego z ewockich artefaktów znanego jako Sunstar, który pomógłby jej osiągnąć większą moc. Postanowiła więc porwać księżniczkę Kneesaa'ę a Jari Kintakę, aby otrzymać artefakt jako okup. Jej plan się jednak nie powiódł i została zamknięta w swojej własnej grocie.

Podczas fabuły Powrotu Jedi Edytuj

Jardu jakimś cudem wydostała się ze swojej groty, jednak wkrótce potem została złapana przez imperialny patrol i uwięziona w jednym z bunkrów, z którego uciekła, używając Mocy. Następnie użyła jednego z promów, by uciec z planety. Z racji że nie umiała pilotować, dzięki Mocy kontrolowała pilota.

Dalsze losy Edytuj

Jadru uciekła na nieznaną planetę, gdzie zgłębiała tajniki Mocy zawarte w jednym ze znalezionych tam holokronów Sithów. Wkrótce potem stworzyła swój pierwszy miecz świetlny i nauczyła się walki nim. Po ukończeniu szkolenia, tj. zakończenia studiowania wiedzy zawartej w holokronie, ogłosiła się Darth Jadru, wznawiając filozofię Sithów zatraconą w wyniku śmierci Dartha Sidiousa. Znalazła sobie ucznia imieniem Kaadu Darkai, z którym podzieliła się zdobytą wiedzą. Jadru zginęła z rąk Luke'a Skywalkera podczas pojedynku. Jej uczeń zdołał jednak pomścić swoją mistrzynię, zadając Jedi poważne obrażenia.

Pojawienia Edytuj