Star Wars Fanonpedia

Infoboksy przechodzą restrukturyzację!
Za dyskomfort stylistyczno-wizualny przepraszamy

CZYTAJ WIĘCEJ

Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Star Wars Fanonpedia
Fanon alternatywny
alternatywy
Artykuł polecany na sierpień 2021Poziom 1 (5 000+ bajtów)
latest?cb=20210529123338&path-prefix=pl Być może archiwa są niekompletne?
Ten artykuł jest niekompletny i wymaga uzupełnienia zawartości. Należy przede wszystkim uzupełnić fragment biografii o post mortem oraz poprawić daty i luki czasowe.

Nigdy by się to nie stało, gdybym nie znał treści przepowiedni o wybrańcu
Mortes do Dartha Vadera i jego syna

Darth Mortes - Lord Sithów, Jen'ari. Jedna z najpotężniejszych istot w galaktyce. Ojciec Anakina Skywalkera.

Biografia[]

Młodość[]

Dzieciństwo[]

Urodził się na nieznanej planecie w 89 BBY. Nie znał swoich rodziców, gdyż jego matka zmarła podczas porodu, a ojciec został skazany na karę śmierci za rzekome zabójstwo jednego z Jedi. Młody człowiek został pozostawiony na śmierć i życie. Ostatecznie został znaleziony przez niejakiego Horsta, miejscowego żebraka, który zaproponował mu ukrycie się w bunkrze pod jego chatą.

Lata młodzieńcze[]

Musiałem go zabić, tak jak zrobisz to ty
Mortes do Dartha Vadera

W około 50 BBY zamordował Horsta. Od tamtego czasu zainteresował się mistyką Sithańską. Udało mu się wykonać rytuał Sithów o nazwie Marxot-Rithoualos, czyli rytuał przekształcenia się w Sitha i nadaniu mocy nadprzyrodzonych, m.in; teleporacja, metamorfoza, kontrola żywiołów i siła mocy, która mogłaby poruszyć planetę.

Shmi[]

Zapłodnienie mocą Shmi

W 42 BBY udał się na Tatooine w ramach misji odnalezienia użytkowników ciemnej stony mocy. Tam przypadkowo poznał ciężarną Shmi Skywalker, którą zapłodnił mocą w celu poczęcia wybrańca. Później samą Shmi sprzedał Huttance Gardulii, pozostawiając ją na pastwę losu.

Wojny Klonów[]

Uczniowie Dartha Mortesa

W okresie wojen klonów Mortes za bardzo nie wdawał się w politykę Republiki, ponieważ zajęty był szkoleniem uczniów odnalezionych na Tatooine. Pod koniec wojen klonów stracił wszystkich uczniów, którzy wdawali się w politykę i plan rozkazu 66. Uczniowie zostali potraktowani przez klonów jak Jedi i zostali przez nich rozstrzelani.

Okres Wielkiej Czystki[]

Mortes na tronie ciemności

Gdy nadszedł okres wielkiej czystki Darth Mortes ukrywał się w starożytnej świątyni sithów na planecie Yavin Prime. Jego ulubionym miejscem w świątyni był hol, gdzie znajdował się tron ciemności. Lubił pomagać Darthowi Vaderowi, czyli swojemu synowi zabijać Jedi. W 1 BBY udał się z Vaderem i Palpatine'em na Gwiazdę Śmierci.

Między Nową Nadzieją a Powrotem Jedi[]

Od zawsze byłeś do bani
Darth Mortes na Gwieździe śmierci do jednego z oficerów Imperium

Darth Vader i Imperator mianowali Mortesa trzecim przywódcą Wielkiego Imperium Galaktycznego. Udało mu się przeżyć wybuch Gwiazdy Śmierci. W latach od 3 ABY do 4 ABY przeprowadzał tułaczkę po galaktyce chroniąc się przed rebelią i szukając nowego ucznia. Dowiedział się o wybuchu 2 Gwiazdy Śmierci, natomiast nic nie wiedział o śmierci Dartha Vadera.

Po upadku imperium[]

W 5 ABY odnalazł młodego chłopaka o imieniu Proculus Orixe, w którym wykrył potężną siłę ciemnej strony. Jeszcze w tym samym roku rozpoczęli szkolenie na sitha. Mortes wraz ze swoim uczniem wdawali się w politykę tworzenia Odrodzonego Imperium Sithów. W okresie szkolenia Proculusa Darth związał się z Johanną DeGeneres, znaną galaktyczną aktorką. Po ukończeniu nauki swojego ucznia nadał mu imię Darth Orixt, co w triumwiracie Sithów oznacza ,,Najpotężniejszego ze wszystkich Lordów". Bardzo przeżył śmierć Dartha Orixta w 10 ABY.

Śmierć[]

Samobójstwo Mortesa

Po śmierci Orixta przeprowadził się na Hosnian Prime, gdzie codziennie chodził do restauracji. Pewnego razu gdy poszedł do restauracji na śniadanie, po zjedzeniu posiłku udał się na zaplecze restauracji, gdzie odebrał sobie życie, przykładając miecz świetlny do serca.

Post Mortem[]

W dzień jego śmierci, kelner odnalazł go na zapleczu martwego. Podczas przyjazdu Thrawna na Hosnian Prime, właściciel restauracji oddał go Thrawnowi, który udał się ze swoimi sługami na Mustafar, gdzie zwłoki Mortesa zostały spalone w lawie.

Osobowość i Umiejętności[]

Przynieś mi...wiesz co, durniu
Mortes do swojego adiutanta

Darth Mortes był bardzo brutalną i sadystyczną osobą. Uwielbiał znęcać się nad innymi, także Sithami. Lord Sithów był także uzależniony od przyprawy. Uwielbiał palić papierosy z przyprawą w lufce. Uwielbiał kłamać. Rozkazywał swoim poddanym o najlepsze dobra i luksusy. Poddani musieli spełniać jego zachcianki. Od czasu do czasu miewał zachowania podobne do zaburzeń umysłowych, m.in ubzdurał sobie, że jest zrobiony ze szkła i przez to nie wolno go dotykać. Ponadto był także uzależniony od kobiet. W swoim życiu miał około 20 kochanek, lecz sam nigdy nie był w trwałym związku małżeńskim. Do jego najbardziej znanych kochanek można zaliczyć aktorkę Johannę DeGeneres, Shmi Skywalker, z którą miał syna Anakina, projektantkę mody Geni Lloyd oraz tancerkę egzotyczną Matahari McLeopold. Miał także ogromną zdolność do masowego zabijania.

Wygląd Zewnętrzny[]

W młodości był raczej przeciętnej urody, lecz po transformacji wyglądał na 50 lat starszego. Miał przed zabarwieniem brązowe oczy. Dopiero po transformacji miał 2, 03 m, a wcześniej także nie należał do najniższych, gdyż jego wzrost liczył 1, 90 m. Posiadał też kruczoczarne włosy sięgające ramion. Pod koniec życia posiadał kozią bródkę.

Poza światem GW[]

Darth Nihilus, jedna z inspiracji do postaci Dartha Mortesa

Darth Mortes był inspirowany wieloma postaciami i uniwersum GW m.in Darthem Nihilusem i Imperatorem Palpatine'em. Zachowanie Lorda Sithów było inspirowane zachowaniem kilku postaci historycznych. Jego zaburzenia umysłowe było nawiązaniem do Króla Francji Karola VI Walezjusza, zwanego też szalonym, przez jego chorobę psychiczną. Jego uzależnienie od kobiet jest nawiązaniem do pradziadka obecnej Królowej Brytyjskiej, Króla Edwarda VII, który także miał liczne kochanki

Advertisement