FANDOM

Autor: Mustafar29
Alternatywy
alternatywy

Ten nieznany z imienia mężczyzna z rasy foscoriańskiej przyszedł na świat na planecie Foscor i był dzieckiem wrażliwym na Moc.

W bliżej nieokreślonym czasie przed 1034 BBY stał się uczniem Dartha Bane'a, twórcy doktryny dwóch, i jako Lord Sithów przyjął imię Darth Movin. Po śmierci swojego mistrza jednak zrzekł się tego tytułu, tworząc zakon Foscorian i stając się jego Wielkim Mistrzem imieniem Fosang, jednocześnie pobierając nauki u nieznanego z imienia mężczyzny. Nawiązał także współpracę z buntowniczą organizacją nazwą Nowy Początek, który z czasem zaczął kontrolować.

Darth Movin opracował plan przejęcia władzy w galaktyce. W roku 1033 BBY udał się do Senatu Galaktycznego celem zamordowania obecnej kanclerz. Po jej śmierci nowym przywódcą miał zostać lider opozycji, senator Ozi, a następnie, wskutek porozumienia pokojowego, urząd ten piastowałby Senatano, lider Nowego Początku. Jedi mieliby zginąć z rąk odpowiednio zaprojektowanej armii wykonującej rozkaz 66.

Niestety dla Movina jego plan nie mógł się powieść: w roku 1032 BBY Nowy Początek zerwał współpracę z zakonem Foscorian, a następcą Oziego na stanowisku kanclerza został Senatano, który połączył Nowy Początek i państwo republikańskie w jedną wielką Republikę Galaktyczną.

Biografia Edytuj

W szeregach Sithów Edytuj

Fosang przybył na świat na Foscorze. Jako dziecko został zabrany przez Dartha Bane'a, twórcy doktryny dwóch, gdyż ów człowiek odkrył w nim potencjał. Chłopiec przyjął imię Darth Movin i został pełnoprawnym Lordem Sithów.[2]

Założenie zakonu Edytuj

Kiedy Darth Bane został zamordowany przez Jedi, Movin porzucił bycie Lordem Sithów, udając się pod skrzydła wrażliwego na Moc mężczyzny. Założył zakon Foscorian, stając się jego Wielkim Mistrzem, i nawiązał współpracę ruchem rebelianckim, Nowym Początkiem, dowodzonym przez kanclerza Senatano. Z czasem rozpoczął kontrolowanie go.[1][2]

Atak na okręt państwa republikańskiego Edytuj

Fosang killing goverface

Fosang mordujący Goverface'a.

W roku 1034 BBY dowodził atakiem na okręt należący do państwa republikańskiego. Po wejściu na pokład, rozpoczął konwersację z dowodzącym tam porucznikiem Goverface'em i omyłkowo nazwał go młodszym porucznikiem. Fosang zarzucił oficerowi łamanie prawa, przewożąc zabrackich niewolników. Na koniec mężczyzna rozkazał Foscantowi wybicie wszystkich pasażerów, a sam osobiście zamordował ich dowódcę.[1]

W senacie Edytuj

W roku 1033 BBY Fosang opracował przebiegły plan przejęcia władzy przez ciemną stronę. Udał się do Senatu Galaktycznego, aby pozbyć się nieprzychylnej mu kanclerki. Po jej śmierci nowym przywódcą miał zostać tamtejszy opozycjonista, Ozi, a następnie, wskutek zjednoczenia republiki z Nowym Początkiem, kanclerz Senatano. Jedi mieliby zginąć z rąk odpowiednio zaprojektowanej armii wykonującej rozkaz 66, jednak Mroczny Jedi uznał, iż nie dożyje tamtych czasów.[2]

Zdrada mistrza Edytuj

W roku 1032 BBY Fosang, podczas konwersacji ze swoim mistrzem, rozkazał mu wycofanie się, zarzucając łamanie umowy między nimi twierdząc, iż mężczyzna nie powinien mieszać się w sprawy polityczne zakonu.[3]

Niestety dla Movina, plan przecięcia władzy w galaktyce się nie powiódł. Senatano, lider Nowego Początku zerwał z nim współpracę, a po tajemniczej śmierci Oziego został nowym kanclerzem, łącząc swoją organizację z państwem republikańskim, tworząc tym samym Republikę Galaktyczną.[3]

Osobowość Edytuj

Fosang był bardzo pewny siebie. Choć zarzucał przestępstwo sojusznikom państwa republikańskiego, on jako sprzymierzeniec Nowego Początku nie zawahał się wydając rozkaz wybicia niewolników.[1]

Był doskonałym strategiem, obmyślając plan przejmowania władzy przez następne tysiąclecie.[2]

Umiejętności Edytuj

Jako Wielki Mistrz Zakonu, Fosang używał miecza świetlnego o czerwonym kolorze klingi, którego stosował przy zabijaniu oficerów państwa republikańskiego.[1][2]

Geneza imienia Edytuj

Jak każdy rycerz zakonu Foscorian, przydonim Fosanga zaczyna się od sylaby Fos.[1] Jako Sith natomiast Fosang nazwany został Darth Movin.[2] Imię to bardzo przypomina angielskie moving, oznaczające poruszanie się.[4]

Pojawienia Edytuj