FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Twin Story

Darth Older był przywróconym do życia przez Shmi Skywalker ludzkim lordem Sithów i lojalistą Ogromnego Królestwa Sithów, który zginął w 21 ABY w Nieznanych Rejonach galaktyki z rąk Snoke'a.

Biografia Edytuj

W 10 ABY Shmi Skywalkera razem z Lyrą Erso ukończyła zbieranie zwłok Sithów zmarłych przed latami. W świątyni na Endorze, używając zdobytego uprzednio eliksiru ożywiającego, przywróciła do życia lordów, aby następnie proklamować tzw. Ogromne Królestwo Sithów.[2]

Po śmierci Shmi, w 11 ABY, nowym przywódcą autorytarnego państwa został Darth Qwerty.[3] Ewok zginął jednak w czasie poszukiwań pierwszego miecza świetlnego.[4] Bez dalszych perspektyw działania pozostali Sithowie spotkali się z kanclerzem Nowej Republiki Laneverem VIllechamem i obiecali, że jako dziedzictwo Imperium Galaktycznego także będą przestrzegać Galaktycznej Ugody. Tarsunt uwierzył im na słowo.[5]

W 21 ABY Snoke, syn Sheeva Palpatine'a, zaatakował bazę ostatnich sześciorga Sithów. Po otwarciu drzwi do komnaty, gdzie przebywali zgromadzeni, szturmowcy rozpoczęli ostrzał. Następnie Snoke przywitał się z Sithami, do każdego zwracając się po imieniu. Poznawszy jednak chęci niespodziewanego gościa, Sithowie zapalili swoje miecze świetlne. Jako pierwszy ruszył na niego Darth Older. Humanoid jednak wyminął jego niezgrabny cios. Chwyciwszy go następnie za ręce, którymi trzymał miecz świetlny, zmiażdżył mu kości. Odepchnął go, a kiedy ten już się przewrócił, śmiertelnie go podeptał.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Darth Older został wymyślony przez Mustafara29 w 2015 roku jako jeden z lojalistów Ogromnego Królestwa Sithów, występujący w seriach takich jak Saga Mariuszka i Opowieści z Kywalker, będącymi częścią alternatywnego fanonu One Story. W 2018 roku mężczyzna pojawił się w serii fanonu kanonicznego zwanej Twin Story, debiutując w opowiadaniach pod tytułem Zejście mroku autorstwa Mustafara29, aby następnie – po ich kasacji – ponownie zadebiutować w Ku ciemności w 2019.

Pojawienia Edytuj

Przypisy