FANDOM

Darth Rider (prawdziwe imię – Maner) to lord Sithów i imperator Imperium Ciemności. Główny antagonista Star Wars: Empire of Darkness.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się na Kessel w 100 ABY. Jego rodzice bardzo go kochali i bardzo dbali o to, aby nie był jak jego daleki krewny Palpatine. Maner również bardzo kochał swoich rodziców, jednak dowiadując się o swoim przodku, w tajemnicy przed rodziną szkolił się potajemnie u Dartha Kenarego. Kiedy był wyszkolony, postanowił to powiedzieć swoim rodzicom. Ojciec zrobił mu awanturę o to, że nic im nie powiedział. Wściekły zabił obydwoje i zaczął realizować swoje plany.

Powstanie Imperium Ciemności Edytuj

Darth Rider w pewnym momencie zabił swojego mistrza i zdobywał coraz więcej ludzi. Potem, kiedy Galaktyczna Ochrona upadła, zaczął razem ze swoją armią powoli podbijać planety. Coraz więcej światów poddawało się potędze imperatora Imperium Ciemności. Aż w końcu nadszedł moment, że Imperium Ciemności zaczęło władać całą galaktyką. Rozpoczęło się poszukiwanie Jedi, którzy byli zabijani po kolei. Po wybiciu większości rycerzy, Darth Rider rozkazał budowę nowej świątyni, która miała być jego bazą. Rozkazał ją zrobić na Dantooine, które zostało stolicą Imperium.

Spotkanie pewnego Jedi Edytuj

Kiedy świątynia już została zbudowana, Darth Rider razem ze swoim pierwszym uczniem, Darthem Hanoshimem, zobaczyli ją i byli bardzo zadowoleni. Jednak ktoś napisał sprayem „Chcemy wolności”. Wściekły Rider wysłał ucznia na poszukiwanie wandala. Ten znalazł Jedi o imieniu Sai Yanin. Stoczył z nim walkę, którą wygrał. Zaprowadził go do mistrza, który przeprowadził rozmowę z młodym Jedi, po czym zaczął z nim walkę. Wygrał ją, jednak Jedi uciekł.

Nowy uczeń Edytuj

Jego uczeń Darth Hanoshi postanowił zabić mistrza. Kiedy odpalił miecz i zaatakował mistrza, Darth Rider obronił się. Zaczęli walkę. W końcu Rider pokonał ucznia. Hanoshi błagał mistrza, aby go nie zabijał, ale ten nie posłuchał ucznia i przebił go. Wziął jego miecz i kazał wziąć jego zwłoki. Zaczął szukać nowego ucznia. Pewnego razu spotkał nastolatka bardzo wrażliwego na Moc. Postanowił go wyszkolić. Jego uczeń był mu wierny i dostał tytuł Darth Kamsay.

Poszukiwanie Jedi Edytuj

Rider rozkazał znaleźć Saia Yanina. Szturmowcy zaczęli szukać go po całej galaktyce. Pewnego razu jego nowy uczeń Darth Kamsay znalazł i zaatakował go. Zaczęli walkę, którą wygrał Kamsay, jednak zabił go ojciec Saia. Darth Rider znalazł swojego nowego i ówczesnego ucznia – Dartha Rexusa.

Odnalezienie ojca Saia i jego śmierć Edytuj

Sar, ojciec Saia chcąc znaleźć jakieś zapasy dla rodziny wyruszył w nocy spotkać się ze znajomym kupcem. Jednak to była zasadzka. Rider podrobił głos kupca i zwabił Sara w pułapkę. Sar i Rider zaczęli walkę. Sar będąc zmęczony przegrał. Następnego dnia Rider urządził publiczną egzekucję, podczas której przebił i odciął głowę Sara. 30-letni Sai, widząc to razem z 25-letnim Magetą, wyskoczyli z ukryci i zaczęli walkę. Mageta zabił Rexusa, a Sai prawie pokonał Ridera. Jednak potem uciekli.

Śmierć Ridera i rozpad Imperium Ciemności Edytuj

Po pięciu latach Sai i Mageta wyszli z ukrycia i poszli jeszcze raz zaatakować świątynie Ridera. Kiedy dotarli to pokoju, w którym przebywał Rider, zaczęli z nim krótką wymianę zdań, a potem walkę. Mageta niestety został zabity przez Ridera. Wściekły Sai odciął obie ręce Riderowi, a potem po kolei zadawał mu obrażenia. Potem jednak zorientował się, że zachowuje się jak Sith. Rider próbował przeciągnąć go na ciemną stronę, ale Sai zabił go, odcinając mu głowę.

Post mortem Edytuj

Rider miał syna Harona, który jednak nie poszedł w ślady ojca i Palpatine'a, a został jednym z najzdolniejszych uczniów w akademii Saia Yanina.