FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Eekar Oki był kalmariańskim Jedi przynależącym do Republiki Galaktycznej w czasach wojen klonów. Był obecny w świątyni zakonu na Coruscant podczas zamachu terrorystycznego przeprowadzonego przez Barrissę Offee.

Po przeżyciu rozkazu 66, w 16 BBY był jeńcem Imperium i przebywał w świątyni Inkwizycji na Mustafarze, skąd został uwolniony przez Łowców Światła.

Biografia Edytuj

Wojny klonów Edytuj

W roku 22 BBY w galaktyce wybuchła wojna pomiędzy Republiką, a Konfederacją Niezależnych Systemów. Podobnie jak inni członkowie zakonu, Eekar najprawdopodobniej stanął na czele oddziałów sklonowanych żołnierzy, tworzących trzon armii i przyjmując jednocześnie stopień generała.[2][1]

Oki był obecny w sali komunikacyjnej świątyni Jedi na planecie Coruscant, kiedy to generał Grievous w holograficznym przekazie ukazał Jedi pojmanie i tortury, jakim poddany został mistrz Eeth Koth. Kiedy Yoda rozkazał dzieciom upuszczenie sali ze względu na drastyczną treść materiału, Eeker opuścił pomieszczenie razem z Ahsoką Tano, Barrissą Offee, Terrą Sinubem, adeptami oraz innymi Jedi.[1]

Jakiś czas później, Eekar rozmawiał z Anakinem Skywalkerem w budynku Senatu Galaktycznego. Kiedy do Skywalkera dołączyła Ahsoka, jego padawanka wraz z senator Padmé Amidalą, Oki odszedł na bok.[3] W późniejszym czasie był też jednym z kilku Jedi witających uwolnionych padawanów: Ahsokę Tano, Jinksa i O-Mera.[4]

Eekar

Eekar w czasie wojen klonów.

W następnych latach wojny był obecny w świątyni podczas tamtejszego zamachu terrorystycznego.[5]

Czasy Imperium Edytuj

Rozkaz 66 Edytuj

Kiedy Najwyższy Kanclerz, Sheev Palpatine okazał się być Lordem Sithów i rozwiązując Republikę założył Imperium, wydał rozkaz 66 mający na celu eliminację wszystkich rycerzy Jedi w galaktyce. Tylko nielicznym, w tym Eekarowi, udało się przeżyć.[6] Oki postanowił ukrywać się na Kamino, wśród wód tamtejszego oceanu.[7]

W niewoli Edytuj

Na dwa miesiące przed końcem 17 BBY, Imperium wydało rozporządzenie o zakazie klonowania. Wtedy Oki został znaleziony przez państwo monarchiczne i przetransportowany na Mustafar, do tamtejszej świątyni Inkwizycji.[7] Spotkał tam Eetha Kotha. Eekar był światkiem jego omdlenia i reanimacji. W 16 BBY w ślad za Zabrakiem na miejscu wstawili się dwaj Łowcy Światła, Jacken Prime i Gubernator, którzy – korzystając z okazji – oswobodzili także Kalmarianina. Oki zaczął im opowiadać o sobie, jednak przerwał spotkawszy się z ignorowaniem z ich strony. Podczas ucieczki korytarzami postanowił podążyć inną drogą, aby zwiększyć szansę przeżycia dla Łowców i nieprzytomnego Kotha.[6]

Eekarowi udało się przeżyć, jednak podczas misji zginęli Koth i Gubernator.[6]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Eekar Oki został stworzony na potrzebę animowanego serialu Gwiezdne wojny: Wojny klonów, debiutując w Grievous Intrigue. Jego postać nie została jednak rozwinięta do końca szóstego sezonu,[1] przez co pojawił się w Gwiezdnych wojnach: Łowcach Światła.[6]

Pojawienia

Szablon:Źródła

Przypisy