FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Elitarny Oddział Padm był oddziałem składającym się z odpowiednio wyszkolonych padm, których zadaniem była bezpośrednia obrona królowej Halliny w 21 ABY.

Historia Edytuj

W 21 ABY na Naboo wtargnęła organizacja polityczna znana jako Mniejszość Galaktyczna, którą dowodził prezes Broasca Nar. Po przeprowadzonym referendum, w wyniku którego mieszkańcy planety mieli opowiedzieć się na korzyść Mniejszości, a nie Nowej Republiki, królowa Hallina miała zostać poddanie karze śmierci poprzez ścięcie[3], jednak została obroniona przez swoje padmy. W efekcie trafiła do niewoli i razem z pięcioma z nich przebywała w tajnym pomieszczeniu pod posadzką sali koronacyjnej zamku królewskiego w Theed.[1]

W związku z licznymi apelami ze strony królowej kanclerz Grewpsha wysłała na planetę Komisarza do Spraw Wewnętrznych Lanevera Villechama, padawana Bena Solo i barmana Dextera Jettstera. Tym z kolei Nar przedstawił błędną wizję tego, co miało miejsce, głosząc, jakoby Hallina rzeczywiście została zabita. Po tym, jak sam Neimoidianin zginął z rąk Uahoo, który tym samym stał się nowym prezesem, ambasadorzy zmuszeni byli uciekać. Znalazłszy się w sali koronacyjnej, kiedy usłyszeli głosy spod posadzki, otworzyli klapę i pomogli wydostać się Hallinie. Gdy ta wytłumaczyła im, że nie została zabita dzięki swoim padmom, te w liczbie pięciu także opuściły piwnicę.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Padmy zadebiutowały w serii Ku ciemności, publikowanej w 2019 roku przez Mustafara29 i wchodzącej w skład tak zwanego Twin Story.

Pojawienia Edytuj

Przypisy