FANDOM

Autor: Yodek 300
Kanon
kanon

Evan Rigs był gungańskim Jedi i jednym, który przeżył rozkaz 66.

Biografia Edytuj

Lata młodości Edytuj

Mimo że Gunganie pochodzili z Naboo, Evan Rigs urodził się na planecie Rogid. Pewnego razu na planetę przyleciał mistrz jedi Gui-Do-Binn. Evan zgodził się polecieć z nim na Coruscant i wtedy zaczął go szkolić. Szło mu nawet dobrze, ale najbardziej dobrze wychodziła mu telekineza.

Podczas inwazji na planetę Norix, wysłani zostali Evan i jego mistrz, jednak zastrzelono ich statek i awaryjnie musieli lądować na planecie Xirion. Okazało się jednak, że mroczna Jedi Ashara Thewein zostawiła na nich pułapkę. Szybko pokonała mistrza, ale zanim go zabiła, wkroczył Evan i zadał jej ciężkie rany, a potem zabrał mistrza do jej statku i poleciał z nim na Coruscant.

Podczas szkolenia na planecie Tiri Evan słyszał odgłosy dobiegające z lasu. Poszedł tam i zobaczył zakapturzoną postać, która poczęła go atakować. Mężczyźnie udało się ją pokonać, lecz wtedy okazało się, że miał do czynienia zaledwie ze swoją własną wizją. Kiedy wrócił z lasu, zobaczył, że jego przyjaciół nie było. W oddali zobaczył dokładnie tę samą postać uciekającą z czerwonym mieczem świetlnym. Postanowił poinformować o tym Radę.

Podczas jednego wieczoru Evan poszedł do senatu powiedzieć o pewniej sprawie senatorowi z Rodii, Shermem Durgiem. Wtedy zobaczył ciało polityka, a nad nim była Ashara Thevein z zakapturzoną postacią, którą mężćzyzna widział na Tiri. Stoczył z nimi pojedynek. Tym razem ostatecznie pokonał Asharę, ale zakapturzona postać zrzuciła go z siedzenia senatorów, nie okaleczając go jednak/

W 19 BBY okazało się, że zakapturzoną postacią był Darth Sidious, który w rzeczywistości był kanclerzem. Evan stoczył z nim pojedynek, ale ten skierował na niego błyskawice Mocy i wystrzelił go poza budynek senatu. Evan postanowił spotkać się z ocalałymi Jedi, a później ukrył się na wodnistej planecie Scorusant.