FANDOM

Autor: HickRatch

Fregata typu Attentive - typ fregaty wprowadzony w 26 ABY, jako pierwszy nowy okręt zbudowany na potrzeby Marynarki Imperium Północnego. Był on w chwili wdrożenia do służby jednym z najbardziej wszechstronnych okrętów, działając jako okręt pomocniczy, transportowiec, okręt zwiadowczy/patrolowy oraz okręt bojowy.

Historia Edytuj

W roku 25 ABY Federacja Północna, nad którym władze przejął Toldin Krotaan, rozpoczęło plany mające na celu rozbudowę floty i armii, przy pomocy którego Imperium Północne miało mieć nadzieje na podbicie Nowej Republiki. Po roku udało się opracować oraz zbudować prototyp, Fregatę typu Attentive, której opływowy kształt, szybkość oraz dobre uzbrojenie pozwalało im na szybkie natarcie na wrogie okręty, otwierając drogę innym, większym oraz mniejszym okrętom Marynarki Federacji Północnej. Rok później, w 26 ABY, okręt został wdrożony do służby, oraz zaczęto ich produkcję w stoczniach KGN Drive Yards.

Konstrukcja Edytuj

Kształtem Attentive nawiązuje do starych jednostek imperialnych z czasów Palpatine'a. Mostek fregaty przypomina ten z Gwiezdnego Niszczyciela typu Victory, obrys kadłuba - jednostki typu Vindicator czy gwiezdne niszczyciele typu Imperial II, rozmieszczenie uzbrojenia zaś przywołuje na myśl pamiętające jeszcze Starą Republikę Gwiezdne Niszczyciele typu Venator. Głównym zerwaniem z tradycją jest tu natomiast rezygnacja z obszernych hangarów: fregata Attentive dysponuje miejscem dla zaledwie jednej eskadry myśliwców typu TEM-4 Ionizer oraz dla kilku promów kosmicznych. Jest to i tak znaczący postęp w stosunku do Carracka, który mógł przenosić jedynie kilka maszyn TIE po zewnętrznej stronie kadłuba.

Fregaty wyposażono w ciężkie turbolasery, które pozwalają na sprawne uporanie się z lżejszymi jednostkami eskortowymi, choć ich niewielka ilość sprawia, że w starciu z dużym przeciwnikiem przydatne są one przede wszystkim do siania zamieszania i chaosu, zgodnie z podstawowym przeznaczeniem okrętu. Jednostki typu Attentive mają także w wyjątkowo silne osłony energetyczne pozwalające przetrwać bombardowanie ciężkiej artylerii wroga, choć oczywiście do czasu. Gdy agresywnie działające fregaty dostaną się w skoncentrowany ogień kilku liniowych jednostek nieprzyjaciela, odniesienie poważnych uszkodzeń to tylko kwestia czasu. I tak to właśnie w praktyce wygląda - szybkie fregaty imperialne to okręty odnoszące najwięcej strat w całej flocie Krotaana. To, że wiele z nich wyszło cało z poważnych opresji, choć z ciężkimi uszkodzeniami, zawdzięczają przede wszystkim stalowym nerwom swoich dowódców, na których wyznacza się oficerów sprawdzonych w ogniu walki i zdolnych do ostatniej chwili zachować jasność myślenia tak, by wykorzystać wszystkie atuty Attentive'a - w tym jego prędkość oraz zwrotność.

Znane egzemplarzeEdytuj