FANDOM

Gwiezdny Niszczyciel Imperial-III znany też pod nazwą typ Disintegrator – militarnego przeznaczenia statek kosmiczny powstały roku 4 ABY w wyniku zniszczenia drugiej Gwiazdy Śmierci wraz z jedną trzecią imperialnej floty na zlecenie admirała Veesa Guversa. Były ostatnim projektem Kuat Drive Yards przed przejęciem zakładów przez Nową Republikę.

Budowa Edytuj

Na początku krążowniki te były budowane z durastali, jednak z powodu braku materiałów z czasem użyto tytanu. Były one najlżejszymi jak dotąd Gwiezdnymi niszczycielami, mierzyły najmniej, około kilometra i trzystu metrów. Cechą charakterystyczną były trzy zapasowe mostki pośrodku statku umożliwiające dowodzenie jednostką, gdy główny mostek uległ zniszczeniu, a także ewakuację dużej liczby osób. Miały one jedną dużą wadę: przyczepione były do nich dwa ciężkie działa jonowe, przez co wewnątrz było mniej miejsca, a mostki miały obrót 180 stopni. Przeważnie z tych dział jednak nie korzystano. Z tyłu niszczyciela znajdują się trzy silniki główne i cztery wspomagające.

Z powodu słabego opancerzenia wiele nowszych egzemplarzy było skutecznie niszczonych przez B-wingi Nowej Republiki.

Pojawienia względem Tutekverse'u Edytuj

W pierwszym sezonie krążownik ten zostaje jedynie wspomniany, gdyż akcja dzieje się do półtora miesiąca po bitwie o Endor.