FANDOM

Imperium Corellaeów to państwo monarchiczne panujące na Bella Prime. Jego najbardziej znanymi władcami byli Moll Corellae i Molletta Corellae.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Imperium Corellaeów zostało założone biliard lat przed bitwą o Yavin. Jego twórcami byli Isombleh i Ariadna Corellaeowie. W latach panowania połączyli inne imperia, takie jak: Imperium Arasius i Imperium Salvatore (które istnieje do dzisiaj). Po śmierci Isombleha władzę przejął jego syn, Haralian Corellae.

Późniejsi Władcy Edytuj

Po śmierci Haraliana władzę przejął jego syn Taracios Corellae. Taracios był złym władcą. Ze względu na jego hejtowaną władzę Taracios i jego żona Nella popełnili samobójstwo. Później władcą Imperium został syn Taraciosa, piętnastoletni Maxim, który był lepszym władcą. Gdy Maxim umarł, przedwcześnie władzę przejął jego syn Ambrosius Corellae.

Corellae i Abeloth Edytuj

Wiele lat później Imperatorem został Corellae Corellae (tak, to prawda, że miał tak samo na imię, jak miał na nazwisko). Pewnego razu wyleciał na nieznaną planetę. Gdy tam wylądował, zobaczył kobietę, Abeloth. Kilka miesięcy później Corellae poślubił ją. Potem urodził się ich syn, Moll Corellae.

Era Molla Edytuj

Po śmierci Corellaego Moll wyleciał na Bella Prime, stolicę Imperium Corellaeów. Poznał tam swoją żonę, która miała na imię Molletta Corellae. Moll i Molletta połączyli ze sobą inne imperia, takie jak: Klan Much i Rycerze Zabeet. Przez kontrowersyjną władzę Molla doprowadziło do wybuchu wojen corellaeńskich.

Wojny corellaeńskie Edytuj

Play-button Zobacz też: Wojny corellaeńskie

Podczas wojen corellaeńskich Moll i Molletta byli jeszcze gorszymi władcami. Na przykład podczas bitwy o Ash Moll i Molletta zniszczyli znaczną część swojej armii. A podczas bitwy o Falius Moll i Molletta prawie zginęli, niszcząc wrogów. Wojny corellaeńśkie skończyły się wraz z upadkiem Rrycerzy Zabeet w roku zerowym.

Przywrócenie Edytuj

W roku 1000002 BBY Moll zginął. 28 lat później Imperium zostało przywrócone przez Saliusa Taraniusa, wiceimperatora Imperium. Lata mijały i z tym Taranius założył następne pokolenia władców.

Imperium sith