FANDOM

Autor: MatiX62PL
Alternatywy
alternatywy

Imperium Galaktyczne, znane także jako Imperium, zostało utworzone wraz z upadkiem Starej Republiki Galaktycznej przez tamtejszego kanclerzaSheeva Palpatine'a. Senat przyjął nowy system władzy z otwartymi rękami, Republika była bowiem skorumpowana w każdej części galaktyki. Imperium zapewniło obywatelom złapanie wszystkich Jedi i poniesienie ich do odpowiedzialności karnej za ich czyny, zło, manipulowanie innymi i zamach na kanclerza. Tym samym w galaktyce, jak powiedział imperator, zapanuje bezpieczeństwo i stabilność, a wyniszczające wojny klonów zostały zakończone. Rebelia jednak w w roku 4 ABY dopuściła się żałosnej próby ataku na Drugą Gwiazdę Śmierci, która zapewniała owe bezpieczeństwo całej galaktyce także przed potencjalnymi najeźdźcami. Zaraz po wygranej bitwie zostało zwołane specjalne posiedzenie, gdzie przeorganizowano państwo. Od tej pory nosiło tą samą nazwę, jednak często, szczególnie na początku było nazywane Nowym Nowym Imperium Galaktycznym, formalnie było to nadal Imperium Galaktyczne.