FANDOM

Autor: Mustafar29

Jacen Skywalker był ludzkim mężczyzną, starszym synem Rey i bratem Leona, który w 51 ABY, oskarżony o zabicie tego drugiego i sympatyzowanie z ciemną stroną Mocy, znalazł się na wygnaniu i osiedlił na Exegol.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Miała [dwóch synów] i obu szkoliła w swoim zborze na Ahch-To. Ale… jeden z nich zdradził przed pięcioma laty i przeszedł na ciemną stronę Mocy. Jaa Kassa o historii rodu Skywalkerów.[1]

Jacen Skywalker przyszedł na świat przed 39 ABY jako starszy syn Rey oraz brat Leon Skywalker. Od maleńkości zamieszkiwał Ahch-To, gdzie był szkolony pod okiem swojej matki na Rycerz Jedi.[1]

Choć wychowywany na Skywalkera, Jacen świadom był swojego spokrewnienia z Sheevem Palpatinem. W 51 ABY Jacen podzielił się podejrzeniami na temat stanu psychicznego swojej matki, co wraz z domniemaniem o sympatyzowaniu z ciemną stroną Mocy sprowadziło na niego wyrok w postaci wygnania. Ostatecznie osiedlił się na Exegol.[2]

Perypetie Jacena zbiegły się w czasie z zaginięciem jego młodszego brata, o co również oskarżono Jacena. Dwunastoletni Leon tymczasem, straciwszy pamięć, trafił pod opiekę Warda, farmera z Lah'mu, mimo że to Jacen był oskarżany o jego zabójstwo.[1]

Życie na wygnaniu Edytuj

Skywalkerów już nie ma. Jacen Skywalker.[2]

W 53 ABY Rey Skywalker sama opuściła Sodalicję Jedi na skutek stosunku do jej osoby, w związku z czym postanowiła szukać wsparcia u Jacena, pozostającego na Exegol. W czasie spotkania mężczyzna nosił maskę stylizowaną na tę aplikowaną przez Kylo Rena oraz używał miecza świetlnego. Zasugerował, że społeczeństwo nareszcie odkryła, kim Rey była naprawdę, podobnie jak on przed laty. Kobieta wyparła się jego implikacji, a kiedy ten zapalił swoją broń, ta zrobiła to samo, twierdząc, że wśród Skywalkerów nie było matkobójstwa. Jacen powiedział zaś, że Skywalkerów już nie ma.[2]

Młody Jacen

Jacen Skywalker w młodości.

Historia Rey oraz jej synów stała z czasem stała się legendą, a prawdziwe motywacje mistrzyni Jedi pozostały nieznane społeczeństwu.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Jecen Skywalker został stworzony na potrzebę serii fanfiction pod tytułem Rebirth of the Cloned, publikowanej rozdziałami przez Mustafara29 w 2020 roku. Jego sylwetka jest wzorowana na osobie Jacena Solo.

Pojawienia Edytuj

Przypisy