FANDOM

Alternatywy
alternatywy
Pol
Artykuł polecany na maj 2018

Janin była planetą mająca kontakty z Naboo, Lothal i Coruscant. Wcześniej była wierna Republice, została jednak zmuszona do posłuszeństwa Imperium stworzonym przez imperatora. Dominowała tam kultura inspirowana folklorami krajów azjatyckich.

Historia Edytuj

Do dodania...

Postacie historyczne Edytuj

Do dodania...

Charakterystyka Edytuj

Janin była planetą, która budową przypominała naszą Ziemię. Z góry można spostrzec, że miała ona jedną ogromną wyspę i kilkanaście mniejszych wysepek, które były administracyjnie połączone w jeden kraj o tej samej nazwie co planeta. Nad planetą unosiła pewna warstwa atmosfery, zwanej przez tubylców Ozonyi (czyt. ozonji). Przekraczając atmosferę, można zauważyć coraz więcej szczegółów, m.in. jeziora, góry i miasta.

Ważniejszymi miastami były Ukisha, Gabu-fa (ośrodki turystyczne) i Tokiyo, olbrzymia aglomeracja będąca siedzibą tutejszego rządu, pałacu Rodziny Cesarskiej i głównej siedziby gubernatora. Ludzie przywiązywali tam ogromną wagę do tradycji i wierzeń religijnych, dlatego ludności napływowej i turystom nie wolno było wchodzić do świątyń, chyba że ze specjalnym pozwoleniem podpisanym przez głównego kapłana, członka Rodziny Cesarskiej lub gubernatora, które jednak nie wszyscy otrzymywali.

Kultura i wierzenia Edytuj

Do dodania...

System rządzenia Edytuj

Do dodania...

Język Edytuj

Play-button Zobacz też: Język Seyi

Na Janin panował głównie język Seyi, który miał swoje korzenie w języku japońskim. Składał się z ponad 1000 znaków kanji, które łączyło się, tworząc słowa. Zdania były w dawniejszych czasach pisane od góry do dołu kolumnami, tak nadal się drukowało święte księgi, a zwykłe księgi drukowano jak w innych częściach galaktyki.

System edukacji Edytuj

Wedle wszystkich planet Janin była jedną z najbardziej restrykcyjnych planet, jeśli chodzi o edukację. Przykładano tam głównie wagę do inteligencji, a ludzie z wysokim wykształceniem mogli zasiadać w Senacie i piastowali wysokie stanowiska.

Można było tam wyróżnić cztery szczebla:

  • Przedszkole (Kiniderū) – od 3 do 6 lat.
  • Szkoła Podstawowa (Shojūāi) – od 7 do 13 lat (7 klas).
  • Liceum (Lārū) – od 14 do 17 lat (4 klasy).
  • Studia lub Uniwersytet (Oulīn) – od 18 do 20 lat (3 klasy).

W szkołach podstawowych były prowadzone długie wykłady, a uczniów nauczano przede wszystkim uprzejmości i odpowiedzialności. W liceach i na studiach prowadzono już tylko wykłady, które miały poszerzać wiedzę.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowa pojawiające się się w tym tekście, jak i w opowiadaniu są całkowicie wymyślone przez autorkę na podstawie języka japońskiego.
  • Kultura jest w większości wzorowana na kulturach krajów azjatyckich.

Pojawienia Edytuj

Kitty Sheksire
Fanowskie postacie Mirajane
Postacie z Universum Naare ~ Jek 14 ~ Rowan Freemaker
Przedmioty Miecz świetlny Mirajane
Miejsca Janin
Star Wars: The Sword of Darkness Prolog ~ Atak na Zoh ~ Śmierć mistrza ~ Wzywając Mirę