FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Kai, przecież wiesz dobrze, że twój ojciec ma cię w Cenzura. Filíp do swojego syna[1]

Kai Teck był ludzkim synem małżeństwa Barra i Filíp Tecków, zamieszkującym planetę Zuomiarra od swoich narodzin w 33 BBY aż do 18 BBY, gdy w czasie katastrofy został uratowany przez mistrza Jedi Braw Necka oraz separatystycznego działacza imieniem Diego.

Kai Teck dojrzewał w podziwie swojego ojca, będącego oficerem Republiki Galaktycznej i Imperium Galaktycznego, mimo że ten zaniedbywał jego wychowanie. Znalezioną wśród gruzowiska kanonierkę młodzieniec uznał za podarek od niego, a następnie wyremontował ją oraz na jej pokładzie opuścił w planetę w czasie kataklizmu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Musi być zajęty tą całą walką z separatystami, bo nie pojawił się od dwóch lat. Czyli odkąd Kai skończył dwanaście lat. Filíp o swoim mężu, tj. ojcu Kaia[1]

Kai Teck przyszedł na świat w 33 BBY na Zuomiarrze, planecie będącej wysypiskiem śmieci, w rodzinie nazwiskiem Teck jako męski potomek kobiety imieniem Filíp i mężczyzny imieniem Barr. Jego ojciec, jako oficer Republiki Galaktycznej, zajęty był partycypacją w wojnach klonów, tak że chłopiec, wychowywany przez matkę w miejscowości Międzygruzie, pomagając jej w prowadzeniu sklepu ze złomem i zbieraniu ww. śmieci, dorastał w cieniu jego sławy, jednocześnie nie mając z nim żadnego kontaktu. Po raz ostatni mężczyzna pojawił się w domu w 20 BBY, kiedy Kai miał lat trzynaście. Co miesiąc natomiast przybywał statek po odbiór materiałów zebranych przez Kaia i jego matkę.[1]

W 19 BBY Kai znalazł wrak republikańskiej kanonierki, który uznał za podarek od ojca, i podjął się jego reperacji, by razem z matką do niego pojechać.[1]

Wyjazd ze Zuomiarry Edytuj

Gotowe, hipernapęd będzie działał. Teraz mogę zabrać matkę i polecieć do ojca. Wstęp do akademii mam w zasadzie gwarantowany… kapitan Kai Teck, jak to świetnie brzmi. Kai Teck sam do siebie[1]

Kai

Kai Teck w 18 BBY

W 18 BBY na planecie zjawił się mistrz Jedi Braw Neck oraz separatysta Diego, którzy wraz ze swoimi towarzyszami z Kashmarr'k poszukiwali schronienia przed Imperium. Musząc przedostać się przez blokadę, w czasie podróży ukierunkowanej na znalezienie statku trafili do sklepu Filíp, gdzie zastali matkę chłopca. Ta, choć deklarowała brak statku w swoim asortymencie, zaproponowała podroż na pokładzie odbiorców gruzu, jednak tunika mistrza Jedi oraz jego miecz świetlny okazały się niewystarczającą monetą przetargową. Kiedy mieli wychodzić, usłyszeli głos Kaia, jak pytał matkę o lokalizację śruby imbusowej, potrzebnej mu do wmontowania hipernapędu do swojej kanonierki. Gdy chłopiec otrzymał pożądaną część, Diego zapytał go, o jaki statek dokładnie chodzi, na co ten opisał mu historię pojazdu oraz zamiary związane z podróżą do ojca. Filíp natomiast zgasiła temperament syna, mówiąc, że ojciec ma go gdzieś; ten z kolei jego nieobecność tłumaczył sobie walką z separatystami, jako że nie wiedział o końcu wojen klonów. Filíp wyszła, zdradzając synowi, gdzie zostawiła dla niego obiad.[1]

Do warsztatu Kaia natomiast weszli goście, słysząc, jak sam sobie zdradza zamiary zostania kapitanem, montując hipernape; wierzył, że wstęp do akademii ma gwarantowany; mężczyźni natomiast rozpoznali kształt kanonierki Republiki. Odmówił jednak sprzedaży pojazdu, nawet w zamian za droida astromechanicznego. Wszystko potoczyło się jednak inaczej, jako że w międzyczasie Imperium ostrzelało miasto stołeczne oraz Moridor, pomiędzy którymi Międzygruzie było ulokowane; goście wrócili do środka, gdzie zastali chłopca wśród trzęsących się ścian budynku, a Diego ogłuszył go i wpakował na pokład. W czasie lotu wypatrzono Giennę, Julie Tę oraz QT-O1, towarzyszki Jedi i separatysty, i zabrano je ze sobą.[1]

Osobowość Edytuj

Buduję statek, a pewnego dnia odlecę stąd razem z moją mamą. Do taty. Naiwność Kaia[1]

Kai Teck był naiwnym nastolatkiem, który pomimo tłumaczeń swojej matki wyrósł w zakłamanym obrazie swojego ojca jako bohatera. Jego nieobecność tłumaczył sobie koniecznością walki w wojnie i substytuował ją wiarą, jakoby przysyłał mu podarki. Reperowaną przez siebie kanonierkę miał zamiar wykorzystać celem lotu do ojca razem z matką. Ufał też, że jego rodzinne konotacje otworzą mu drzwi do akademii.[1]

Umiejętności Edytuj

Kai Teck był utalentowany, jeśli idzie o budowę maszyn, jako że w wieku czternastu lat potrafił zrekonstruować statek, a rok później – zamontować w nim hipernapęd.[1]

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Kai Teck był młodzieńcem o jasnym kolorze skóry, niebieskich oczach i czarnych włosach. Nosił na sobie bluzę, a plecy zwykł zdobić plecakiem.[1]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Kai Teck jest bohaterem serii Stacked Story, fanfiction publikowanego rozdziałami w 2020 roku przez szerokie grono fanonpedystów. Chociaż Mustafar29 wprowadził go dopiero w dwunastym rozdziale, zaplecze fabularne jego ojca było już znane uprzednio.

Pojawienia Edytuj

Przypisy