FANDOM

Autor: HickRatch
Alternatywy
alternatywy

Komórka Upsilon – rebeliancka komórka założona w 5 BBY przez przemytnika Andelana Mitrala.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

Została założona w 5 BBY, po tym, jak przemytnik Andelan Mitral zaczął mieć coraz większe problemy z powodu coraz większej obecności Imperium na jego obszarze działania. Swój Krążownik typu Zephyr, który służył jako frachtowiec o nazwie Orroz został przemianowany na okręt wojskowy o nazwie Zephyr One. Od tej pory wraz z swoją załogą postanowił przyłączyć się do rebelii i walczyć z złowrogim Imperium Galaktycznym.

Szkody wyrządzane ImperiumEdytuj

Komórka zaszkodziła Imperium m.in. atakując frachtowiec 176-671 czy nawet strącając Gwiezdny Niszczyciel Locutus w atmosferę Sagoraanu. W międzyczasie rebeliancki nabyli dwa nowe okręty - Olena i Aldebaran.

Bitwa o układ SatoEdytuj

Chroniąc się przed Imperium w 2 BBY Komórka Upsilon przebywała w Układzie Sato. Wiedzący o ich lokalizacji Imperialny komandor Junnor Tesankhav umieścił ich w sam środek swojej intrygii. Rebelianci, zgodnie z przewidywaniami Tesankhava, chwycili frachtowiec Volcano of the Dark Side i uwięzili jego załogę. Kiedy jednak Gwiezdny Niszczyciel typu Imperial-I o nazwie Isolator wszedł do przestrzenii rebeliantów więźniowie zbiegli, a przestraszeni buntownicy uciekli.

StrukturaEdytuj

UWAGA! Osoby będące na wyższych stanowiskach nie są wliczane w mniejsze oddziały. Oznacza to, że jeden oddział to 11 żołnierzy (10 szeregowych + 1 sierżant)

ArmiaEdytuj

Komórka Upsilon posiada niewielkie oddziały żołnierzy przeznaczone do obrony statku w razie włamania wroga na pokład albo - w skrajnej i mało prawdopodobnej sytuacji - starcia na powierzchnii jakiejś planety. Każda z 3 centurii stacjonuje na jednym krążowniku.

  • Generał (1) - naczelny dowódca 300-osobowej armii.
    • Centurion (3) - dowódca centurii (100 żołnierzy).
      • Sierżant (30) - dowódca oddziału (10 żołnierzy).
        • Szeregowy (300) - podstawowy i najniższy stopień w wojsku.

W nawiasach podana jest standardowa liczba osób pełniących tę funkcję. W przypadku śmierci któregoś z żołnierzy do wojska dołącza wylosowana osoba z 90-osobowej rezerwy.

FlotaEdytuj

  • Admirał (1) - naczelny dowódca floty.
    • Kapitan (3) - dowódca krążownika.
      • Komandor (3) - zastępca kapitana i pierwszy oficer na mostku.
        • Oficer łączności (3)
        • Naczelny mechanik (3)
          • Mechanik (60)
        • Strzelec (90)
        • Lekarz (3)
          • Pięlęgniarz (6)
        • Sternik (3)
        • Pozostała załoga (300)
    • Myśliwy (3) - dowódca szwadronu myśliwców
      • Pilot (21) - zwykły pilot myśliwca
  • Rezerwowi (150)

Aby otrzymać liczbę osób danej funkcji przebywającej na jednym okręcie, należy podzielić ich całkowitą liczbę przez 3.

UzbrojenieEdytuj

FlotaEdytuj

ArmiaEdytuj

EkwipunekEdytuj