FANDOM

Kanon
kanon

Krążownik interdykcyjny typu Immobilizer 432 był wersją rozwojową Immobilizera 418, jednak o wiele potężniejszą i o połowę dłuższą. Wprowadzony został do służby w 11 ABY na rzecz Cienia Imperium, a później był produkowany dla Najwyższego Porządku. Budowany był przez Kuat-Hypho Drive Yards.

Charakterystyka Edytuj

Główną cechą wyglądu pojazdu były podzielone na dwa generatory studni grawitacyjnej. Z jednej strony zmniejszało to ich moc, z drugiej zaś po zniszczeniu jednej połówki nie powstawała reakcja łańcuchowa zdolna zniszczyć cały krążownik. Kolejną cechą był mostek bardzo podobny do niszczyciela typu Imperial, jednak spłaszczony i odrobinę wydłużony.

Historia Edytuj

Projekt powstał już kilka miesięcy przed bitwą o Endor i był znacznie ambitniejszy, niż wersja produkcyjna. Plany były przechowywane w cytadeli na Athos V. Początkowo krążownik miał być dłuższy o około 150 metrów, uzbrojony w 50 dział więcej, a generatory studni grawitacyjnej miały być pełne, nie połowiczne. Po przegranej bitwie o Jakku Athos V, jak i całe archiwum zostało porzucone i zapomniane. Dopiero w 11 ABY na planetę została wysłana ekspedycja Cienia Imperium, która zagarnęła wszystkie plany i projekty, w tym Immobilizera 432. W związku z ograniczonym budżetem Cienia trzeba było zmniejszyć koszty produkcji, przez co krążownik został mocno osłabiony, jednak wciąż był bardzo potężny. Wsławił się podczas bitwy o Hyphosis, gdzie zatrzymał pierwszą falę okrętów Nowej Republiki, co mocno przyczyniło się do późniejszych losów bitwy. Po wcieleniu Cienia Imperium do Najwyższego Porządku krążownik dalej był produkowany na jego potrzeby.