FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon
Pol
Artykuł polecany na grudzień 2017 i styczeń 2018
KANON

Kywalker było wioską położoną na planecie Dantooine i zamieszkiwaną przez wiele różnorodnych ras, zarówno istot rozumnych, jak i zwierząt. W 11 ABY miejscowość została wysadzona przez siły dowodzonego przez Shmi Skywalker Ogromnego Królestwa Sithów.

W swojej historii Kywalker było częścią Republiki Galaktycznej, a w późniejszym czasie Sojuszu dla Przywrócenia Republiki i Królestwa Galaktycznego, zawsze jednak zachowując urząd swojego niezawisłego sołtysa.

Historia Edytuj

Wojny klonów Edytuj

Kywalker

Panorama.

W pewnym momencie swojego istnienia Dantooine weszła w skład państwa znanego jako Republika Galaktyczna. W czasie wojen klonów w Kywalker żyła znana w galaktyce Rodzina Kenobich. Córki Donaty, Leia i Padmé, a także jej syn Obi-Wan[5]. Dziewczęta były rówieśniczkami Shmi Skywalker, z którą Leia chodziła do jednej szkoły[5].

Niedługi czas potem Kywalker objęła bitwa o Dantooine, w czasie której Leia poznała walczącego na niej Mace'a Windu i wzięła z nim ślub.[5]

Era Imperium Edytuj

Przylot Feeldberga Edytuj

W 1 ABY Feeldberg, gungański rycerz Jedi wędrujący ścieżką Barash, wylądował w Kywalker wraz ze swoją żoną, Aldebarą, w czasie ucieczki przez imperialnym wysłannikiem w osobie Xittora. Eksplozja jednego ze statków przyczyniła się do spalenia części niewielkiego obszaru pagórkowatego, a sam Jedi stanął do walki z przeciwnikiem.[6]

Atak Imperium Edytuj

W 0 BBY członkini Sojuszu dla Przywrócenia Republiki Leia Organa, zapytana przez wielkiego moffa Wilhuffa Tarkina o lokalizację bazy buntowników, powiedziała, że znajduje się ona na Dantooine.[7] W efekcie niebawem na planetę przybyły wojska tyranii, a spotykając się z oporem ze strony kywalkerian, zorganizowały atak na miejscowość.[8]

Czasy Nowej Republiki Edytuj

W 10 ABY w rodzinie Kenobich nastał spór, gdyż Leia Windu związała się z dawnym chłopakiem swojej matki, Jar Jarem Binksem[5]. Shmi Skywalker i Leia Windu niebawem połączyły jednak swoje siły, wykorzystując Gunganina do założenia Imperium Jar Jara, które miało zagrozić rządom Nowej Republiki[9].

Rok później, kiedy Leia Windu nie należała już do grona żywych, Donata i Padmé uświadomiły sobie, że były jedynymi osobami, które znały tajemnicę o legendarnym mieczu świetlnym, tak bardzo pożądanym przez Shmi i jej nowe Ogromne Królestwo Sithów. W tym samym czasie biuro kanclerza Lanevera Villechama wezwało obie kobiety do skontaktowania się z rządem demokratycznego państwa, z racji że sam Luke Skywalker został porwany przez swoją babcię, która za wszelką cenę chciała poznać ich lokalizację.[10]

Destroyed-Planet

Zniszczenie Dantooine.

Kiedy Shmi przyleciała na Dantooine i zauważyła, że obie kobiety z rodu Kenobich zdążyły już były opuścić planetę, rozkazała spalenie ich posiadłości. Sama z kolei wróciła na pokład swojego okrętu, Oka Shmi, i rozkazała przyprowadzić do siebie Skywalkera. Chcąc wymusić na nim zdradzenie lokalizacji Donaty i Padmé lub bezpośredniej lokalizacji miecza, zagroziła mu, że będzie stanie posunąć się do zniszczenia całej Dantooine, w momencie gdy ten nie zdecydowałby się ich podać. Kiedy Luke oznajmił jej, że nie wiedział o niczym, o czym ona mówiła, ta rozkazała wysadzenie planety, z czym jej krążownik uporał się bezproblemowo. Na te słowa Luke krzyknął, przerażony śmiercią wielu istnień.[1]

Krajobraz Edytuj

Kywalker mieściło się na terenach pagórkowatych.[6]

Administracja Edytuj

Na czele gminnej miejscowości Kywalker stał sołtys. Porządek wśród mieszkańców z kolei zapewniali policjanci z Kywalkeriańskiej Komendy Wiejskiej.[2]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Kywalker stanowiło główną przestrzeń akcji Opowieści z Kywalker (20152016), wchodzącym w skład alternatywnego One Story. Do zgodnego z kanonem Twin Story wprowadziły je Przypadki mistrza Feela (2016), a następnie rozwinęła seria Aut ciemności (20172018). Po usunięciu Przypadków mistrza Feela w Twin Story powróciło z kolei w ich remake'u – Przypadkach Feeldberga (2019). Wszystkie serie były koordynowane przez użytkownika Mustafar29.

Niekanoniczne pojawienia Edytuj

Opowieści z Dantooine Edytuj

Play-button Zobacz też: Opowieści z Dantooine

Zgodnie z legendami naturalnymi mieszkańcami Dantooine były ludzkie pszczoły oraz przedstawiciele wędrownego ludu Bagëti. W 621 BBY na planetę przybył Christopher Smelt, który założył wioskę Kywalker. Mężczyzna w następnych latach nazywany był Najwyższym Wójtem. Jak mawiały legendy, pierwszymi mieszkańcami miejscowości mieli być Jawowie.[11]

W 21 BBY kywalkerianie świętowali sześćsetlecie istnienia swojej ukochanej miejscowości. Z tej okazji zorganizowano przyjęcie, podczas którego przemawiał sołtys Kitemarus Mathhak[11]

Z pozostałych ras zamieszkujących Kywalker można wymienić ludzi (69%), Zabraków (23%, m.in. Zizi) i Twi'leków (6%).[11]

Mieszkańcy Kywalker byli bardzo związani ze swoją miejscowością i ochoczo świętowali rocznice jej założenia. Wielkim szacunkiem darzono Christophera Smelta, którego nazywano Naczelnym Wójtem. Za rdzennych mieszkańców planety uważano przedstawicieli ludu Bagëti oraz Ludzkie Pszczoły.[11]

Przypadki mistrza Feela Edytuj

Wojny klonów

W czasie konfliktu na polecenie Dartha Sidiousa do miejscowości przybyli mistrz Jedi Feel wraz ze swoją małżonką Aldebarą i przyjacielem Luckiem Spacemanem celem zamordowania Agaty, co uczynili, podając jej narkotyki zamiast mleka w proszku w jednym z pobliskich sklepów. Wracając do statku, dostrzegli dwoje kywalkerian, Shmi Skywalker i Moca.[12]

Po 19 BBY władzę w Kywalker, podobnie jak na całej Dantooine, objęło Imperium Galaktyczne. W pewnym momencie panowania Imperium sołtystwo nad wioską objął zabracki mężczyzna Ball Smyczek[13].

Era Imperium

W 1 BBY w miejscowości odbyło się starcie pomiędzy Dinozaurami a jego naturalnymi mieszkańcami. Na skutek bitwy poważne obrażenia odniósł m.in. Gucio z Kywalker. Chwilę po zdarzeniu na miejsce wstawili się mistrz Feel, Aldebara Opress, Luck Spaceman, Han Solo i Chewbacca, poszukujący dla siebie miejsca po zniszczeniu Jueseja.[14]

Na planetę wstawiło się także Imperium Galaktyczne. I chociaż początkowo walki z wrogiem podjęła się Kywalkeriańska Komenda Policji pod dowództwem komendanta Crashera, niebawem, chcąc ocalić przybyłych, Shmi Skywalker sama odparła ich atak razem z Eskadrą Wroobli, po czym wszyscy wycofali się na Asteroidę 212, przez co Dantooine uniknęła ataku Gwiazdy Śmierci.[15]

Bitwa o Kywalker

Jako właściciel WookieeStation Ball Smyczek oddał on swoją stację w posiadłości Królestwa Galaktycznego, jednocześnie przyjmując wojskowy stopień komandora[16] i funkcję Pierwszego Senatora[13].

W 1 BBY do Kywalker przybyły dwie wrogo nastawione do siebie armie: Królestwa Galaktycznego, którą dowodził Gial Akcbar, oraz Nowej Federacji, po stronie której stali Darth Shpanner, Shmi Skywalker oraz postronni jej Lordowie Sitsów. W czasie bitwy śmierć ponieśli Shpanner, znany również jako Cliegg Lars, oraz sołtys miejscowości Ball Smyczek, który wspierał Królestwo.[13]

Pozostałe informacje

Kywalker było zamieszkiwane przez Abejów, w tym przez lady Klementynę, która prowadziła swoją działalność o nazwie Kywalker's Miodzio[17]. Jedną z przedstawicielek gatunku wędrownego ludu Bagëti była Agata[12]. Wywodząca się z Kywalker Shmi na pewnym etapie swojego życia chodziła z mężczyzną imieniem Moc[12], a częstym bywalcem miejscowego sklepu był Bartłomiej, pracujący jako drwal[12].

Władze w Kywalker sprawował sołtys[13]. Na kartach swojej historii Kywalker miało odnotowaną przynależność do Republiki Galaktycznej[3] i Sojuszu Rebeliantów[4], a także Królestwa Galaktycznego[13].

W Kywalker porządku pilnowała Kywalkeriańska Komenda Policji, której przewodził komendant.[13]

Kywalker z kosmosu

Kywalker widziane z kosmosu.

W Kywalker znajdowały się ratusz i park; miejscowość posiadała własny sklep, a ulubioną knajpą mieszkańców była Kafe Rancor[14]. Rodzina Kenobich zamieszkiwała z kolei niewielki dom[5]. W miejscowości znajdowało się także niewielkie wzgórze, zwane Górą Christophera Smelta[12].

Kywalker zamieszkiwały dwa specyficzne i rzadko spotykane w galaktyce gatunki, mianowicie Ludzkie Pszczoły[17] i lud tubylczy Bagëti[12]. Oba zaliczano do raz inteligentnych.

Pojawienia Edytuj

Kanoniczne pojawienia Edytuj

Niekanoniczne pojawienia Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Aut ciemności: Epizod 13 – Kres istnienia
  2. 2,0 2,1 Przypadki Feeldberga: Rozdział II
  3. 3,0 3,1 Brain Invaders
  4. 4,0 4,1 Secret Cargo
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Aut ciemności: Epizod 04 – Z rodziną najlepiej na zdjęciach
  6. 6,0 6,1 Przypadki Feeldberga: Rozdział I
  7. Gwiezdne wojny: Część IV – Nowa nadzieja
  8. Aut ciemności: Epizod 20 – Kaptur zdjęty
  9. Aut ciemności: Epizod 05 – Rozterki miłosne
  10. Aut ciemności: Epizod 11 – Donata w opałach
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 Opowieści z Dantooine: Epizod 01 – Lekcja matematyki
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 12,4 12,5 Przypadki mistrza Feela: Epizod 02 – Moja nadzieja
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 13,4 13,5 Przypadki mistrza Feela: Epizod 16 – Nowa przynależność
  14. 14,0 14,1 Przypadki mistrza Feela: Epizod 11 – Czas na ratunek
  15. Przypadki mistrza Feela: Epizod 12 – Atak na Kywalker
  16. Przypadki mistrza Feela: Epizod 14 – Taniec z gwiazdami
  17. 17,0 17,1 Przypadki mistrza Feela: Epizod 04 – Niezwykła podróż