FANDOM

Autor: Mustafar29

Lanever Villecham był tarsuntowym kanclerzem Nowej Republiki i przyjacielem rodziny Skywalkerów, który zginął w 34 ABY na skutek zniszczenia planety stołecznej Hosnian Prime przez bazę Starkiller Najwyższego Porządku.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Lanever Villecham urodził się w układzie Tarsunt. Po 4 ABY, kiedy dotychczasowy Sojusz dla Przywrócenia Republiki został przekształcony w Nową Republikę, mężczyzna wstąpił do Senatu Galaktycznego.[2]

Walka z Ogromnym Królestwem Sithów Edytuj

{{Alert|opisać ten fragment biografii na podstawie informacji zawartych w serii Opowiadanie:Aut ciemności|Aut ciemności]]]] W 10 ABY Shmi Skywalkera utworzyła Imperium Jar-Jara i rozpoczęła atak na Rattoine, planetę, na której obecne były najważniejsze osobistości Nowej Republiki. Wśród nich znalazła się także Mon Mothma, która poniosła śmierć na skutek wystrzelenia wiązki laserowej z okrętu flagowego Oko Shmi.[3] Następnym przywódcą Senatu Galaktycznego został wybrany Lanever Villecham.[4]

Ponowna kadencja Edytuj

Smierc

Lanever Villecham chwilę przed śmiercią.

Dwa przed atakiem Najwyższego Porządku na Jakku Lanever Villecham ponownie przyjął tytuł kanclerza.[2][5]

W pewnym momencie trwania kadencji Villechama generał Leia Organa, która dowodziła Ruchem Oporu, ostrzegała polityków Nowej Republiki przed rosnącym w siłę Najwyższym Porządkiem. Kobieta obawiała się, że potęga organizacji może stanowić wielkie zagrożenie dla pokoju w galaktyce. Lanever Villecham jednak zignorował jej nawoływania, woląc skupić swoją politykę na utrzymywaniu dobrych stosunków handlowych ze światami neutralnymi.[2]

W roku 34 ABY, kiedyLLanever Villecham był w drugim roku trwania swojej kadencji, na Hosnian Prime, stołeczną Nowej Republiki, przybyła wysłanniczka Ruchu Oporu, Korr Sella. Miała ona przekonać Senat o zagrożeniu, jakie stanowił Najwyższy Porządek.[6] W czasie jej wizyty jednak organizacja ta uruchomiła swoją superbroń, bazę Starkiller, która wysadziła wszystkie planety układu Hosnian. Lanever Villecham zginął razem z innymi mieszkańcami stolicy.[1]

Osobowość Edytuj

Lanever Villecham nie obawiał się realnego zagrożenia, jakie stanowił rosnący w siłę Najwyższy Porządek, dopóki przestrzegał on Ugody Galaktycznej. Swoją działalność kierował w stronę planet neutralnych, gdyż zależało mu na dobrej wymianie handlowej z nimi.[2]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Lanever Villecham zadebiutował w siódmym epizodzie Gwiezdnych wojen, Przebudzeniu Mocy, a w jego rolę wcielił się Derek Arnold.

Pojawienia

Przypisy