FANDOM

Autor: Cashao
Alternatywy
alternatywy

Lanz to atroński oficer wojsk pancernych. W trakcie bitwy o Matagar dowodził Grupą Lanz - improwizowaną formacją utworzoną w oparciu o jego batalion pancerny.

Biografia Edytuj

Bitwa o Matagar Edytuj

W 52 ABY był majorem w 1. Dywizji Pancernej. Został zmobilizowany przez Duna Xara na mocy tajnego rozkazu Lorda M'kadronusa. Wraz z resztą dywizji został przetransportowany na Matagar. Jego batalion pancerny został wprowadzony do walki w trakcie przełamywania prawej flanki 4. Regimentu Klonów. Następnie batalion formował lewe ramię atrońskiego okrążenia, w które wpadł ten regiment. Lanz dowodził osobiście swoim oddziałem.[1]

W trakcie, gdy jego batalion jechał w stronę kompanii Guntera, żeby domknąć okrążenie, skontaktował się z nim pułkownik Krebs. Podczas rozmowy, major zauważył, że klony atakują Grupę Lanz z flanki. Pułkownik w mig odgadł, że były to uciekające główne siły 4. Regimentu i nakazał mu uniemożliwić im odwrót. Major przerwał rozmowę i rozkazał zatrzymać się, sformować plutonowe obrony okrężne i strzelać bez rozkazu. [1] Z powodu braku atrońskiej piechoty, większość klonów uciekła poprzez luki między plutonami.

Osobowość Edytuj

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Przypisy