Star Wars Fanonpedia

Szablon:Autor przechodzi restrukturyzację!
Za dyskomfort stylistyczno-wizualny przepraszamy

CZYTAJ WIĘCEJ

Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Autor:AdonRaven
Fanon alternatywny
alternatywy
Artykuł polecany na wrzesień 2021Kandydat na Artykuł Roku 2021Poziom 3 (15 000+ bajtów)

Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można zapanować. Ja nad tym zapanowałem.
Lotar Kestis do Sabin Wren

Lotar Kestis, urodzony jako Erwin Wren, był wrażliwym na moc pełnej krwi Mandalorianinem z Klanu Wren i rycerzem nieformalnego zakonu szarych Jedi.

Biografia[]

Dzieciństwo[]

Przyszedł on na świat w 22 BBY na Mandalorze jako syn Arindy Wren i niewymienionego z imienia mandalorianina. Niestety jego matka zmarła przy porodzie, dla tego był wychowywany przez Ciotką Urse Wren i Wujka Alricha Wren. Dorastał od małego z swoją kuzynką Sabine i kuzynem Tristanem. Trójka traktowała się jak rodzeństwo.

Od najmłodszych lat zadziwiał wszystkich, był stonowany, opanowany, skryty i niezwykle inteligentny, Większość wolnego czasu wolał spędzać na czytaniu książek w klanowej bibliotece czy też na rozmowach z swoim Wujkiem niż na „zabawach”.

Podróż na Ryloth.[]

W 12 BBY został on wysłany przez swoją Ciotkę i Wuja wraz z trzema innymi Mandalorianami na planete Ryloth, ojczysty świat inteligentnej rasy Twi'leków w celu zawarcia umowy handlowej na eksport statków kosmicznych firmy Mandal Hypernautics. Sam Erwin został tam wysłany by obserwować i uczyć się rzemiosła dyplomacji czy też jak kto woli targowania.

Niestety ich statek został zatakowany przez piratów podczas wchodzenia w atmosferę planety Tatooine, na której chcieli uzupełnić zapasy paliwa.

W ostatniej chwili Mandalorianie obecni na statku zdążyli wrzucić chłopaka do kapsuły ratunkowej i wystrzelić ją tuż przed eksplozją. Erwin przeżył, reszta poniosła śmierć.

Piraci z kolei żądni krwi nie odpuszczili, wystrzelili w stronę kapsuły serie pocisków poważnie uszkadzając jej strukturę i niszcząc jej system sterowania. Mieli nadzieje że to załatwi sprawę i nie pozostawia żadnych świadków tej zbrodni, mylili się na szczęście.

Lądowanie i próby szukania pomocy[]

Kapsuła z Loterem w środku zaliczyła niezwykle mocne lądowanie na jednej z wielu pustyń planety Tatooine. Chłopak przeżył cudem, chodź osobiście uważał później że życie zawdzięcza niezwykle silnemu wiatrowi który wytracił prędkość kapsuły po wejściu w orbitę.

Doznał niewielkiego aczkolwiek poważnego urazu głowy, stracił pamięć. Po wyczołganiu się z wraku kapsuły był całkowicie zdezorientowany, nie wiedział kim jest i jak się nazywa, nie wiedział też gdzie się obecnie znajduje i co on tutaj robi.

Ledwo żywy mandalorian mimo braku pamięci był zaradny, wiedział że nie przeżyje długo na pustyni, tym bardziej że w kapsule była tylko apteczka.

Po opatrzeniu rany na głowie ruszył w stronę widocznych na dalekim horyzoncie zabudowań. Jak się później okazało był to fatamorgana.

Chłopak błądził długimi godzinami po pustyni i zaczął tracić na nadzieje na ratunek. Po jakimś czasie osłabł z sił i zatrzymał się w cieniu by odpocząć. Zasnął i nie wiedząc kiedy został zaatakowany, ogłuszony i pojmany przez Jeźdźców Tusken. Lotar próbował rozpętać wieży lecz nie dał rady.

Po pół godzinnym wleczeniu po ziemi rozległ się niezwykle doniosły i potężny ryk. Tuskeni na jego dźwięk przerażeni rzucili się do ucieczki i zostawili równie jak nie więcej przerażonego Erwin. Ten błagał ich by tego nie robili lecz ci byli głusi na jego słowa ( chłopak niewiedział że nie znają oni Basica) .

Erwin pod wpływem negatywnych emocji i znacznego zmęczenia spowodowanego kilkugodzinnym przebywaniu na słońcu stracił przytomność.

Nieoczekiwanie spotkanie i rozmowa.[]

Chłopiec odzyskał przytomność po zapadnięciu zmroku.

Obudził się w domu, skromnie udekorowanym a obok niego siedział sobie spokojnie starszy już mężczyzna. Dość mocno zdezorientowany chłopak natychmiast zapytał się kim on jest i jak się tu znalazł.

Ben Kenobi

Ten przedstawił mu się jako Ben Kenobi. Powiedział mu również że to on uratował go przed Jeźdźcami Tusken i przyniósł go do swojego domu i opatrzył.

Sam Erwin nie potrafi odpowiedzieć z kolei na pytania mężczyzny. Jak sam powiedział nie pamięta nawet swojego imienia. Ten mimo tego polecił mu spróbować zasnąć i obiecał że będzie nad nim czuwał.

Chłopak z początku niepewnie podszedł do tej propozycji ale przekonujący głos starszego mężczyzny i aura jaką emanował spowodowały że przystał na to i szybko dał ogarnąć się zmęczeniu...

Wygląd zewnętrzny[]

Lotar był wysokim mandalorianinem o smukłej, zwinnej sylwetce. Swoje włosy nosił krótko ufryzowane a jego twarz okalał dobrze zadbany zarost.

W zwyczaju ubierał się w odzież o odcieniach brązu lub ciemnej szarości. Zazwyczaj był to lekki kaftan i mareriałowe spodnie z wzmocnionymi butami.

Wyposażenie[]

Statek[]

Kobra Lotar Kestis.jpg

W wieku piętnastu lat Lotar wszedł w posiadanie transportowca bojowego typu Kom'rk którego nazwał ,, Kobrą ‘’. Ukradł on go z magazynu Imperialnego podczas jednej z misji infiltracyjnych, która miała na celu zdobycie informacji o Inkwizycji. Lotar przywłaszczył go sobie i wykorzystywał przez kolejne lata swojej kariery łowcy nagród, przemytnika i złodzieja.

Broń[]

Blaster DL-18[]

Pistolet blasterowy DL 18 Lotara Kestisa.png

Wyposażony w długą lufę i wzmocniony wiązkę promienia (co w efekcie dawało silniejszą moc ognia), Pistolet blasterowy DL-18 był ulubioną bronią dystansową Lotara. Korzystał z niego często, w szczególności gdy nie chciał ujawniać swojego powiązania z Jedi czy też Sithami.

Miecz świetlny[]

Miecz świetlny Lotar Kestis.jpg

Skonstruowano przez Lotara w 11 BBY miecz świetlny wyróżniał się prostotą i elegancją. Wykonany był z prostych, łatwo metalo-podobnych dostępnych materiałów. Charakteryzował się ostrzem o białej klindze.

Osobowość[]

Cechy charakteru[]

Młody a mądry, ciekawy jestem ciebie.
Mistrz Yoda podczas pierwszego spotkania z Lotarem Kestisem

Cechował się bystrością, zmyślnością, powściągliwością, roztropnością, nieufnością i niezwykle wysoką inteligencją.

Odznaczał się spokojną i opanowaną postawą. Znany był z całkowitej kontroli nad emocjami. Nie działał on spontanicznie i nie wypowiadał słów pod ich wpływem. Preferował ciekawe rozmowy a unikał jałowych dyskusji. Był świetnym słuchaczem, nawiązując przez całe swoje życie głębokie, choć niezwykle nieliczne relacje, mądrze dobierał sobie znajomych. Dla osób bliskich był w stanie zrobić wiele.

Do wielu rzeczy podchodził bez emocji czy też uprzedzeń, w swoim postepowaniu kierował się zdrowym rozsądkiem, był osobą o wielkiej wrażliwości, który potrafi okazać współczucie zarówno w stosunku do istot rozumnych jak i przyrody.

Wyróżniał się nie tylko wrażliwym sercem, ale uduchowieniem i głębszym postrzeganiem świata, także tego nienamacalnego. Ponad to często tłumaczył sobie inne osoby: ich zachowania, decyzje i emocje ( z natury był filozofem). To dlatego potrafił patrzeć na świat z ich perspektywy oraz przejąć ich sposób myślenia. Nie widział świata i istot w nim żyjących na czarno lub biało – dostrzegał wszystkie odcienie szarości.

Nie był on jednak bez wad, do przesady bywał skryty czy tez nieufny.

Szanował Obi-Wana Kenobiego, Yodę i Maula jako mentorów.

Poglądy filozoficzne[]

... Jedi oddają się jasnej stronie, Sithowie z kolei ciemnej. Koniec końców dochodzi do tego że obie strony, chodź różne jak ogień i woda cechuje jedna i ta sama cecha - Arogancja. W czasach gdy w galaktyce pełno było zarówno Sithów i Jedi ci pierwsi nie akceptowali spojrzenia na świat tych drugich a ci drudzy również nie akceptowali spojrzenia na świat tych pierwszych. A wiesz dlaczego ? Dlatego że byli zapatrzeni w swój punkty widzenia, uważali że to ich strona jest słuszna, że to ich filozofia jest prawidłowa. Krócej mówiąc lekceważyli innych i przez tą arogancje raz triumfowali Jedi raz Sithowie, raz Dobro raz Zło. Przez tą swoją walkę nieraz doprowadzali do tego że w galaktyce było zbyt wiele Światła lub Mroku. Ja natomiast kroczę ścieżką równowagi pomiędzy tymi dwoma siłami, żadna strona nie jest mi obca, ani wroga.
Lotar Kestis do Sabin Wren

Lotar był znany z tego że potrafił w nadnaturalny i niezrozumiały dla innych sposób zachowywać równowagę miedzy jasną a ciemną stroną mocy. Nie popadał on w też w żadną ze strony.

Osobiście starał się wprowadzić naturalność w odwiecznej walce obydwu stron. Uważał je za współzależne, dość często powtarzał: „Jedno nie może istnieć bez drugiego, tak jak dzień nie może istnieć bez nocy, światło bez ciemności, czy śmierć bez życia”.

Uważał on Moc za narzędzie pokrewne Blasterowi czy też Mieczowi Świetlnemu, które może być użyte tak samo do czynienia dobra czy też zła.

Relacje[]

Alrich Wren[]

Lotar już od najmłodszych lat miał niezwykle dobry relacje z swoim Wujkiem Alrichem. Podzielał jego zamiłowania do wiedzy i sztuki ( chodz sam niemiał talentu artystycznego). rozmawiał z nim też o wszystkim co było związane z mandalorianami, podzielał też jego miłość do literatury co z kolei doprowadziło do tego że z czasem zaczął go traktować jak syna, Lotar nie pozostał mu też długo dłużny, dla niego jego Wujek stał się Ojcem którego nigdy nie miał.

Ursa Wren[]

Relacja miedzy Lotarem a jego Ciotką była dobra, chodź nie tak dobra jak z jego Wujkiem. Spowodowane był to głównie nadopiekuńczością Ursy względem siostrzeńca, liderka klanu widziała w nim wiele z jego matki ( siostry Ursy) którą bardzo kochała. Z tego też powodu podawało go dużo cięższemu i bezlitośniejszemu treningowi aby przygotować go na jeszcze bardziej pozbawioną litości przyszłość. Mimo tego Lotar niemiał żalu do swojej Ciotki, już w tak młodym wieku rozumiał jej punkty widzenia.

Sabine Wren[]

Lotar miał niesamowicie dobrą relacje z Sabine. Od najmłodszych lat dogadywał się z nią wyśmienicie, częstą się z nią drażnił i żartował. Traktował ją jak młodszą siostrę której nigdy nie miał.

Tristan Wren[]

Mimo tego że byli kuzynami, Tristan i Lotar traktowali się jak bracia. Razem trenowali i rozmawiali. Mimo tego Lotar niemiał z nim tak dobrej relacja jak z Sabine.

Wielki Mistrz Yoda[]

Relacja miedzy młodym mandalorianinem a niewielkim aczkolwiek potężnym mistrzem Jedi była dobra, doceniał on inwidualną ścieżkę jaką podążał Lotar i akceptował ją.

Rodzina[]

Wren Family v3.png

Umiejętności[]

Użytkownik Mocy[]

Lotar był biegle wyszkolony w używaniu Mocy, co było zasługą jego Mistrzów : Obi-Wana Kenobiego, Yody i Darth Maula.

Dzięki temu że był on szkolony przez użytkowników zarówno jasnej jak i ciemnej strony mocy znał on i korzystał z wachlarza umiejętności dostępnej dla obu stron.

Nie było mu obce korzystanie podczas walki z Błyskawic Mocy czy z podduszania. Po za tym posiadał on niezwykle rzadką zdolność Psychometrii dzięki której mógł poznawać historię danego przedmiotu bądź miejsca, nic uprzednio o nich nie wiedząc.

Zdołał biegle opanować wiele technik Mocy. Należały do nich:

  • Telekineza – była to podstawowa i najpowszechniejsza technika wśród użytkowników Mocy, więc Lotar właśnie od niej zaczynał swoje szkolenie. Początki nauk były zadziwiająco łatwe ( co wprawiło w zdziwienie samego Obi-Wana Kenbiego) z biegiem też czasu nabrał on doświadczenia. Dowodem na siłę jaką Lotar miał w tej technice jest fakt że mając zaledwie czternaście lat był w stanie przenieść myśliwiec pomocniczy serii VCX.
  • Telepatia – technika pozwalająca Kestisowi na wyczuwanie obecności innych istot.
  • Pchnięcie Mocą – umiejętność, za pomocą której Lotar był w stanie Mocą "uderzyć" przeciwnika i go obezwładnić.
  • Skok Mocy – dzięki tej technice Lotar było w stanie wybić się na wysokość kilka razy większą, niż pozwalały na to fizyczne umiejętności.
  • Spowolnienie – technika, która pozwalała Kestisowi zdecydowanie zmniejszyć tempo poruszania obiektu, na który oddziaływał.
  • Sztuczka umysłowa – umiejętność, której opanowanie zajęło Lotarowi zadziwiająco mało czasu – niemal pół roku od rozpoczęcia szkolenia na Jedi i urosła ona do tego stopnia, że np. z odległości kilkunastu metrów potrafił całkowicie przejąć umysł operatora maszyny kroczącej i zmusić go do ostrzału szturmowców.
  • Doskok – umiejętność w której Lotar nie miał sobie równych, pozwalająca mu na pokonywanie dystans kilku metrów w ułamku sekundy, zdecydowanie szybciej niż podczas jakiekolwiek biegu. Była ledwie dostrzegalna dla oka przypadkowej osoby i pozwalała dopaść znienacka przeciwnika.
  • Bariera Mocy – pozwalała Kestisowi tworzyć z Mocy coś na wzór tarczy ochronnej, aby mógł się bronić przed czynnikami zewnętrznymi.
  • Błyskawica Mocy – polegała na wystrzeliwaniu z palców u dłoni używającego tej techniki potężnych wyładowań elektrycznych mogących nawet zabić ofiarę.
  • Duszenie Mocą – technika polegająca na miażdżeniu tchawicy ofiary za pomocą Mocy, mogąca doprowadzić nawet do śmierci.
  • Absorpcja Mocą – technika pozwalająca na przechwytywanie energii, np. w postaci błyskawicy Mocy, i odbić jej. Umiejętność tę Lotar nauczył się od Mistrza Yody.
  • Medytacja – był to stan umysłu, który pozwalał Kestisowi nawiązać bezgraniczne połączenie z Mocą. Użył tego podczas wizyty w sirparskiej świątyni Jedi w 11 BBY. Umożliwiło mu to odbycie rozmowy z Mistrzem Yodą w namiastce świata między światami.
  • Widzenie dzięki Mocy – za pomocą tej umiejętności Lotar potrafił obserwować otoczenie bez użycia zmysłu wzroku.

Władanie mieczem świetlnym[]

Pierwsza Siostra: Boisz się nas, Jedi ?
Lotar Kestis: Nie, to wy boicie się mnie […]; i nie jestem Jedi.
Lotar Kestis do Pierwszej Siostry i Trzeciego Brata zaraz przed pojedynkiem na Kashyyyk.

Lotar był bardzo zdolnym pojedynkującym się na miecze świetlne użytkownikiem mocy, jednym z największych szermierzy swoich czasów. Podczas czteroletniego, intensywnego szkolenie pod czujnym okiem Obi-Wana Kenobiego nauczył się do perfekcji Formy III jak i Formy IV. Jego styl walki był głównie defensywny ale też zależny od uczuć oponenta, jeśli czuł że przeciwnik walczy z nim z własnej nieprzymuszonej woli używał agresywnych ataków.

W wieku osiemnastu lat jego umiejętności walki mieczem urosły do poziomu mistrzowskiego, dowodem na to jest fakt pokonania z łatwością dwóch cesarskich Inkwizytorów.

Zmierzył się także z najbardziej niebezpiecznymi osobami w galaktyce, takimi jak np. Wielkim Inkwizytorem, Darth Maulem i Darth Vaderem. Z Mrocznym Lordem Sith czy tez jak kto woli Wybrańcem pojedynkował się co najmniej trzykrotnie z czego jeden zakończył dla niego przegraną, drugi remisem a z trzeciego wyszedł zwycięsko.

Ciekawostki[]

  • Swoje nazwisko przyjął po adepcie mistrza Yody, Calu Kestisie który też posiadał dar psychometrii.
  • Jako jeden z niewielu istot w całej galaktyce zdawał sobie sprawę z istnienia Świata między światami, enigmatycznego wymiaru w którym to czas płynęła inaczej niż w normalnej przestrzeni i gdzie można było kontrolować czasoprzestrzeń.
Advertisement