FANDOM

Autor: HickRatch
Alternatywy
alternatywy

— Autor: HickRatch

W galaktyce zawsze działo się wiele rzeczy, o których nie mieliśmy pojęcia. Słowa Matzeena Macorrusa podczas poświęcania się, aby zniszczyć flotę Najwyższego Porządku

Matzeen Macorrus – pochodzący z Coruscant człowiek, założyciel i Wielki Mistrz organizacji użytkowników mocy znanej jako Eiktes Potes. Uważano go za weterana obu stron mocy i założyciela filozofii Eiktes Potes. W szkoleniu użytkowników mocy znacząco pomogło Imperium Trantralliańskie, którego strażnikami oraz agentami stali się rycerze EP.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Urodził się w średnich poziomach mieszkalnych ówczesnej stolicy galaktyki, planety Coruscant. Jego ojciec pracował w hucie, zaś matka była lekarką. Jego wrażliwość na moc odkrył Imperator Sheev Palpatine, który w 4 BBY rozkazał Inkwizytorom go zabrać i uczynić z niego kadeta. Przed inkwizycją uratował młodego Macorrusa mistrz Jedi Olaaver Valden, który ukrywał się w jego dzielnicy przez kilkanaście lat. Niestety rodzice Matzeena zginęli, w związku z czym mistrz Jedi postanowił wyszkolić go na rycerza.

Szkolenie na JediEdytuj

W okresie między 2 BBY a 2 ABY odbywał szkolenie u mistrza Jedi Olaavera Valdena. Szkolił się w posługiwaniu się mieczem świetlnym oraz telekinezą.

Ciemna strona mocyEdytuj

Podczas pobytu w bazie na ciepłej i niezamieszkanej planecie Geragus obaj zostali zaatakowani przez Imperium. Okazało się, że oprócz wielkich oddziałów szturmowców i AT-AT Imperialni trzymają też w arsenale inkwizytorów. Podczas pojedynku z Drugim i Osiemnastym Bratem zginął Valden, mistrz Macorrusa. Imperium zajęło planetę, zaś Matzeen Macorrus został porwany do ośrodka szkoleniowego na planecie Arkanis, gdzie szkolili się Inkwizytorzy.

Wielki Mistrz Inkwizycji myśląc, że przerzucił adepta całkowicie na ciemną stronę, zaczął szkolić Macorrusa na Inkwizytora przez 5 lat. Wówczas młody posługiwał się obrotowym mieczem świetlnym, charakterystycznym dla inkwizycji. Dzięki umiejętnościom i sztuczkom psychologicznym przekazanymi przez mistrza Matzeen zachował jednak jasną stronę mocy w sobie, a także skutecznie ją skrywał przed swoimi nowymi panami.

W 7 BBY Nowa Republika i Imperium Galaktyczne podpisało Ugodę Galaktyczną – traktat obejmujący pozbawienie Imperium funkcji głównego galaktycznego rządu i przekazanie większości terytoriów i sił Republice. Jego założenia obejmowały też zniszczenie "tajnych broni" byłego galaktycznego rządu.

Nie wiedząc, że wśród braci i sióstr jest potencjalny uczeń Luke'a Skywalkera, wojska Nowej Republiki zbombardowały kwaterę główną użytkowników ciemnej strony. Cały podziemny budynek na Arkanis wskutek sztucznie podsyconego trzęsienia ziemi zapadł się. Matzeen Macorrus ocalał jednak dzięki sile ciemnej strony, jaka otaczała ten budynek. Dzięki niej zniszczenia nie były tak poważne, jak można było się spodziwać. Matzeen po wydostaniu się z ruin wyruszył w daleką podróż. 

Poszukiwanie "punktu pomiędzy stronami mocy"Edytuj

Podróż Matzeena Macorrusa przez całą galaktykę trwała 400 standardowych dni (rok + 35 dni). Spotkał podczas niej wiele osób – jednego upadłego jedi, paru łowców nagród, byłego aqualishańskiego polityka. Poznał problem bilionów istot, jakim jest konflikt pomiędzy Nową Republiką a Imperium Galaktycznym. Nauczył się paru sztuczek mocy, otworzył wiele holokronów obu stron mocy. Po tym wszystkim Macorrus doszedł do wniosku, że trzeba przywrócić pokój i dobro w galaktyce poprzez usunięcie wpływów obu stron mocy, co zapobiegnie konfliktom między nimi.

Założenie Eiktes Potes

Po opracowaniu swojej filozofii na małej planecie Han-Ko, w byłej dawnej świątyni Jedi powołał do życia organizację, którą nazwał Eiktes Potes, co po którymś z starożytnych języków znaczyło dwudziestu czterech jasnych cieni. 24 to docelowa liczba członków organizacji, zaś jasny cień symbolizuje będącą ważnym elementem filozofii Macorrusa łączenie jasnej strony z ciemną. Po dokończeniu niedokończonej posiadłości, która była naładowana mocą, Matzeen Macorrus korzystając z tajnych technik szukania wrażliwych na moc, po raz kolejny podróżował po galaktyce i poszukiwał ewentualnych kadetów. Kiedy znalazł już dwudziestu trzech, zakończył poszukiwania i zajął się szkoleniem. Wyszkolił takie osobistości jak Allander Hertenberk, Gullen Kark, Hestia Shamandrayan czy Thallerd. W czasie szkolenia ich wszystkich postanowił nawiązać współpracę z kimś, kto mógłby pomóc mu w szerzeniu pokoju i neutralności stron mocy w galaktyce.

Współpraca z Imperium TrantralliańskimEdytuj

Po długich medytacjach Matzeen Macorrus stwierdził, że jest to Mantrellus I – monarcha leżącego na północy galaktyki Imperium Trantralliańskiego. Wysłał swojego posłańca, zaś politycy z Trantrallionu przyjęli propozycję z uczciwością i zgodzili się na budowę świątyni pod warunkiem, że rycerze Eiktes Potes będą służyć ich Imperatorowi i pomagać w rozwiązywaniu zagrożeń dla interesów państwa.

ŚmierćEdytuj

Szczyt rozwoju Imperium Trantralliańskiego przypadł na rok 30 ABY. Kryjąca się w zachodniej części galaktyki militarna junta o nazwie Najwyższy Porządek zaczęła dawać się coraz bardziej w znaki Nowej Republice. Plan Najwyższego Wodza Snoke'a zakładał najpierw wystraszenie reszty gakaktyki nieskutecznością lokalnych rządów, co zmusiłoby przyłączyć tamte planety do Nowej Republiki, która była spróchniałą strukturą polityczną. Chwilowo wyglądałoby to na wzrost potęgi gigantycznego rządu, lecz ułatwiłoby to podbój galaktyki. Planety należące do Nowej Republiki w chwili "potężnemu ciosowi" zadanemu rządowi, popadłyby w panikę i ciężej byłoby się im obronić przed zachodnimi sąsiadami.

Snoke zdecydował się na zaatakowanie Imperium Trantralliańskiego – monarchicznego rządu na północy galaktyki. Wyczuwał, że na planecie Trantrallion ukrywają tajną broń, która mogłaby zaszkodzić Najwyższemu Porządkowi w podbiciu planety. W tym celu wysłano admirał wrogów z zachodu Hartamir Garbos wysłał parę gwiezdnych niszczycieli, by bombardowały planetę i denerwowały mieszkańców.

Imperium Trantralliańskie w wulkanie znanym jako Mount Graser na Trantrallionie trzymało działo, które byłoby zdolne do zniszczenia calej floty. Przebywający niedaleko w poszukiwaniu starożytnych ruin Macorrus dostał rozkaz uruchomienia tajnej broni. Wszedł do mało znanej jaskinii, która prowadziła do centrum kontrolowania wielkiego działa. Nieprzemyślana konstrukcja jednak przyniosła bardzo pesymistyczny efekt. Matzeen Macorrus zginął podczas odpalania wielkiej bronii. Wiedząc, jaki los go czeka,  kilka sekund przed śmiercią swoimi wyrafinowanymi technikami telepatycznymi przekazał trzy myśli do centrali Eiktes Potes w Trantapolis, stolicy planety i całego Imperium.

1. Przekazanie pieczęci nad organizacji Gullenowi Karkowi.

2. Przekazanie swojego droida astromechanicznego R2-E2 swojemu najważniejszemu i najbardziej lubianemu uczniu, Hertenberkowi.

DziedzictwoEdytuj

Strzał z działa unicestwił flotę Najwyższego Porządku, ale na pozbawioną broni planetę przyleciała kilkakrotnie liczniejsza flota Gwiezdnych Niszczycieli typu Resurgent, Imperial-II, Imperial-III, fregat typu Lancer, Nebulon-K, TIE/fo i TIE/sf. Zarówno Imperator Trantrallionu, ocaleli Eiktes Potes i część floty przetrwała, jednak Najwyższy Porządek opanował tą planetę.

SprzętEdytuj

UmiejętnościEdytuj