FANDOM

Autor: Mustafar29
Alternatywy
alternatywy

Pojedynek na Tatooine odbył się w roku 1 BBY na ów pustynnej planecie i był starciem między Shmi Skywalker, która przeszła na ciemną stronę, a mistrzem Feelem, Aldebarą i Luckiem Spacemanem.[1]

Pojedynek zakończył się przegraną oraz okaleczeniem Lucka i Feela, a także śmiercią Aldebary próbującej ich ratować.[1]

Przyczyny Edytuj

W roku 1 BBY Shmi Skywalker nieświadomie wykorzystała ciemną stronę na mistrzu Feelu,[2] toteż musiała zrzec się tytułu królowej i opuścić Królestwo Galaktyczne. Pod swoje skrzydła wziął ją Darth Shpanner, sojusznik Nowej Federacji. Sith rozkazał kobiecie zdobycie miecza świetlnego, toteż udała się ona na Tatooine, do Obi-Wana Kenobiego. Emerytowany Jedi[3] oddał jej broń, którą trzymał dla jej wnuka, Luke'a.[1]

Przebieg Edytuj

Podczas samotnej wędrówki Shmi spotkała Lucka, Feela i Aldebarę. Zabraczka zaproponowała kobiecie powrót na jasną stronę, jednak ta odmówiła. Spaceman i jego uczeń zapalili swoje miecze świetlne. Mistrz zajmował rywalkę od tyłu, a jego uczeń z dawnych lat – od przodu. W wirze walki, Feel postanowił zrobić fikołka nad Skywalkerą, co skutkowało jednak odcięciem jego ostatniego ucha oraz wykluczeniem go z walki. Kobiecie udało się także pokonać Lucka, okaleczając jego ramię. Mężczyzna stracił wolę walki.[1]

Niespodziewanie jednak Shmi została zaatakowana przez Aldebarę. Premier nie miała do czynienia wcześniej z bronią, toteż została szybko pokonana. Kiedy Skywalker przyłożyła jej miecz świetlny pod szyję, Zapracza wymierzyła nim w swą krtań, nakładając na siebie wyrok śmierci. Wolała bowiem zginąć, niż zdradzić.[1]

Po chwili na miejsce przybył także prom, a zeń wysiał Darth Shpanner.[1]

Shmi skywalkera

Shmi Skywalkera i jej miecz świetlny.

Skutki Edytuj

Pojedynek na Tatooine skutkował śmiercią premier Aldebary oraz poważnym okaleczeniem dwóch Jedi, którzy przeżyli rozkaz 66. Królestwo Galaktyczne zostało jeszcze bardziej osłabione, a Shmi Skywalker pogrążona w ciemnej stronie.[1]

Pojawienia Edytuj

Przypisy