FANDOM

Autor: Uriel34
Alternatywy
alternatywy

Rada Dwunastu - rada powstała w 498 BBY zarządzająca sektorem Stormway. Składała się ona z dwunastu członków różnych ras, frakcji i narodowości. Jej członkowie zmieniani są co 5 lat, a jeden może zostać wybrany na nieskończoną liczbę kadencji. Rada posiadała własne wojsko - Legion Stormway. Została odwołana w 88 BBY, a jej miejsce zajęła Wielka Unia.

Historia Edytuj

Powstanie rady Edytuj

Na Zerionie odbyło się 1. Zebranie Rady Dwunastu w 498 BBY, które miało miejsce w Świątynii Leekser - jednego z ważniejszych miejsc położonych na tej planecie w mieście Tron. Jak się później okazało pomysł ten był udany, a wiele pomniejszych frakcji dołączyło tutaj. Utworzono ponownie Bractwo Si'ksar i to właśnie ich członkowie zaczęli przodować w radzie, jak i w całym systemie. Nastały lata pokoju, niekiedy przerywane większymi tylko wojnami.

Wojna ze Związkiem Wolności Edytuj

Play-button Zobacz też: Związek Wolności

W 301 BBY odbył się zamach terrorystyczny na Siedzibę RD, w której aktualnie przebywało kilku radnych. Trzech z nich umarło, a dwóch innych zostało przewiezionych do szpitala. Ostatecznie przeżył, tylko jeden. Zostało wybranych czterech tymczasowych radnych, a za rok podczas zamachu w mieście Alfara, gdy Związek Wolności ogłosił, że to oni stali za tymi atakami Rada Dwunastu wysyła Legion Stormway na wojnę. Dotychczas nie do końca przygotowani żołnierze giną na polu bitwy i to głównie frakcje odgrywają największą rolę w walce. Ostatecznie wojna kończy się zwycięstwem Rady. Selfrat, który utworzył Związek Wolności został zabity w jej trakcie przez Von Daum'a. Jego działania jednak przyniosły skutek. W 296 BBY dokonano zmiany jednego z punktów regulaminu rady - jedynym ustrojem panującym w systemie miała być demokracja.

Rozwiązanie organizacji Edytuj

Rada Dwunastu została rozwiązana w 88 BBY, czyli kilka lat po utworzeniu planu powstania Wielkiej Unii mającej ją zastąpić. Na pomysł ten wpadł Starzec Lomb, który był już bliski śmierci, ale przez rok mógł jeszcze obserwować poczynania nowej organizacji. Ludność ucieszyła się z powodu rozwiązania Rady Dwunastu, gdyż do Unii mogło wejść o wiele więcej osób, a jej rząd składał się aż z trzech organów. Mimo to dawni członkowie RD, którzy nie zgadzali się z tą decyzją rozpoczęli walkę, która została jednak bardzo szybko stłumiona, a jej przodownicy skazani zostali głównie na 25 lat pozbawienia wolności. Starzec Lomb bardzo mocno zawiódł się na swoich byłych podopiecznych i wygłosił nawet specjalną przemowę mającą na celu upokorzenie skazanych i przedstawienie odczuć dawnego przewodniczącego Rady Dwunastu. Dalsze losy były już znacznie spokojniejsze, a Rada Dwunastu przeszła w niepamięć.

Cele Edytuj

Rada ta powstała w celu powstrzymania walk w sektorze Stormway. Sprawuje władzę na wszystkich planetach należących do tego sektoru. Zarządza ich każdym aspektem, ale wciąż dana planeta ma prawo wyboru i dlatego nie wszystkie decyzje zatwierdzane są ostatecznie.

Zasady Edytuj

Zebrania odbywają się zależnie od problemów w systemie. Mogą zostać powołane w obojętnie, jakim momencie. Nie każde z nich jednak jest uważane za "zebranie", bowiem za takie uważa się, tylko te większe, na których podjęte zostały ważne sprawy. Rada według swojego regulaminu nie działa na czyjąś korzyść, nie uznaje nigdy niewolnictwa. Frakcje sprawiające problem są często przez nich według zasad niszczone. Ma prawo skazywać i obarczać winą, a także uniewinniać większych złoczyńców. W wypadku większej wojny jest zmuszona do interwencji. Jej członkowie podejmują decyzje wspólnie. Rada według jednego z punktów regulaminu z 296 BBY uważa, że jedynym ustrojem panującym w systemie ma być demokracja.

Plan chronologiczny Edytuj

498 BBY - powstanie Rady Dwunastu, 1. Zebranie Rady Dwunastu

482 BBY - 2. Zebranie Rady Dwunastu

395 BBY - 3. Zebranie Rady Dwunastu

364 BBY - 4. Zebranie Rady Dwunastu

301 BBY - zamach terrorystyczny na Siedzibę RD

300 BBY - 297 BBY - wojna ze Związkiem Wolności próbującym przejąć władzę na Zerionie i obalić radę, kończy się zwycięstwem Rady Dwunastu

296 BBY - 5. Zebranie Rady Dwunastu

175 BBY - 6. Zebranie Rady Dwunastu

89 BBY - 7. Zebranie Rady Dwunastu