FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Rada Militarna była jednym z organów Nowej Republiki, odpowiedzialnym za politykę wojskową i zwierzchnictwo nad siłami zbrojnymi.

Historia Edytuj

Rada Militarna powstała po upadku Imperium Galaktycznego jako jeden z organów nowo proklamowanej Nowej Republiki. W bliżej nieokreślonym czasie jej marszałkiem został pochodzący z Malastere'u generał Krystyn, który zmarł, pełniąc funkcję, w 21 ABY. Na najbliższym posiedzeniu Rady Militarnej zdecydowano się wybrać nowego przewodniczącego w myśl Statutu. Swoją kandydaturę zgłosiła wtedy wiceadmirał Amilyn Holdo. W opozycji względem kobiety stanął jednak pułkownik Phox, który na to stanowisko nominował dwie osoby, admirałów Giala Ackbara i U.O. Staturę. Kiedy Holdo zauważyła wyraźną sprzeczność ze statutem, głos zabrał Komisarz do Spraw Wewnętrznych senator Lanever Villecham, który uznał, że podjęcie takich działań nikomu by nie zaszkodziło, oraz wniósł o usunięcie wiceadmirał Holdo zarówno z obrad, jak i spośród obywateli Nowej Republiki za rzekome zakłócanie porządku.[2] Ostatecznie jednak Amilyn Holdo nie spotkała wnoszona kara, a kobieta została wybrana nowym Marszałkiem.[5]

W 21 ABY Komisarz do Spraw Wewnętrznych Lanever Villecham razem z padawanem nowego pokolenia Jedi Benem Solo i barmanem Dexterem Jettsterem przeprowadzał misję dyplomatyczną na planecie Naboo, która znajdowała się pod inwazją Mniejszości Galaktycznej. Choć królową Hallinę udało się oswobodzić, mężczyzna zaprzepaścił szanse na pokojowe negocjacje z ruchem niepodległościowym, który jakiś czas później najechał na Hosnian Prime. W efekcie najważniejsze osobistości Nowej Republiki w akcie rozpaczy udały się na uchodźstwo. Wśród nich znalazł się także pułkownik Phox.[3]

Niebawem wszyscy zebrali się na pokładzie Skawy, gdzie odbyła się zebranie kryzysowe z udziałem Grewpshy, Villechama, Phoksa, Ackbara, Statury, Calrissiana i Holdo. Ustalono wtedy plan polegający na wyłączeniu panelu kontroli droidów znajdującego się w Theed i jednoczesnej próbie odbicia Hosnian Prime z rąk rozbrojonej Mniejszości.[3]

Funkcjonowanie Edytuj

Rada Militarna działa według zasad spisanych w Statucie. W jej skład wchodzili wszyscy generałowie, admirałowie i pułkownicy, a także komisarze jako delegaci kanclerza i senatorowie jako delegaci Senatu Galaktycznego. Obradom organu przewodził marszałek wybierany spośród członków przez nich samych.[2]

Z powodu zbyt małych środków Rada Militarna zmuszona była korzystać z sali plenarnej Senatu Galaktycznego.[4]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Po raz pierwszy Rada Militarna została wspomniana w pierwszym epizodzie serii Kontratak zła, wchodzącej w skład Twin StoryPrzechwyconych. Kolejne rozdziały fanfiction, a także następna chronologicznie seria Ku ciemności ujawniły aspekty funkcjonowania organu oraz jego członków.

Pojawienia Edytuj

Przypisy