FANDOM

Autor: HickRatch

Religia Moratiańska – etniczna i najpopularniejsza religia kultury mieszkańców planety Morathar, położonej w zachodnich światach jądrach.

Historia Edytuj

Religia najprawdopodobniej ma swoje korzenie w patriotycznych opowieściach powstałych w okresie bytu niewolnikami starożytnej cywilizacji, która dominowała w galaktyce, Rakatan. Po ich pokonaniu zostały uznane za teksty religijne i zgromadzono je w Euklabii – świętej księdze Religi Moratiańskiej.

Wraz z kolonizowaniem kolejnych światów przed Moratian religia upowszechniła się w galaktyce, ale od pewnego momentu, w wyniku świeckości, jaką niesie ze sobą republika, religijność wyznawców spadła.

Wierzenia Edytuj

Religia Moratian była religią politeistyczną, co znaczy, że wyznawcy wierzyli w wielu bogów. Istniało ponad 340 postaci mitologicznych, a najbardziej znanymi z nich byli:

  • Merlak – król wszystkich bóstw, bóg Moratu.
  • Hona – królowa bogów, żona Merlaka, bogini rodziny i płodności
  • Tak – bóg wojny, brat Merlaka
  • Oceus – bóg morza, brat Merlaka
  • Aplos – bóg sztuki, brat Merlaka
  • Lortak – bóg słońca i gwiazd, stworzyciel świata, ojciec Merlaka
  • Otia – bogini materii, matka Merlaka
  • Eria – bogini księżyca NeoEros, córka Merlaka
  • Ekria – bogini księżyca NeoEkkris, córka Merlaka i bliźniaczka Erii.
  • Vol'kan – bóg księżyca Volkanoos, syn Merlaka
  • Hor-star – bóg księżyca Horstarion, syn Merlaka.

Reszta bogów oczekuje na wymyślenie imion i opisanie

Demografia wyznawców Edytuj

Około 27% mieszkańców planety Morathar była bardzo religijna, największa część, bo aż 51% była wierząca, ale nie praktykowała, zaś cała reszta była ateistami. Niektóre moratiańskie rodziny szlacheckie, na przykład Kreynalte były znane ze swojego ateizmu, a inne, na przykład Altakan z neutralności do swojej wiary.

Istniał też podział regionalny religijności. Na kontynentach zachodnich i północnych mieszkańcy byli bardziej religijni niż na wschodzie, a tym bardziej na niemal ateistycznym południu. Na koloniach wyznawcy byli zaś zmieszani między sobą i w konsekwencji religijność była mniej więcej tak samo rozmieszczona.