FANDOM

Autor: Uriel34
Ten artykuł jest częścią serii
Aberration
Losowa stronaZobacz wszystkie

Republika Południowa - jedna z organizacji utworzonych na Rakasie w 962 BBY w celu poprawienia życia mieszkańców planety. Mimo to organizacja ta wykorzystywała ich do własnych korzyści i rzadko kiedy liczyła się z ich zdrowiem. Brała udział w wielu wojnach przed 496 BBY, a podczas Wojny o niepodległość Rakasy Republikanie zawiązali sojusz z innymi organizacjami, ale nie udało im się wygrać tej walki i ostatecznie wszystkie 3 organizacje zostały rozwiązane, a ich dowódców poddano karze.

Historia Edytuj

Początek wojen Edytuj

Jak można było się spodziewać partie, które zostały wyznaczone do rządzenia Rakasą znalazły ludzi popierających ich idee i zwolenników opozycji. Nikt nie spodziewał się, że każda z tych frakcji spróbuje zwalczyć się nawzajem aż tak szybko. W rzeczywistości w każdej z nich najczęściej organizowane były strajki, bądź zamachy przeciwko władzy. Ludzie cierpieli jeszcze większy głód, a niewolnictwo wzrosło jeszcze bardziej. W istocie dokonywano coraz to większego niszczenia planety i zabierania jej zasobów. Do pierwszej wojny doszło w 959 BBY. Mimo jej obecności stan życia polepszył się na krótki okres czasu. Później przeprowadzono rekrutację do wojska, w której udział brali wszystkie osoby zdolne do walki między 20, a 55 rokiem życia - włącznie z kobietami. Władze później przestały zwracać uwagę na te przepisy i w wojsku znalazły się również dzieci. Pierwszą wojnę trwającą około 10 lat wygrał Sojusz Mikrotaktyczny i zagarnął wiele ziem swoich oponentów. Od tego czasu wojny były prowadzone regularnie, ale ludność nadal nie znalazła odpowiedniej grupy ludzi mogącej rozpocząć rewolucję, czy to z zewnątrz, czy z wewnątrz planety.

Wojna o niepodległość Rakasy Edytuj

Członkowie partii politycznych rządzących Rakasą, miejscowi, czy członkowie frakcji z innych planet nie zdołali zapobiec trójpodziałowi mimo wielu powstań i rewolucji. Stan życia na planecie wahał się w czasie zmian kanclerzy. Nigdy jednak nie było aż tak dobrze na Rakasie, by można było poszczycić się zlikwidowaniem problemów. Republika Południowa podobnie jak inne organizacje rządzące niezbyt się tym przejmowały i nadal organizowały akcje mające na celu, tylko wzbogacenie się i tym podobne rzeczy. Sytuacja mieszkańców, bo to właśnie oni cierpieli najbardziej na formie rządzenia tutaj zmieniła się po powstaniu Rady Dwunastu. Jednym z jej celów było poprawienie życia na Rakasie. Wiedzieli jednak, że nie będzie łatwo tego dokonać i będą mogli rozpętać wielką wojnę, która rozpocznie chaos w całym sektorze. Bowiem niebezpieczne frakcje mogłyby to wykorzystać i rozpocząć jeszcze większą wojnę. Ostatecznie Rada Dwunastu przygotowała masę propozycji mogących polepszyć życie na piaszczystej planecie. Na początku warto wspomnieć, że Rakasa była jedyną planetą w Stormway, która nie zgodziła się na wejście do RD. Po otrzymaniu tych propozycji żadna z partii ich nie zaakceptowała i nadal nie wyraziła zgody na przyłączenie się do rady. Wojna wisi na włosku, ale o dziwo nie rozpoczyna jej żadna ze stron. Jon Black, aktualny lider Bractwa Si'ksar zawiązuje sojusz z wieloma innymi frakcjami chcącymi zmian na Rakasie. W tym czasie na planecie Mire - człowiek - zorganizował dosyć silny ruch oporu. W 496 BBY dochodzi do wojny. Rada Dwunastu wysyła Legion Stormway, a Bractwo Si'ksar i ruch oporu Mire'a rozpoczynają walkę. Na początku partie Rakasy zawiązują sojusz i wydaje się, że wygrywają wojnę zarówno w powietrzu, jak i na lądzie, ale szybko po tym sojusz ten rozpada się z powodu konfliktu Związku Merata Saa i Republiki Południowej. W ciągu wojny wojska Rakasy, widząc zbliżającą się porażkę wymordowały masę cywilów i dokonały zniszczeń w wielu miastach. Wciąż większość powołano do wojska, ale nie zażegnało to eksterminacji ludności organizowanej nie przez władze z góry, ale przez głównie oficerów albo zwykłych żołnierzy. Największe zniszczenia odniosły w tym czasie miasta Karaitti i Likta będące dotychczas największymi skupiskami ludzi. Ostatecznie ta krwawa wojna kończy się zwycięstwem Rady Dwunastu i jej pomocników. W czasie walk zginęli Jon Black i Mire, którzy zostali uznani za największych bohaterów. Od 493 BBY Rakasa podlega pod Radę Dwunastu, a Republika Południowa jak i inne partie zostały rozwiązane.

Plan chronologiczny Edytuj

Ideologia Edytuj

Republika Południowa była czymś pomiędzy Sojuszem Mikrotaktycznym a Związkiem Merata Saa. Mieszkańcom swojego państwa nie dawała wiele praw, ale starała się nie ingerować w ich poczynania. W zespole rządzących istniał podział na oddziały, przez co często dochodziło do kłótni i drobnych starć między sobą z powodu różnicy poglądów. Republikanie uważali zwykłych mieszkańców i siebie za dwie zupełnie inne grupy społeczne niemogące ze sobą współpracować, co było chyba ich największą wadą.

Zasady Edytuj

Na początku Republika ustanowiła w swoim państwie totalitaryzm, na wzór Sojuszu Mikrotaktycznego, ale coraz bardziej zaczęła od niego odbiegać, więc zmienili swój ustrój na pseudodemokrację, która panowała w państwie Związkowców. Oznaczało to, że istnieje tam trójpodział władzy, ale prawa mieszkańców są ograniczane, rządzący są wybierani w drodze głosowania, ale w samym rządzie przez osoby aktualnie sprawujące władzę. Można było tam występować przeciwko nim, ale najczęściej nie kończyło się to dobrze.