FANDOM

Republika Tuk (zwana też Republiką siedmiu debili) – republika istniejąca na Tuk. Jej przewodniczącym jest Tuk Master. Republika ta robiła same głupie rzeczy itp.

Historia Edytuj

Powstanie Edytuj

Tuk było częścią Imperium Bela, jednakże po upadku owego imperium w 10 ABY dostało niepodległość. Republika Tuk istniała jedynie na planecie Tuk, podobnie jak graniczące z nią Makani.

Wojna z Makani Edytuj

Pierwszy władca republiki, Tuk Stary zarządził, że cała planeta Tuk ma być pod władaniem Tuk, toteż zaatakował Makani. Wojna trwała jedynie dwie godziny, po których Makani (bo tak nazywali się mieszkańcy Makani) wywiesili flagi Tuk. Tak też republika zaczęła władać planetą. Dwa dni potem Tuk Stary zginął w zamachu. Jego miejsce przejęło siedmiu debili.

Siedem debili Edytuj

Dzień przed śmiercią Tuk Stary ustanowił jednoizbowy parlament w postaci sejmu, na którego czele stał kanclerz będący jednocześnie szefem państwa. Po zamachu urząd ten objął Tuk Master, który ustanowił swoich ministrów, którymi m.in. byli Tłuk Srajtek, Tukan Majeszczak-Pawłowicz i Anna Tuczek. Kilka dni później powstała opozycyjna partia polityczna Prawo i Tuk, na której czele stanęła Sara Senkowska. Wiedząc o tym rządzący też stworzyli swoją partię, którą nazwali Ruck Tukański.

Ustrój polityczny Edytuj

Tuk jest republiką parlamentarną, ma dwie partie polityczne – Prawo i Tuk (lewica) oraz Ruch Tucki (prawica), poza tym istnieją mniejsze ugrupowania polityczne. Wybory do parlamentu nie odbywają się praktycznie w ogóle, gdyż obywatele nie mają z czego wybierać. Z tego też powodu cały czas jest ta sama głowa państwa, ci sami ministrowie itd. W nielicznych wyborach zmieniają się jednak posłowie obu partii.

Siły zbrojne Edytuj

Jedynymi siłami zbrojnymi są WART (Wielka Armia Republiki Tuk) i Gwardia Tukańska. Do WARTu należy piechota i flota, które wzajemnie się uzupełniają. Gwardia Tukańska to jedynie straż najważniejszych osób w kraju, a także coś na wzór policji politycznej.

Członkowie Edytuj

Najważniejsze siedem debili Edytuj

Pozostali idioci Edytuj

Problem w odmianie Edytuj

Wiele osób w całej Galaktyce miało problem z przymiotnikiem powstałym od wyrazu Tuk. Jedni mówili "tucki", inni "tukański", zaś jeszcze inni "tukowy". W celu złagodzenia jakichkolwiek nieporozumień powołano specjalną radę złożoną z mistrzów basica, która miała orzec, jak należy mówić przymiotnik Tuka. Ostatecznie ustalono, że obie pierwsze formy są poprawne.