FANDOM

Autor: Mikloszaj
Kanon
kanon

Rodoris to pustynna planeta położona w Środkowych Rubieżach. Nie była ona miejscem zbyt rozpoznawalnym. Nic raczej dziwnego, gdyż miejsce to nie posiadało żadnych istotnych czynników strategicznych, ekonomicznych czy chociaż kulturowych. Jedna z trzech planet Układu Rodos, która to jako jedyna, będąc największą w układzie, wykształciła własną atmosferę, opartą na przewadze tlenu nad azotem wśród gazów. W trakcie historii była dość istotna, gdyż miała nad nią miejsce jednak z bitew Republiki i Separatystów.

Charakterystyka Edytuj

Rodoris, dla osób, które ją kiedykolwiek odwiedziły, kojarzyła się z dość dużą ilością piachu, słońca oraz z innymi przeszkodami zniechęcającymi do kolonizacji tego terenu. Prócz prawie 50% powierzchni, którą zajmowały pustynie, znaleźć tu można równie duże połacie sawann, gdzie żyje większość fauny tej planety. Te okolice także były bogate w złoża różnych metali, jednak zbyt pospolitych, aby jakakolwiek firma wydobywcza chciałaby się tym zainteresować i ryzykować niegościnnym klimatem. Najciekawszym, jednak i tak rzadko odwiedzanym terenem, jest mały pas równikowy, gdzie znaleźć można spore ilości lasów deszczowych, co jest ewenementem w takim miejscu. Zajmują one do 1% powierzchni planety i zapewniają większość tlenu atmosferycznego, ten zaś ma małą liczbę odbiorców, co spowodowało iż ta planeta utrzymała swoją atmosferę.

Fauna i flora Edytuj

Krwiste drzewo

Krwiste drzewo z charakterystycznym "unerwieniem".

Rodoris, mimo posiadania dość ubogiego ekosystemu, oraz słabych warunków do życia, zdołała wytworzyć pewne nietypowe organizmy.

Rośliny Edytuj

Ta część ekosystemu planety nie wyewoluowała zbyt mocno. Niewielkie trawy, czy zeschłe krzewy, są widokiem, który można zobaczyć na wielu pustynnych i stepowych planet. Mimo to, da się spotkać tu naprawdę interesujące okazy. Wśród roślin w runie leśnym, najbardziej charakterystyczna, ale i bardzo niebezpieczna, będzie Koroniec kolczasty. Te rośliny mogą przypominać oset, występujący na innych planetach, jednak różni je lekko jaśniejsza barwa, oraz trujące kolce, których trucizna może, w zależności od dawki, spowodować problemy oddechowe, paraliż, a w przypadku słabego organizmu - nawet śmierć. Kolejną z popularnych roślin, jest drzewo zwane Krwistym drzewem. To przedziwne, przypominające układ krwionośny, drzewa, które wyrastają z kłączy łączących je ze sobą. Rosną w lasach równikowych, zaś ich fenomenalny wygląd może zafascynować niejedną osobę. Działają trochę jak wielki organizm, przekazując podziemnymi połączeniami impulsy pseudonerwowe, przez co niektórzy naukowcy utożsamiają te rośliny z czymś, co mogłoby przypominać zwierzęta.