FANDOM

Autor: Yodek 300
Kanon
kanon
Kan
Kandydat na polecany na wrzesień 2019

Scoruscant to wodnista planeta na Zewnętrznych Rubieży. Zamieszkiwały ją różne rasy. Słynęła z różnorodności fauny.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Planeta została odkryta w 3600 BBY przez mistrza Jedi o nie znanym imieniu. Miał on pomysł, aby wybudować tam mini Radę Jedi. O planach dowiedzieli się jednak Sithowie i postanowili przeprowadzić atak. Jedi z kolei przewidział plany wroga i postanowił zbudować gigantyczny holokron, który na zawsze zostawi tam jasną stronę. Kiedy Sithowie dolecieli do planety, zaatakowali go i zabili. Zauważywszy holokron, próbowali go zniszczyć, ale ten poraził ich i zwrócił się ku jasnej stronie. Inni Jedi postanowili zakopać go w głębokiej ziemi, aby planeta była na zawsze była poddana jasnej stronie.

Pierwsza ludność Edytuj

W 1000 BBY na planetę przybyła osada ludzi, którzy wybudowali tam domy i zamieszkali na niej. Szybko zlatywali się na nią inni mieszkańcy galaktyki. W raz z nimi przylecieli ptakopodobne stworzenia, Radinowie. Dzięki temu powstała stolica planety ,Sardia. Zaczęły być eksportowane przeróżne rzeczy, m.in alkohol nazwany Scorsant, który szybko zaczął być popularny w galaktyce. 30 lat później na planetę przylecieli Toydarianie, dzięki czemu planeta podniosła się pod względem technologii. Niedługo później na planetę przybyły inne także inne rasy.

Wojny klonów Edytuj

Na Scoruscant była Baza Republiki, o której wiedzieli tylko Jedi i Klony. Ponadto znajdował się tam szpital wojskowy dla klonów utrzymywany w tajemnicy. Planeta nie ucierpiała na tym konflikcie.

Czasy Imperium Galaktycznego i Nowej Republiki Edytuj

Pewna mistrzyni Jedi, która przeżyła rozkaz 66, chciała ukryć Scoruscant przed opanowaniem przez nowo narodzone Imperium Galaktyczne, więc wybudowała tam pole osłon, które miało ochronić je przed Imperium,

a żeby mieszkańcy nie umarli z głodu. Zaczęła hodować różne zwierzęta i rośliny. Mieszkańcy planety postanowili ogłosić ją królową. Wybudowali jej zamek i odtąd Scorusant wiodło spokojne życie. Później na planecie schronił ocalały Jedi Evan Rigs.
O3

Jeden z generatorów osłon na Scoruscant

Po upadku Imperium, Scoruscant wyłączyło osłony. Wtedy zaczęły powstawać lądowiska i rozmaite drapacze chmur i nadal planeta wiodła spokojny żywot.

Fauna i Flora Edytuj

Fauna była bardzo bogata, ponieważ 40% planety pokrywały łąki. Rosły tam bardzo duże owoce i warzywa, które królowa Lamira Dafia sprowadziła z innych planet i wiele rodzajów kwiatów, z których pozyskiwano włókna do szycia ubrań. Na planecie żyło mnóstwo gatunków ryb. Na lądzie występowały różne zwierzęta hodowlane, ale niektóre sprowadzone z innych planet takich jak Alderaan czy Naboo.