FANDOM

Legendy
legendy

Twi'lek znany jako Sempe był jednym z opiekunów Franco Avalona. To on go nauczył języka twi'lekańskiego i wielu innych rzeczy.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Sempe urodził się nieznanego roku na Ryloth w rodzinie rzemieślników. Stąd też umiał naprawiać różne pojazdy i miał smykałkę do programowania, toteż stworzył sobie towarzysza Krugera, który rozwalił się po tygodniu.

Wojny klonów Edytuj

Na szczęście tydzień przed bitwą o Ryloth Sempe opuścił swoją rodzimą planetę. Jego celem była Korelia. Zrządzeniem losu trafił tam na Franco Avalona i Selonianki. Zgodził się zostać jego opiekunem. Pewnego dnia Franco poznał jednak Sanha Avalona, z którym ruszył w świat. Wtedy Sempe postanowił wziąć za żonę jedną z Selonianek i wyleciał z nią w podróż poślubną na Coruscant.

Śmierć Edytuj

Pobyli tam jednak dłużej, niż planowali, a to za sprawą poznanego tam Vigo Dubona. Został on przyjacielem powstającej rodziny. Z czasem narodził się syn pary, Mikołaj. Nastał również czas Imperium Galaktycznego. Sempe został podejrzany o zdradę stanu. Wysłano na niego osiemnaście oddziałów służb specjalnych. Pomylono jednak imiona i zostawili Sempego w spokoju. Zmarł w swoim domu na nieznaną chorobę dwa miesiące później.