Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Star Wars Fanonpedia
3223
strony
Świat rzeczywisty
Świat rzeczywisty

Fani obchodzący Star Wars Day.

Star Wars Day, zwany również dniem Gwiezdnych wojen, to święto fanów Gwiezdnych wojen obchodzone co roku 4 maja, a od 2014 uważane za oficjalne przez Lucasfilm Ltd.

Historia[]

Data 4 maja została wybrana ze względu na podobne brzmienie wyrażeń May the Force be with you (Niech Moc będzie z Tobą) i May the 4th be with you (Czwarty maja będzie z Tobą). Po raz pierwszy zwrotu tego użył Alan Arnold już w 1979 roku, chcąc pogratulować Margaret Thatcher, która po wygranych wyborach została pierwszą kobietą na stanowisku premiera Wielkiej Brytanii.[1]

Maj jest ważnym symbolem Gwiezdnym wojen, ponieważ wszystkie epizody oryginalnej trylogii i trylogii preqeli miały swoją premierę właśnie w tym miesiącu. Tradycja ta uległa zmianie w raz z wejściem do kin epizodu siódmego, Przebudzenia Mocy, który miał swoją premierę 18 grudnia 2015 roku.[1]

Chociaż początkowo dzień Gwiezdnych wojen był obchodzony jedynie przez fanów sagi, kiedy w 2014 roku Lucasfilm został wykupiony Walt Disney Pictures, nowa spółka zdecydowała się uznać dzień za oficjalny i co roku obchodzić go na antenie młodzieżowej stacji telewizyjnej Disney XD. 4 maja 2014 roku w Stanach Zjednoczonych wyemitowano czwarty odcinek serialu LEGO Star Wars: Kroniki Yody, Ucieczkę ze świątyni Jedi, a w następnych latach także nowe odcinki Rebeliantów i Przygód Freemakerów.[1]

Linki zewnętrzne[]

Przypisy