Star Wars Fanonpedia
Advertisement
Star Wars Fanonpedia
3223
strony
Cześć, Internauto! Witaj na
Star Wars Fanonpedii!

Twórz swój własny świat Gwiezdnych wojen! Publikuj artykuły o swoich własnych postaciach, droidach, miejscach, wydarzeniach – innymi słowy: o czym tylko zechcesz! Napisz swoje własne opowiadanie, a jeśli coś rysujesz, nie zapomnij przesłać swojego dzieła do strony z fanartami!

3223
artykuły
3152
zdjęcia
71 661
edycji
179
użytkowników
Utwórz swój własny artykuł i wymyśl własną historię!
Postaci
To tylko losowa strona. Zobacz wszystkie lub utwórz nową!
Organizacje
Droidy
Więcej!
To tylko losowa strona. Już teraz zobacz wszystkie kategorie!
Opowiadania do poczytania
Te fanfici, pisane przez szerokie grono użytkowników, z pewnością przypadną Ci do gustu! A jeśli nie, to nic nie szkodzi – mamy ich od groma! (dokładnie 78 serii i aż 493 opowiadania). Jeśli chcesz, możesz przejrzeć je wszystkie albo nawet napisać swoje własne!
Artykuł polecany
Ten artykuł polecany został wybrany przez społeczność fanonpedystów na LIPIEC 2021, dlatego na pewno jest warty Twojej uwagi! Jeśli uważasz, że któryś z Twoich artykułów zasługuje na to miano, zawsze możesz zgłosić go przy kolejnym głosowaniu. Więcej →

Zreformowana Nowa Republika (zwana częściej Nową Republiką lub po prostu Republiką) to państwo, które powstało po bitwie o Endor (funkcjonujące jeszcze wtedy pod nazwą Nowej Republiki), będące następcą Sojuszu dla Przywrócenia Republiki. Funkcjonowało one przez trzydzieści lat, aż do zniszczenia układu Hosnian, w którym znajdowała się dotychczasowa stolica Nowej Republiki. Początkowo, Nową Republikę charakteryzowała liberalna polityka, zdecydowana decentralizacja władzy, kapitalistyczne podejście do gospodarki oraz pacyfizm, który po części doprowadził do późniejszej zguby Nowej Republiki. Po przywróceniu demokratycznej władzy w 35 ABY, zmieniło się tylko podejście do sił zbrojnych. Republika inwestowała w ogromne ilości okrętów wszelakiego rodzaju strzegących określonych sektorów wojskowych w dobrze zorganizowanych flotach. Rząd Nowej Republiki zachęcał systemy do tworzenia własnych sił obronnych, aby zwiększyć elastyczność podczas jakiegokolwiek konfliktu. Przez pierwsze 30 lat swojego istnienia, Nowa Republika zaczęła popadać w stagnację, przez brak charyzmatycznych polityków jak Mon Mothma i szerzącą się korupcję wśród senatorów.

Upadek Starej Republiki i zastąpienie jej przez totalitarne Imperium Galaktyczne spowodowało represję oraz cenzurę publiczną w całej galaktyce. Imperium dusiło jakiekolwiek przejawy buntu, wolnej myśli oraz krytyki wobec nowego ładu.

Ostatnie wpisy na blogach

Mustafar29 Mustafar29 6 dni temu
0

Polityka społeczności – aktualizacja 7

W wpisie chciałbym przedstawić Wam propozycje administracji co do zmian w Polityce społeczności zac…

Przeczytaj cały post
Mustafar29 Mustafar29 13 dni temu
5

Miss Fanonu — etap grupowy

Hej, hej! Według starego obyczaju zaczynamy od pań, dlatego niniejszym rozpoczynam głosowanie na Mis…

Przeczytaj cały post
Mustafar29 Mustafar29 20 dni temu
0

Czy Yagna jest klonką Palpatine'a?

jest klonką Palpatine'a?]]

Cześć, kochani! Witam Was bardzo, bardzo serdecznie na moim blogu!

W dzisi…

Przeczytaj cały post

323557016159125515W7UJYJH4
Losowy fanart
To jest losowy fanart. Zobacz wszystkie lub prześlij swój!
Karta Jedi.png
Karta Jedi • Autor: Yodek 300