FANDOM

Na Star Wars Fanonpedii…
…każdy może czytać i publikować twórczość związaną z Gwiezdnymi wojnami. Oprócz standardowych artykułów gromadzimy także fanfiction w języku polskim.
Artykuł polecany

Imperium galaktyczne

Michael2310 • 7387 bajtów
Zobacz wszystkie

Cień Imperium znany też jako Zhańbione Imperium lub bardziej oficjalnie Imperium Rubieży to państwo utworzone na ruinach Imperium Galaktycznego w 6 ABY, które dołączyło do Najwyższego Porządku w 20 ABY.

Cień Imperium powstał z 12 floty Imperium Galaktycznego i części niedobitków z bitwy o Jakku, nad którymi dowództwo przejął wielki admirał Kor Feryi i admirał floty Mant Matner. Nowo utworzone siły zgromadziły się nad planetą Hyphosis, na której był ukryty superniszczyciel Frectiser, ten został czołowym okrętem floty. W przestrzeni została rozpoczęta budowa dużej stoczni mogącej pomieścić od 10 do 30 niszczycieli, zależnie od klasy, która została zakończona pod koniec 11 ABY. Pół roku później na księżyc pobliskiej planety, Athos V została wysłana grupa zwiadowcza mająca na celu zinfiltrować imperialne archiwum projektów, aby zdobyć niezrealizowane plany statków, droidów oraz myśliwców.

Cień Imperium wiernie kontunuował tradycje i ideały Imperium, jednak znaleźli się sympatycy Nowej Republiki. Próbowali oni za wszelką cenę przejąć władzę nad państwem, aby doprowadzić do jego upadku. Spisek został szybko odkryty przez admirała floty Manta Matnera, a próba zlikwidowania go podjęta od razu. Zdrajcy zostali wtrąceni do więzienia, jednak Republika prędko zareagowała i zaatakowała główną siedzibę Cienia Imperium na Hyphosis. Na orbicie planety rozegrała się bitwa, która trwała trzy dni. Zwycięstwo stanęło po stronie obrońców, jednak straty dla obu frakcji były duże. Superniszczyciel Frectiser oraz stocznia nad planetą została mocno uszkodzona co odznaczyło się dla zwycięzców ogromnymi stratami materialnymi. Dzień po bitwie na Ord Mantell został podpisany traktat pokojowy za prośbą agresora.

Aktywność na forum

Najnowsze Dyskusje

Ładuję Dyskusje...

Wiki-wordmark
Star Wars Fanonpedia to największa polska strona, na której dosłownie każdy może tworzyć swój własny świat Gwiezdnych wojen! Publikowane przez użytkowników informacje o postaciach, miejscach, wydarzeniach i innych elementach uniwersum gromadzimy w postaci artykułów, a oprócz nich w swoich zasobach mamy także fanowskie grafiki oraz opowiadania. Jeżeli chcesz do nas dołączyć, wystarczy, że dodasz swój pierwszy artykuł i opiszesz w nim, cokolwiek tylko zechcesz!
Współtwórcy miesiąca:
Ładowanie…