KREUJ SWÓJ WŁASNY ŚWIAT STAR WARS! 🌍🖍
WEJDŹ NA DISCORD: https://discord.gg/W7UJYJH
Publikuj artykuły o postaciach, wydarzeniach i wielu innych! 👉 Puść wodze fantazji i opublikuj fanowskie opowiadanie! 👉 Wejdź na Discord i dowiedz się więcej!
2950
artykułów
2873
zdjęcia
68 121
edycji
182
użytkownicy
Community-Page-Header.jpg
Artykuł polecany

Kondan.jpg

Kondan
Uriel34 • 11 518 bajtów
Zobacz wszystkie

Kondan – tak zwana „planeta żywiołów” w sektorze Stormway. Od lat pozostaje nieokiełznana dla zwykłego człowieka, tutaj rządzi tylko i wyłącznie natura. Jej sekrety wciąż są ukryte w jej głębi i na powierzchni, ale nieprzyjazny klimat, roślinność i stworzenia nie pozwalają na długo tutaj wkroczyć. Jedynym miastem ukrytym za pomocą specjalnej technologii było Ekstemendo, które jednak zaginęło w nieznanych okolicznościach.

Od lat jest ona miejscem powszechnego zainteresowania najróżniejszych frakcji w całym sektorze, próbujących co rusz wkroczyć na jej tajemnicze tereny. Dzięki tym działaniom udało się zbadać wiele gatunków niesamowitych zwierząt oraz roślin, niespotykanych nigdzie indziej, a ochotnicy podejmowali się nawet prób okiełznania tutejszej fauny, co wielokrotnie kończyło się dla nich niezbyt przyjemnie.

Pierwsze dążenia do zbadania środowiska Kondanu rozpoczęły się już na początku 8. wieku, czyli na początku lat stulecia 800 BBY i kończyły się w prawie wszystkich przypadkach fiaskiem. Rozmaite frakcje próbowały zbudować na jej powierzchni swoje punkty badawcze, wysyłając swoich ludzi tak naprawdę, jak się okazywało już po czasie, na pewną śmierć, a wojny toczące się między gildiami w całym sektorze również nie ułatwiały tego zadania.

Ralf Vanders.png

Ralf Vanders
Cashao • 21 430 bajtów
Zobacz wszystkie

Ralf Vanders był ludzkim imperialnym komandorem dowodzącym samodzielnym zgrupowaniem. Miał dobrą reputację w Imperialnej Marynarce. Po upadku Republiki Galaktycznej zajmował się poszukiwaniem i ściganiem resztek Sojuszu Separatystów. W 18 BBY był uważany za doświadczonego oficera. Jednym z jego sukcesów było zdobycie Unconquerable.

Nie wiadomo wiele o wczesnym życiu Ralfa Vandersa. W trakcie wojen klonów poznał licznych tubylców w pewnym peryferyjnym sektorze, w którym leżała m.in. Przestrzeń Fide'a. Później należeli oni do siatki wywiadowczej Vandersa. W pewnym etapie swojego życia nawiązał znajomości z członkami Imperialnego Wywiadu, z którymi następnie blisko współpracował.

W 18 BBY dowodził Samodzielną Grupą Vanders. Wówczas był zajęty poszukiwaniem byłych członków Konfederacji Niezależnych Systemów. Podczas poszukiwań lub przed nimi został przełożonym porucznika Sharka. Przez kilka miesięcy poszukiwał Separatystów, poświęcając mało czasu na sen.

Podczas ścigania resztek KNS-u, udało mu się przejąć nieznany statek Separatystów i zabić ojca Diega, który był jedną z poszukiwanych prze niego osób. Niestety sam Diego zdołał zbiec.

Xittor.jpg

Xittor
Mustafar29 • 9570 bajtów
Zobacz wszystkie

Xittor był wywodzącym się z Sodalicji Jedi weequayańskim użytkownikiem ciemnej strony Mocy.

W czasie afiliacji z Sodalicją za trening młodego Xittora opowiadała mistrzyni Jedi Barberre. Po tym, jak przeniesiono go na Ahch-To, przeszedł na ciemną stronę Mocy i stał się uczniem nieznanego indywiduum.

W 56 ABY dokonał abordażu na korwetę CR90 Unii Galaktycznej i wymordował jej personel, w tym Giala Damerona, po czym na planecie Lah'mu zmierzył się z Latiholtem, Temirim Blaggiem oraz Jaa Kassą, zabijając tego pierwszego, oraz ponownie spotkał się ze swoją mistrzynią, przegrywając w poczuciu hańby.

Xittor przyszedł na świat w rodzinie Weeguayów, tak by na pewnym odcinku życia wstąpić w szeregi Sodalicji Jedi i odbierać nauki w zborze Stacji Stołecznej, kultywującym nauczanie Rey Skywalker pod wodzą mistrza Finna, zostając padawanem Barberre. W pewnym momencie został jednak przeniesiony do zboru Ahch-To, po części za sprawą Lummy Ry. Ostatecznie zaś przeszedł na ciemną stronę Mocy i odbierał nauki u pewnego indywiduum. O swoich planach poinformował Barberrę dwa dni przed katastrofą Ahch-To.

Braws.png

Braw Neck
Mustafar29 • 115 371 bajtów
Zobacz wszystkie

Braw Neck był ludzkim mistrzem Jedi oraz generałem w czasie wojen klonów oraz jednym z nielicznych przeżytków rozkazu 66, a następnie buntownikiem przeciwko Imperium Galaktycznego, ściśle zaangażowanym w niesienie pomocy zagrożonym przez reżim.

Po upadku Republiki Galaktycznej Neck zakwaterował się w gliniance na planecie Kashmarr'k, początkowo korzystając z gościny Gienny. W 18 BBY na jej prośbę wspomógł mieszkańców pobliskiej wioski w walce z Imperium Galaktycznym, które przybywszy w celu odnalezienia Diego, oficera Konfederacji Niezależnych Systemów, postanowiło dokonać anihilacji osady w przypadku nieoddania go w ręce reżimu. W czasie bezpośredniej konfrontacji z żołnierzami-klonami mężczyzna przedstawił się jako Ladir Voe. Połączywszy swe siły z separatystycznym aktywistą i samą Gienną zaś, zdołał opuścić planetę na pokładzie frachtowca Sepich i podjął się brawurowej ucieczki przed reżimem.

W czasach spędzonych w strukturach zakonu Neck wziął na siebie trening padawana Marr Chinna, który w erze Imperium zdradził i przeszedł na ciemną stronę Mocy, usiłując zlokalizować dawnego mistrza celem jego unicestwienia; więź między nimi ujawniła się w czasie, gdy ekipa Braw Necka znajdowała się na Zuomiarrze, ujawniając lokalizację mistrza Jedi. Choć towarzysze odparli dwa pojedynki z inkwizycją, w tym samym Marrem, w czasie katastrofy zaaranżowanej przez komandora Ralfa Vandersa zmuszeni zostali do opuszczenia planety na pokładzie Potwór, republikańskiej kanonierki zrekonstruowanej przez miejscowego chłopca Kai Tecka, z nim na pokładzie.

V wing.jpg

Mustafar29 • 11 346 bajtów
Zobacz wszystkie

Eskadra Wróbli była eskadrą floty Nowej Republiki dowodzoną przez członka Rady Militarnej, pułkownika Phoksa.

Eskadra brała udział w misji wysadzenia Oka Shmi Ogromnego Królestwa Sithów, która poszła pomyślnie. W 22 ABY, kiedy Hosnian Prime został najechany przez siły Mniejszości Galaktycznej, była jedną z nielicznych, którym udało się opuścić planetę. W czasie wojny neimoidiańskiej wzięła udział w bitwie przestrzennej, gdzie została całkowicie wystrzelona, a sam pułkownik Phox poświęcił swoje życie i ocalił populację Theed poprzez manewr nadświetlny.

W 11 ABY siły dowodzonego przez Shmi Skywalker Ogromnego Królestwa Sithoów przy użyciu krążownika Oko Shmi doszczętnie zniszczyły dotychczasową stolicę Nowej Republiki na Chandrili. W efekcie ocaleli obywatele zgromadzeni w budynku Senatu Galaktycznego przenieśli się na Hosnian Prime, a siły militarne pod wodzą generała Hana Solo poczęły opracowywać plan zniszczenia stacji. Niebawem flota złożona z myśliwców typu V-wing Alpha-3 Nimbus zaatakowała krążownik Oko Shmi i wysadziła go z sukcesem.

Oficjalni partnerzy

Świat Star Wars Świat Star Wars
Nowości ze świata wydawniczego Gwiezdnych wojen!
HoloNet News HoloNet News
Nowości, publicystyka i wszystko, co związane ze Star Wars!
60px-Wiki.png Empirepedia
Encyklopedia-wiki na temat pierwszego Expanded Universe!
60px-Galactic_Empire_rp.png Imperium Galaktyczne Roleplay
Discordowy roleplay dla fanów Gwiezdnych wojen!
Rebelianckie Szumowiny Rebelianckie Szumowiny
Portal zajmujący się tematyką Gwiezdnych wojen, prowadzony przez i dla fanów!

Wiki-wordmark.png

Star Wars Fanonpedia to największa polska strona, na której dosłownie każdy może tworzyć swój własny świat Gwiezdnych wojen! Publikowane przez użytkowników informacje o postaciach, miejscach, wydarzeniach i innych elementach uniwersum gromadzimy w postaci artykułów, a oprócz nich w swoich zasobach mamy także fanowskie grafiki oraz opowiadania. Jeżeli chcesz do nas dołączyć, wystarczy, że dodasz swój pierwszy artykuł i opiszesz w nim, cokolwiek tylko zechcesz!

ARTYKUŁ ROKU 2020

Braw Neck, w czasach Wielkiej Czystki identyfikujący się jako Ladir Voe, był ludzkim mistrzem Jedi i generałem Wielkiej Armii Republiki w czasie wojen klonów oraz jednym z nielicznych przeżytków rozkazu 66, a następnie buntownikiem przeciwko Imperium Galaktycznemu, ściśle zaangażowanym w niesienie pomocy zagrożonym przez reżim.

Brawws.png

Aktywni użytkownicy:

Ładowanie…