FANDOM

Star Wars Fanonpedia to największa polska strona, na której dosłownie każdy może tworzyć swój własny świat Gwiezdnych wojen! Publikowane przez użytkowników informacje o postaciach, miejscach, wydarzeniach i innych elementach uniwersum gromadzimy w postaci artykułów, a oprócz nich w swoich zasobach mamy także fanowskie grafiki oraz opowiadania. Jeżeli chcesz do nas dołączyć, wystarczy, że dodasz swój pierwszy artykuł i opiszesz w nim, cokolwiek tylko zechcesz!
Artykuł polecany
Uahoo2

Uahoo był tuskeńskim mistrzem ciemnej strony Mocy, pierwotnie szkolonym przez Dartha Sidiousa. Kiedy został porzucony przez swojego mistrza, chcąc ponownie wdać się w jego łaski, w 26 BBY zamordował mistrza Jedi Yaraela Poofa, za co został zesłany przez Palpatine'a na Tatooine. Mieszkając na planecie, w 22 BBY szkolił tam wrażliwą na Moc Shmi Skywalker. W 21 ABY wszedł w kolaborację z Mniejszością Galaktyczną i jej prezesem Broascą Narem, gdzie występował pod pseudonimem Kapral. Chcąc zdobyć znajdujący się na Naboo obsydianowy pierścień, razem z organizacją przejął kontrolę nad planetą, której monarchini Hallina po korzystnym dla Mniejszości Galaktycznej wyniku referendum akcesyjnego została skazana na wyrok śmierci, którego ostatecznie nie wyegzekwowano.

W odpowiedzi na wezwania o pomoc ze strony królowej Halliny kanclerz Grewpsha zdecydowała się wysłać na planetę komisarza Lanevera Villechama w towarzystwie padawana Bena Solo oraz barmana Dextera Jettstera. W czasie prowadzonych z nimi negocjacji Uahoo zamordował Broascę Nara, używając swojego podwójnego bisento, i tym samym zyskał faktyczną władzę w Mniejszości Galaktycznej i całym układzie. Ambasadorzy z kolei uciekli, oswabadzając także królową Hallinę. Gdy na miejsce wstawił się Luke Skywalker, mężczyzna przejął jego miecz świetlny, po czym razem z bronią spadł wgłąb płonącego korytarza. Uahoo jednak przeżył upadek i w 22 ABY zorganizował nalot na Hosnian Prime, w efekcie którego zdobył władzę nad Nową Republiką, tym samym skazując jej władze na uchodźstwo. W budynku Senatu Galaktycznego bezskutecznie próbował wyciągnąć od Komisarz do Spraw Kulturalnych Rawse Varty informacje na temat zdobytego przez siebie pierścienia. Tam też ostatecznie rozprawił się z dawną królową Halliną, mordując ją.

Niebawem w sali znalazł się Luke Skywalker. W czasie pojedynku z Tuskeninem ostatni mistrz Jedi z łatwością przejął swoją broń. Chcąc walczyć dalej, Uahoo sięgnął po swoje kyuzoańskie petary, jednak gdy nimi walczył, został rozbrojony i stracił obie dłonie. Kiedy Skywalker darował mu życie, ten Mocą sięgnął po jedno z ostrz, po czym rzucił nim w stronę Luke'a, który w akcie obrony telekinetycznie odepchnął je w stronę przeciwnika, ostatecznie przyczyniając się do przeszycia na wylot jego płuc i tym samym do jego zgonu.

Przeczytaj całość | Zobacz wszystkie | Zgłoś nowy

Aktywność na forum

Najnowsze Dyskusje

Ładuję Dyskusje...

Zobacz też
Sonic - footer
Wiki w kategorii kreatywne

Angry BirdsAlternatywna historiaAnimeAnimangaAnuriaAo no ExorcistBakugan • Ben 10 (Ben 10 Fan FictionBen 10 Alternatywne Historie)BionicleBleachBronyCartoon NetworkCzarodziejkiDawno, dawno temuDragon BallDziedzictwo • Fairy Tail (Fairy Tail FanFairy Tail GuildFairy Tail JN)FilmyFikcja WikiFikcyjne HistorieFikcyjne księżniczkiFineasz i FerbFive Nights at Freddy'sFredziakFuturopediaGenerator RexGrand Theft Auto • Gry (FangamepediaGames RandomTwoja własna gra)Gumball • Gwiezdne wojny (Biblioteka Fanonu Star WarsStar Wars Fanonpedia)H2O - Wystarczy kroplaHarry PotterHuntikJak Wytresować SmokaKomisarz AlexKraina loduKuroko no BasukeKuroshitsujiMarvelMiraculous LadybugMy Little PonyNarutoNext Generation MLP PLNocni Łowcy WikiOKOŃOpowiadaniaOryginalne postaciePokemonRabbideerZScooby DooSlugterraSmokełySonicStar Wars: RebelianciStickWorldSuper CyfrySword Art OnlineThe Elder Scrolls • Totalna Porażka (NFTPTDFFTotalnatorsiTPtBHTP )TransformersWakfuWarhammer 40KWiedźminWładca PierścieniWonderlandWyobraźnia to MagiaX-menYandere SimulatorYu-Gi-OhWojownicyEncyklopedia o złoczyńcach

dodaj swoją Wiki!

Od 5 lipca 2015:

  • 2263 artykuły
  • 54 832 edycje
  • 61 edytujących

Współtwórcy miesiąca:

Ładowanie…
Współpraca
Swiat Świat Star Wars
Nowości ze świata wydawniczego Gwiezdnych wojen!
HoloNet HoloNet News
Nowości, publicystyka i wszystko, co związane ze Star Wars!
60px-Wiki.png Empirepedia
Encyklopedia-wiki na temat pierwszego Expanded Universe!