KREUJ SWÓJ WŁASNY ŚWIAT STAR WARS! 🌍🖍
WEJDŹ NA DISCORD: https://discord.gg/W7UJYJH
Publikuj artykuły o postaciach, wydarzeniach i wielu innych! 👉 Puść wodze fantazji i opublikuj fanowskie opowiadanie! 👉 Wejdź na Discord i dowiedz się więcej!
3104
artykuły
2985
zdjęć
69 167
edycji
182
użytkownicy
Community-Page-Header.jpg
Utwórz artykuł o postaci! Postaci.svg
Napisz opowiadanie! Opowiadania.svg
Utwórz artykuł o miejscu! Miejsca.svg
Utwórz artykuł o pojeździe! Pojazdu.svg
Utwórz artykuł o broni! Broni.svg
Artykuł polecany

Julie.png

Julie Taa
Mustafar29 • 36 117 bajtów
Zobacz wszystkie

Julie Taa była ludzką kobietą o tęgiej posturze, która pełniła funkcję przywódczyni Koła Gospodyń Wiejskich na Kashmarr'k. W 18 BBY jako jedna z nielicznych mieszkańców Międzydrzewia zdoła opuścić planetę w czasie ataku Imperium, będąc członkinią ekipy Braw Necka. Pozostawiona sama sobie, została niebawem brutalnie zamordowana przez Cula na Stacji Przestrzeni Fide'a, niesłusznie oskarżona o kradzież jego biletów komunikacyjnych.

Julie Taa była nieprawowitym dzieckiem Maa Ty, wodza lokalnego ludu wędrownego. W młodości trudziła się rolnictwem, a w tajniki tejże profesji wprowadziła ją Gienna, jej bliska przyjaciółka i mieszkanka tej samej wsi. To razem z nią znalazła się w składzie zespołu, który pod wodzą ocalałego mistrza Jedi imieniem Braw Neck oraz separatysty o godności Diego opuścił planetę w trakcie ataku Imperium Galaktycznego. Mimo że pierwszy z nich darzył niewiastę silnym uczuciem romantycznym, jej tężyzna ostatecznie spowodowała pozostawienie jej na Stacji Przestrzeni Fide'a, jako że przyczyniła się do wielu perturbacji w trakcie ucieczki. Wyposażoną w drobną sumę pieniędzy oraz bilety komunikacyjne gospodynię wypatrzył Cul i niesłusznie oskarżywszy ją o ich kradzież, z zimną krwią zamordował ją swoim pistoletem blasterowym.

Ludzka kobieta Julie Taa żyła i wychowywała się na planecie Kashmarr'k, w jednej z tamtejszych miejscowości. Była córką wodza ludu wędrownego, jakim był Maa Taa. To właśnie po nim dziewczynka, urodzona z nieprawego łoża, odziedziczyła nazwisko. Wychowywana przez matkę na własną rękę, była traktowana przez nią ozięble i zobojętniale.

Wiocha.jpg

Mustafar29 • 19 391 bajtów
Zobacz wszystkie

Międzydrzewie było jedną z nielicznych osad ulokowanych na planecie Kashmarr'k, której mieszkańcy trudzili się uprawą roli na okalających ją polach pomiędzy nieurodzajnymi skałami spoczywającymi na ziemi.

W 18 BBY mieszkańców osady oskarżono o przetrzymywanie Diego, oficera Konfederacji Niezależnych Systemów. Okrzyknięci zdrajcami Imperium Galaktycznego, zostali wkrótce spaleni żywcem razem ze swoim dobytkiem. Mistrzowi Jedi Braw Neckowi oraz miejscowej tubylec Giennie i Diego, spieszącym na pomoc poszkodowanych, udało się zbiec, a ocalałych mieszkańców oszczędzono i w ten sposób darowano im życie. Za sprawą targu, jaki sołtys Vuodeck dobił z admirałem Barr Teckiem, z kolei odstawiono ich z powrotem na planetę, w zamian żądając informacji zwrotnej, jak tylko Jedi wróciłby na miejsce.

Braw Neck wstawił się we wsi razem z Gienną i częściowo wspomógł mieszkańców w odbudowie wsi. Niebawem para została jednak schwytana przez najemców imionami Palmer i Jolene i wywieziona z planety, co skutkowało okaleczeniem Vuodecka przez admirała Barr Tecka, spowodowane niedostarczeniem poszukiwanego Jedi.

Golden Axe Emblen.png

Mateusz 2003 • 23 833 bajty
Zobacz wszystkie

Złoty Topór to odrodzone państwo pod administracją rządu wojskowego, dowodzone przez Hadesa oraz naczelny sekretariat Cezara Dakara z siedzibą na planecie był Kaspiar Ckloss, powstałe w 16 ABY. Zapowiadało, że Najwyższy Porządek upadł pod nazwą Ostateczny Porządek (został wykreowany przez Wiecznych Sithów, pod wodzą imperatora Palpatine'a dopiero 35 ABY), Państwo utworzono z konstytucją Abasyckiej na rzecz Hadesa po Królestwo Abasyckie.

Władza i Keplen Abasycka na przed końcem roku 23 ABY, postanowiły utworzyć organizację wojskowo tak zwanego Umayand (został utworzony w 24 ABY) czyli frontowa frakcja wojskowa, ich przywódcę jest Alhan Khrosnam.

Gdy w czasach od 4 BBY do 4 ABY, była współpraca z Imperium Galaktycznych z wyjątkiem wizyty Hadesa z Dartha Vadera i Imperatora Palpatina, gdy jeden z Abasyckiej pochodzenia, postanowił że uciekł z ojczystych z powodu upadku Imperium i śmierć Imperatorowi przez wyrzuconego Dartha Vader (Anakin Skywalker syn Luka Skywalkera) którzy wygrali bitwę o Endor przez Sojuszu przywrócenie Republiki teraz powstała Nowa Republika która w Galaktyce Wojnie domowej zakończyło się w roku 5 ABY.

Kondan.jpg

Kondan
Uriel34 • 11 518 bajtów
Zobacz wszystkie

Kondan – tak zwana „planeta żywiołów” w sektorze Stormway. Od lat pozostaje nieokiełznana dla zwykłego człowieka, tutaj rządzi tylko i wyłącznie natura. Jej sekrety wciąż są ukryte w jej głębi i na powierzchni, ale nieprzyjazny klimat, roślinność i stworzenia nie pozwalają na długo tutaj wkroczyć. Jedynym miastem ukrytym za pomocą specjalnej technologii było Ekstemendo, które jednak zaginęło w nieznanych okolicznościach.

Od lat jest ona miejscem powszechnego zainteresowania najróżniejszych frakcji w całym sektorze, próbujących co rusz wkroczyć na jej tajemnicze tereny. Dzięki tym działaniom udało się zbadać wiele gatunków niesamowitych zwierząt oraz roślin, niespotykanych nigdzie indziej, a ochotnicy podejmowali się nawet prób okiełznania tutejszej fauny, co wielokrotnie kończyło się dla nich niezbyt przyjemnie.

Pierwsze dążenia do zbadania środowiska Kondanu rozpoczęły się już na początku 8. wieku, czyli na początku lat stulecia 800 BBY i kończyły się w prawie wszystkich przypadkach fiaskiem. Rozmaite frakcje próbowały zbudować na jej powierzchni swoje punkty badawcze, wysyłając swoich ludzi tak naprawdę, jak się okazywało już po czasie, na pewną śmierć, a wojny toczące się między gildiami w całym sektorze również nie ułatwiały tego zadania.

Ralf Vanders.png

Ralf Vanders
Cashao • 21 430 bajtów
Zobacz wszystkie

Ralf Vanders był ludzkim imperialnym komandorem dowodzącym samodzielnym zgrupowaniem. Miał dobrą reputację w Imperialnej Marynarce. Po upadku Republiki Galaktycznej zajmował się poszukiwaniem i ściganiem resztek Sojuszu Separatystów. W 18 BBY był uważany za doświadczonego oficera. Jednym z jego sukcesów było zdobycie Unconquerable.

Nie wiadomo wiele o wczesnym życiu Ralfa Vandersa. W trakcie wojen klonów poznał licznych tubylców w pewnym peryferyjnym sektorze, w którym leżała m.in. Przestrzeń Fide'a. Później należeli oni do siatki wywiadowczej Vandersa. W pewnym etapie swojego życia nawiązał znajomości z członkami Imperialnego Wywiadu, z którymi następnie blisko współpracował.

W 18 BBY dowodził Samodzielną Grupą Vanders. Wówczas był zajęty poszukiwaniem byłych członków Konfederacji Niezależnych Systemów. Podczas poszukiwań lub przed nimi został przełożonym porucznika Sharka. Przez kilka miesięcy poszukiwał Separatystów, poświęcając mało czasu na sen.

Podczas ścigania resztek KNS-u, udało mu się przejąć nieznany statek Separatystów i zabić ojca Diega, który był jedną z poszukiwanych prze niego osób. Niestety sam Diego zdołał zbiec.

Oficjalni partnerzy

Świat Star Wars Świat Star Wars
Nowości ze świata wydawniczego Gwiezdnych wojen!
HoloNet News HoloNet News
Nowości, publicystyka i wszystko, co związane ze Star Wars!
60px-Wiki.png Empirepedia
Encyklopedia-wiki na temat pierwszego Expanded Universe!
60px-Galactic_Empire_rp.png Imperium Galaktyczne Roleplay
Discordowy roleplay dla fanów Gwiezdnych wojen!
Rebelianckie Szumowiny Rebelianckie Szumowiny
Portal zajmujący się tematyką Gwiezdnych wojen, prowadzony przez i dla fanów!

Wiki-wordmark.png

Star Wars Fanonpedia to największa polska strona, na której dosłownie każdy może tworzyć swój własny świat Gwiezdnych wojen! Publikowane przez użytkowników informacje o postaciach, miejscach, wydarzeniach i innych elementach uniwersum gromadzimy w postaci artykułów, a oprócz nich w swoich zasobach mamy także fanowskie grafiki oraz opowiadania. Jeżeli chcesz do nas dołączyć, wystarczy, że dodasz swój pierwszy artykuł i opiszesz w nim, cokolwiek tylko zechcesz!

ARTYKUŁ ROKU 2020

Braw Neck, w czasach Wielkiej Czystki identyfikujący się jako Ladir Voe, był ludzkim mistrzem Jedi i generałem Wielkiej Armii Republiki w czasie wojen klonów oraz jednym z nielicznych przeżytków rozkazu 66, a następnie buntownikiem przeciwko Imperium Galaktycznemu, ściśle zaangażowanym w niesienie pomocy zagrożonym przez reżim.

Brawws.png

Aktywni użytkownicy:

Ładowanie…