FANDOM

Autor: Uriel34
Alternatywy
alternatywy

— Autor: Uriel34

Starzec Lomb - ostatni przewodniczący Rady Dwunastu, uważany za twórcę Wielkiej Unii, a także za osobę, która wprowadziła ład w Stormway i ulepszyła ustrój demokratyczny, tworząc w nim trójpodział władzy istniejący od 88 BBY. Zmarł w 87 BBY na zawał.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Rodzice Lomba byli bardzo biednymi mieszkańcami Rakasy i wiedząc, że nie zapewnią swojemu dziecku odpowiednich warunków do życia oddali go pod opiekę Mnichów To'okai, pod których bacznym okiem Lomb dorastał i uczył się. Tam wyrobił swój charakter i usposobienie. Nie chodził na żadne imprezy, ale nadal miał w głowie jedną rzecz - odnaleźć rodziców. Ta myśl dręczyła go do osiągnięcia 6 roku życia. Później o nich zapomniał i stał się jednym z Mnichów. Prowadził duchowe życie i był uczniem pokornym i lubianym. Jego mistrz o imieniu Fortenelem bardzo starannie opiekował się swoim wychowankiem i to on był najpewniej osobą, jaka ukształtowała charakter młodego Lomba. W wieku 21 lat młodzieniec wyruszył do rodzinnej wioski wskazanej mu przez jego mistrza. Okazało się, że jego rodzice zmarli około 20 lat temu, czyli bardzo możliwe, że niekrótki czas po oddaniu dziecka do świątyni. Lomb przeżył to emocjonalnie, ale gdy wrócił do swego teraźniejszego domu zastał martwego już mistrza Fortenelema. Załamał się wtedy psychicznie i przez kilka dni nie można z nim było normalnie porozmawiać. Później jednak zaczął dochodzić do siebie i w końcu zaakceptował to, co się stało, uznając, że pewnie są w raju.

Przystąpienie do Rady Dwunastu Edytuj

Play-button Zobacz też: Rada Dwunastu

Lomb otrzymał tytuł starca bardzo szybko, bo aż w 129 BBY uznano go za starca, a stało się tak dlatego że Lomb był najbardziej lubianym i najmądrzejszym ze wszystkich Mnichów To'okai. W 126 BBY opuścił jednak swoją rodzimą planetę i świątynie, mając pozwolenie ich przywódcy. Poleciał on na Zerion na pierwszym statku, jaki znalazł. Tam poznał jedną osobę, z którą zaprzyjaźnił się w trakcie drogi. Jak się potem okazało był to aktualny członek Rady Dwunastu, o której Starzec nigdy nic nie usłyszał. W końcu rok czasu od tego wydarzenia ten właśnie jej członek, którego spotkał na statku zaangażował go w przystąpienie do Rady, gdyż utrzymywali oni dosyć stały kontakt. Starzec Lomb stał się szybko jednym z najbardziej cenionych członków RD, a w 112 BBY mianowano go jej przewodniczącym.

Plan utworzenia Wielkiej Unii Edytuj

Play-button Zobacz też: Wielka Unia

Starzec wpadł na ten pomysł w 94 BBY, widząc że poczynania Rady Dwunastu prawie nikogo nie obchodzą i nie mają oni też aż takiego poparcia. Ich ustawy były często niepodpisywane przez zarządy planet, a także nie dotyczyły one spraw wpływających aż tak na życie obywateli. Dlatego w 93 BBY na zwykłym zebraniu ogłosił swój plan, który przyjęto dosyć chłodnie. Przedstawił swój plan ulepszonej demokracji i dodania Senatu i Sejmu, a także trójpodziału władzy. Ostatecznie przegłosowano ten pomysł na tak jednym głosem 6:5, w czym jedna osoba się wstrzymała. Tak o to powstał plan utworzenia Wielkiej Unii. Rozpoczęto budowę budynków mających za kilka lat posłużyć jako siedziba dla poszczególnych organów władz do prowadzenia obrad. W 88 BBY ostatecznie dokonano likwidacji Rady Dwunastu mimo sprzeciwu kilku radnych, którzy 3 tygodnie po tym wydarzeniu zorganizowali walkę z bronią przeciwko nowo powstałej Wielkiej Unii. Frakcje, które je jednak poparły dokonały zdrady przeciwko nim i walka szybko się skończyła. Powstanie Unii okazało się strzałem w dziesiątkę, a ludność od razu zaczęła interesować się nową formą rządów w systemie Stormway. Starzec Lomb jednak obserwował to wszystko z daleka, a około rok po tym wydarzeniu umarł na zawał.

Osobowość Edytuj

Lomb z charakteru był bardzo spokojną osoba, w życiu kierował się spokojem i był pacyfistą - każdą sprawę rozwiązywał pokojowo. Często rozmawiał z innymi osobami na temat ich życia i próbował naprowadzić ich na właściwą ścieżkę i pouczyć w sposób bez obrażania. Nigdy nie mówił głośno, w jego głosie można było usłyszeć wielki spokój i pogodę ducha. Posiadał niezwykłą charyzmę, czym się wykazywał podczas rozmów z przybyszami chcącymi się go o coś poradzić. Podobnie jak inni Mnisi To'okai był skromny i nie nosił żadnych wymarzonych ubrań, a za to proste szaty. Pieniądze rozdawał biednym i dzielił się swoimi rzeczami z innymi ludźmi.

Plan chronologiczny Edytuj

  • 168 BBY - narodziny na Rakasie
  • 166 BBY - oddanie małego Lomba do świątyni przez jego rodziców
  • 147 BBY - odwiedzenie rodzinnej wioski, śmierć jego mistrza, dowiedzenie się o śmierci rodziców
  • 129 BBY - nadanie Lombowi tytułu Starca
  • 126 BBY - opuszczenie rodzinnej planety i podróż na Zerion
  • 125 BBY - wstąpienie do Rady Dwunastu
  • 112 BBY - awans na przewodniczącego RD
  • 93 BBY - przedstawienie planu o utworzeniu Wielkiej Unii
  • 88 BBY - likwidacja Rady Dwunastu, początek działań Unii
  • 87 BBY - śmierć na zawał