FANDOM

Autor: HickRatch
Kanon
kanon

Sularnianie, sami określający siebie Rag, stanowili wojowniczą rasę humanoidów pochodzących z planety Sularn.

Biologia i wygląd Edytuj

Sularnianie charakteryzowali się dużym rozmiarem, wagą, wzrostem i trwałością skóry. Ich krew była bordowa i stanowiła mieszankę żelaza i miedzi, jednak zestawiając te dwa składnik,i otrzymamy znaczącą przewagę tego pierwszego. Wzrost przeciętnego samca wynosił 210 centymetrów, zaś samicy – 188 centymetrów. Rozmnażali się płciowo. Przeciętna liczba młodych wynosiła 5, co powodowało błyskawiczny rozrost populacji[1]. Oczy mieli brązowe i małe.

Historia Edytuj

Rag wyewoluowali z garztsków – wielkich stworzeń, które z czasem zmniejszały rozmiar swoich wędrówek i zaczęły się osiedlać oraz robić narzędzia. Archelodzy Najwyższego Porządku w prowincji Fag'zahuria'klo odnaleźli starożytne ruiny potwierdzające, że ich cywilizacja wywodziła się właśnie stamtąd.

W 3529 BBY na planetę przylecieli ludzcy koloniści z planet Coruscant, Tepasi i Altakan, wysoce ucywilizowanych z Światów Jądra. Założyli na północno-wschodnim kontynencie tej planety Sularnopolis – stolicę planety. Przez niecałe 4000 lat ludzie toczyli wojny z mieszkańcami przeciwnego kontynentu, na którym mieszkali Rag. Północno-zachodni kontynent (Sabank) zamieszkany był przede wszystkim przez ludzi, podczas gdy południowo-wschodni (Suhum) –– przez Sularnian.

Zwiadowca formującego się Najwyższego Porządku znany Geffrak Harranta swoim statkiem zwiadowczym, promem typu Lambda, dotarł do ojczyzny Sularnian i wybrał na nową stolicę resztek Imperium, ponieważ była cywilizowana jak na tą część galaktyki[2]. Po przeanalizowaniu całej historii planety wojska Imperium pomogły podbić tubylcom terytoria swoich wrogów.

Wojska Najwyższego Porządku w współpracy z ludźmi zbombardowali terytoria zamieszkane przez rasę wojowników. Ocalałych zniewolono, a niektórych przyporządkowano do budowy Bazy Starkiller – superbroni mającej szerzyć strach przed sąsiadami z zachodu w całej galaktyce. Niektórzy pozostali na planecie, gdzie byli używani do wielkich projektów budowlanych, a inni do wytwarzania taniej żywności.

Znani przedstawiciele Edytuj

Przypisy

  1. Sularnianie radzili sobie z tym poprzez oddawanie większości osobników męskich do nieefektywnego wojska, a samice – na rzeź i mięso.
  2. Chociaż mieszkańcy, nawet ludzka połowa planety, nie opanowali nawet lotów poza orbitę, a ich technologia była w porównaniu z Światami Jądra niemal prehistoryczna.