FANDOM

Alternatywy
alternatywy
Humpa

Humpa – najważniejsza planeta układu.

Humpa był systemem w regionie kolonii, którego gwiazdą była Humpa Prime. Dwie z jego planet były zdatne do zamieszkania.

Układ Humpa charakteryzował się dużą ilością surowców naturalnych, występujących głównie na planetach Hahós, Humpie i Hóci. Między ową planetą a Hókiem znajdował się nieduży pas asteroid.

Planety w kolejności odległości od Humpy Prime Edytuj

  1. Humer
  2. Hahós
  3. Humpa
  4. Hóća
  5. Hók
  6. Handej

Humer Edytuj

Humer

Humera pokrywały skały wulkaniczne.

Humer to najmniejsza planeta układu. Pokrywała ją skała wulkaniczna i w wielu miejscach występowała magma w stanie ciekłym. Najwyższym wzniesieniem planety był krater Halahala na północnym biegunie. Planeta nie nadawała się do zamieszkania z powodu braku korzystnej atmosfery i wody.

Hahós Edytuj

Hahós był drugą planetą w systemie. Pokrywały go granity i piaskowce, na których nie wykształciła się gleba. Była to jednak pierwsza planeta z obecnością wody. Mimo to nie była ona zdatna do zamieszkania z powodu gazów unoszących się nad powierzchnią i żyć dało się jedynie ponad chmurami planety, mimo to nigdy nie spróbowano skolonizować planety.

Hók Edytuj

Hók, będący gazowym gigantem, był też największą planetą układu. Był oddzielony od reszty pasem asteroid. Nie dało się tam żyć.

Handej Edytuj

Handej to skuta lodem planeta, gdzie nie dało się żyć bez specjalnego kombinezonu. Zawartość tlenu w atmosferze była bardzo niska, a temperatury wynosiły nawet −100 stopni.