FANDOM

Autor: Uriel34
Alternatywy
alternatywy

Wielka Unia – organizacja stworzona w 88 BBY na wzór Rady Dwunastu z siedzibą na Zerionie. W porównaniu do jej poprzednika Unia składała się z senatu, sejmu, parlamentu i szerzyła w całym systemie ustrój demokratyczny, unowocześniony przez nich samych, który dodał do tego ustroju podział na władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą, a także nazwał i oddzielił je od siebie, tworząc senat, sejm i parlament. Nadal członkowie ich byli wybierani przez naród.

Historia Edytuj

Powstanie unii Edytuj

W 88 BBY na 7. Zebraniu Rady Dwunastu postanowiono stworzyć Wielką Unię. Na realizację tego pomysłu czekano już kilkanaście lat, a zaproponował to Starzec Lomb uważany za jedną z ważniejszych postaci w historii sektoru Stormway. Od razu po ogłoszeniu powstania Wielkiej Unii przekazano pod jej władzę Legion Stormway, pokazano światu oficjalne nowe budynki podlegające pod nową organizację - Senat, Sejm i inne. W następnym tygodniu zorganizowano głosowanie i od razu Stronnictwo Narodowe przejęło władzę nad planetami, mając średnio wszędzie po około 40% głosów. W wyborach uczestniczyło bardzo wiele osób, pozwolono nawet groźniejszym złoczyńcom zagłosować z tej okazji. W najbliższych dniach Wielką Unię objęto wielkim zaciekawieniem, a jej obrady stanowiły najważniejszą rozrywkę mieszkańców, jak i ich uczestników. Doszło jednak do działań mających na celu obalić Unię - dokładnie 3 tygodnie po jej utworzeniu kilku dawnych członków Rady Dwunastu, którzy utracili swoje stanowiska postanowili rozpocząć walkę. Frakcje, jakie ich poparły zdradziły ich mimo to, a walki zostały zaprzestane po kilku dniach. Ich inicjatorzy zostali skazani głównie na 25 lat pozbawienia wolności. Działania Unii bardzo spodobały się jednak ludziom, którzy aktywnie śledzili poczynania w systemie w porównaniu do tych podejmowanych przez Radę Dwunastu. Przez najbliższe kilkadziesiąt lat władza powoli się zmieniała, a Stronnictwo Narodowe utraciło ją w 76 BBY, a uzyskało ponownie w 40 BBY. Ponowne rozpoczęcie działalności tej partii wzbudziło dobre nastawienie ludzi, ale straciło oną ją zaledwie przy następnym głosowaniu. Po 20 BBY, gdy zlikwidowano podział na partie dawni członkowie Stronnictwa zostali wybrani we wszystkich częściach władzy, mając średnio około 60% głosów.

Cele Edytuj

Wielka Unia ma podobne cele, jak Rada Dwunastu. Utrzymuje pokój w systemie i jednocześnie na całym sprawuje władzę demokratyczną. Zarządza ich każdym aspektem, ale wciąż dana planeta ma prawo wyboru i dlatego nie wszystkie decyzje zatwierdzane są ostatecznie.

Zasady Edytuj

Naród mieszkający na terenie sektoru Stormway wybiera Senatorów, Posłów i Kanclerza co 4 lata. Każdy z nich może zostać powołany 2 razy pod rząd i 3 razy ogólnie, co zostało wprowadzone w celu rozwijania państwa według planów wielu ludzi. Wszystkie decyzje przez Wielką Unię podejmowane w trakcie obrad, na których przedstawicieli jest o wiele więcej niż za czasów Rady Dwunastu. Takie obrady odbywają się raz w tygodniu, bądź częściej w trakcie jakiegoś kryzysu. Dodatkowo pod Unię podlega Legion Stormway, czyli wojsko mające na celu zwalczanie frakcji rozpoczynających walki. W Senacie każdy z Senatorów ma prawo się wypowiedzieć, a zabierają oni głos, tylko gdy pozwoli im na to Kanclerz przewodzący takiej sesji. Nie mogą oni sobie przerywać, muszą stosować normalne słownictwo. Decyzje podejmowane są w formie głosowań.

Plan chronologiczny Edytuj

  • 88 BBY - powstanie Wielkiej Unii, likwidacja Rady Dwunastu
  • 88 BBY - próba zlikwidowania Unii przez kilku byłych członków RD
  • 88 BBY - 21 BBY - rządzenie organizacji w systemie przy udziale podziału na partie
  • 20 BBY - zlikwidowanie podziału na partie