FANDOM

Autor: Mustafar29
Kanon
kanon

Przetrzymując zdrajcę, sami stali się zdrajcami Imperium. Shark o mieszkańcach wioski[2]

Ta wioska na Kashmarr'k była jedną z nielicznych osad ulokowanych na planecie Kashmarr'k, której mieszkańcy trudzili się uprawą roli na okalających ją polach pomiędzy nieurodzajnymi skałami spoczywającymi na ziemi.

W 18 BBY mieszkańców osady oskarżono o przetrzymywanie Diego, oficera Konfederacji Niezależnych Systemów. Okrzyknięci zdrajcami Imperium Galaktycznego, zostali wkrótce spaleni żywcem razem ze swoim dobytkiem. Mistrzowi Jedi Braw Neckowi oraz miejscowej tubylec Giennie i Diego, spieszącym na pomoc poszkodowanych, udało się zbiec, a ocalałych mieszkańców oszczędzono i w ten sposób darowano im życie.

Historia Edytuj

Spokojne życie Edytuj

Wiedzieliście, że ta planeta należała do Separatystów? Stąd w sumie ten brak poszanowania dla jej mieszkańców. Diego o historii planety[4]

Wóz Gienny

Gienna ciągnąca swój wóz

Kashmarr'k był planetą w głównej mierze pokrytą skałami, w związku z czym jego mieszkańcy zmuszeni byli szukać skrawków urodzajnych ziemi do uprawy. W ten sposób powstawały liczne osady, w tym opisywana wieś, jednak żadna z nich nie kwaterowała więcej niż tysiąca mieszkańców.[3]

Do takiego, a nie innego wizerunku planety w głównej mierze przyczyniła się Konfederacja Niezależnych Systemów, rządząca światem w czasie wojen klonów[4]. Pod przywództwem nieznanego z imienia działacza politycznego wycięli oni prawie wszystek drzew, pozostawiając po sobie jedynie jedną niewielką dżunglę otoczoną czarnymi skałami[4]. Jego służba zbiegła się w czasie z kadencją Vuodecka jako sołtysa; mieszkaniec wsi ściśle kolaborował z okupantem i sam również wzbogacił się na wycince drzew[5]. Według plotek praktykował też przemoc domową na swojej kobiecie[5].

W pewnym momencie we wsi powstało Koło Gospodyń Wiejskich, której przywódczynią została Julie Taa[6]. Niewiasta była zaprzyjaźniona z Gienną, którą uważała ją za swoją mentorkę[7].

W 19 lub 18 BBY na planetę zawitał Braw Neck, mistrz Jedi poszukujący schronienia przed trwającą Wielką Czystą Jedi. Nawiązał on kontakt ze staruszką imieniem Gienna, której pokazał możliwości, jakie dawała Moc, tak by i ona mogła w nie uwierzyć.[1]

Nim Neck ulokował się w gliniance nieopodal wsi[1], przez pewien czas pomieszkiwał o Gienny[4].

W międzyczasie separatystyczny oficer stał się celem Imperium Galaktycznego. Podczas gdy komandor Ralf Vanders zamordował ww. działacza politycznego, jego synowi Diego udało się zbiec i osiedlić w wiosce. Sama planeta natomiast spotkała się z niechęcią ze strony Imperium z powodu swoich dawnych afiliacji.[4]

Konflikt z Imperium i anihilacja Edytuj

Jesteśmy atakowani. Wszystka wioska płonie! Gienna do Braw Necka o swojej wiosce[1]

Pożar

Anihilacja wioski na Kashmarr'k

W 18 BBY komandor Ralf Vanders z Imperium Galaktycznego wykazał obecność oficera Konfederacji Niezależnych Systemów na Kashmarr'ku. Z tego względu wieś niebawem otoczył Imperialny Korpus Szturmowy pod rozkazami sierżanta Sharka, grożąc wymordowaniem mieszkańców, jeżeli poszukiwany nie wstawiłby się przed nimi.[3]

Zrozpaczona Gienna udała się wtedy do glinianki Braw Necka, prosząc o jego pomoc. Jedi zgodził się jedynie zorganizować dywersję, tak by zajęci walką z nim, szturmowcy umożliwili mieszkańcom ucieczkę.[1]

Po pięciu minutach oczekiwania sierżant Shark rozkazał spalenie wioski i wymordowanie mieszkańców (mimo że praktycznie bezpośrednio nie zabito żadnego z nich[8]) – zarówno tych błagających i litość, jak i uciekinierów – gdyż, jak uważał, przetrzymując zdrajcę, sami uczynili się zdrajcami. Część klonów postanowiła wejść do piwnic w poszukiwaniu potencjalnej kontrabandy, tak że na moment utracono zasięg. Braw Neck zdążył jednak przybyć do miejscowości i ukrył się w jednym z domów, z którego wyszedł dopiero po chwili, rzucając się na czołg.[2]

Neck podał się za sołtysa miejscowości i zaproponował negocjacje[9]. Shark jednak nie przystał na jego ofertę, także gdy ten użył na nim perswazji Mocy[9]. Wzięty na zakładnika, rozkazał zabicie Jedi nawet pomimo możliwości jego własnej śmierci[9]. Neck ostatecznie zostawił klona i począł uciekać[9], aż doszedł do Gienny, z którą uzgodnił plan wywiezienia ocalałych – w tym wiele sierot i rodziców po stracie dzieci – jej wozem[4]. Sam zaś w poszukiwaniu innych przeżytków natknął się na Diego, który w czasie gdy spłoszone Dalgo odjechały wraz z wozem i mieszkańcami, podzielił się z parą istotnymi elementami swojej biografii i zaproponował połączenie sił celem wspólnej ucieczki[4].

Tymczasem kontrolę nad wozem Gienny i parudziesięcioma osobami uciekającymi nim przejął Vuodeck. Mężczyzna zsynchronizował się z Gienną, Diego i Braw Neckiem, tak że cała ekipa błagała o pomoc, jak ww. trójka zamierzała odlecieć.[5]

Na miejsce wstawiły się jednak klony, które zaprezentowały hologram przedstawiający mieszkańców wsi otoczonych przez ich współziomków i zagroziły zabiciem tych ludzi, gdyby Braw Neck nie dezerterował. Jedi zgodził się oddać w ręce Imperium w zamian za ich życie, jednak został powstrzymany przez Diego, który go ogłuszył i zabrał ze sobą na statek. Mieszkańców ostatecznie oszczędzono.[10]

W czasie ucieczki Sepichem Gienna i Braw Neck na pokładzie frachtowca znaleźli Julie Tę. Tęga niewiasta zaklinała się, jakoby za jej porwaniem stał właśnie Diego. W międzyczasie natomiast klon Shark przetransportował mieszkańców na pokład Bezwzględnego, pozostającego pod nadzorem admirała Barr Tecka.[11]

Kompozycja Edytuj

Gienna

Gienna – tubylec ze wsi

Na tę wieś składały się drewniane domy mieszkalne oraz jedna kamienna chata, ulokowana w samym centrum[3]. W piwnicach natomiast, które ograniczały zasięg łączy, przechowywano sprzęt rolniczy[2]. Zewsząd dookoła widoczne były pola uprawne, usytuowane między twardymi skałami pokrywającymi większą część powierzchni planety[3].

System polityczny Edytuj

Władzę nad wioską sprawował sołtys. W czasie wojen klonów i przynależności do Konfederacji Niezależnych Systemów natomiast szereg wyższych uprawnień dzierżył zarządca planety.[5]

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Planeta Kashmarr'k, a z nią i sama wioska, została opracowana na potrzeby serii Stacked Story z 2020 roku, której każdy kolejny rozdział publikowany jest przez innego użytkownika. Fanonpedystą odpowiedzialnym za wprowadzenie miejscowości jest Mustafar29.

Pojawienia Edytuj

Przypisy